וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהפך למוקד עלייה לנאצים: בית הולדתו של היטלר ייהרס

ממשלת אוסטריה הודיעה כי במקום הבית, שנמצא בעיירה בראונאו אם אין בצפון המדינה ומשמש מקום מפגש לפעילי ימין קיצוני מרחבי העולם, ייבנה מבנה שיאכלס ארגון צדקה או משרדים. שר הפנים: "כל קשר להיטלר יימחק"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בווידאו: המברק הסודי שהוביל להתאבדותו של היטלר נמכר תמורת 55 אלף דולר)

בית הולדתו של אדולף היטלר, בעיירה בראונאו אם אין בצפון מערב אוסטריה, ייהרס - כך הודיע היום (שני) שר הפנים האוסטרי, וולפגנג סובוטקה. זאת, כדי למנוע את המשך היותו מוקד עליה לרגל על ידי ניאו נאצים מרחבי העולם.

ההחלטה להרוס את הבית התקבלה באחרונה בעקבות המלצות של ועדת מומחים שהתכנסה כדי להחליט על עתיד הבניין השנוי במחלוקת. "דרוש שיפוץ ארכיטקטוני כדי למנוע מהמבנה להפוך לסמל", אמר השר. עוד אמר סובוטקה כי הוא מעוניין להבטיח כי מהבית, שמשמש עתה מקום מפגש לפעילי ימין קיצוני, יימחק כל קשר להיטלר.

לקריאה נוספת:
מחקר חדש: היטלר חיבר בעצמו את הספר המשווה אותו לישו
ארה"ב: הרווחים ממכירת "מיין קאמפף" – תרומה לניצולי שואה
איטליה: עיתון חילק את "מיין קאמפף" במתנה לקוראיו - ועורר סערה

הבית בו נולד אדולף היטלר בעיירה בראונאו אם אין שבאוסטריה. AP
חלק מהתושבים רוצים שיהפוך למרכז קליטה לפליטים. הבית השנוי במחלוקת/AP

הבית הצהוב והגדול עומד ריק מאז שנת 2011, אז נוצרה מחלוקת בין השלטון ובעלת הבית, גרלינדה פומר. משפחתה של פומר החזיקה בבניין הפינתי, שבו נולד הצורר הנאצי ב-20 באפריל 1889. בשנות ה-70 שכר השלטון האוסטרי את הבניין ממנה, והפך את הנכס למרכז לאנשים בעלי מוגבלויות. אך הסכם השכירות נגמר לפני כחמש שנים, כשפומר לא הסכימה לערוך במקום שיפוצים. בנוסף, דחתה פומר הצעת רכישה שהוגשה לה על ידי משרד הפנים.

בחודש יולי השנה הועברה החלטה ממשלתית המאפשרת למדינה לנשל את פומר מהנכס. דובר משרד הפנים אמר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הפרלמנט טרם אישר את ההחלטה באופן סופי.

אדולף היטלר, אולימפיאדת 1936. GettyImages
היטלר באולימפיאדת ברלין/GettyImages

הסוגיה מעוררת מהומה רבה בעיירה, המונה 17 אלף תושבים. חלק מהתושבים רצו שהמקום יהפוך למרכז לקליטת פליטים, בעוד אחרים רצו שייבנה במקומו מוזיאון המוקדש לשחרור האומה האוסטרית מהכיבוש הנאצי. המתנגדים להריסת הבניין מסבירים כי הוא חלק מההיסטוריה של העיירה ושל המדינה כולה, ועל כן יש להגן עליו. השר סובוטקה אמר, בריאיון לעיתון "די פרסה", כי "יסודות הבית יכולים להישאר, אך במקומו ייבנה מבנה חדש שיאכלס ארגון צדקה או מוסד של הרשות המקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully