וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכינים, אלות ובני ערובה: 25 הרוגים בעימותים בכלא בברזיל

חברי כנופיה פרצו במהלך שעות הביקור לאגף בו כלואים חברי כנופיה יריבה. כמאה מבקרים נלקחו בני ערובה ושוחררו בתום האירוע. יחידה מיוחדת של המשטרה הסתערה על המקום והשיגה שליטה על האלימות הקשה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: עשרות הרוגים במהומות אלימות בבית כלא בצפון-מזרח מקסיקו)

עימותים קשים בין אסירים מכנופיות יריבות בבית כלא בברזיל הביאו אתמול (ראשון) למותם של לפחות 25 אסירים ולתפיסתם של כמאה בני ערובה - כך דווח בתקשורת המקומית שהביאה את דבריהם של גורמים רשמיים במשרד המשפטים המחוזי ובמשטרה. גורם משטרתי מסר כי שבעה נהרגו בעריפת ראשם ושישה אחרים נשרפו למוות.

העימותים החלו בבית הכלא אגריקולה דה מונטה קריסטו שנמצא בעיר בואה ויסטה, בירת מחוז רוריימה שבצפון המדינה, מהלך שעות הביקור. אשתו של אחד האסירים בכלא, שביקרה את בעלה בזמן שפרצו העימותים הקשים סיפרה כי חברי כנופיה פרצו לאגף אחר בו כלואים חברי כנופיה יריבה כשהם חמושים בסכינים ובאלות עץ.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא עיראק והקואליציה פתחו במבצע לכיבוש העיר מוסול מידי דאעש
תהפוך למדינה ה-51? וושינגטון יוצאת למאבק על עצמאותה
גבר נהרג בפיצוץ רכב בדרום תל אביב: "חלקי רכב התפזרו על פני שטח גדול"

עימותים בבית כלא בצפון ברזיל שבהם נהרגו 25 בני אדם, אוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
ערפו ראשים ושרפו למוות. בית הכלא בברזיל/צילום מסך, טוויטר

שר המשפטים של המחוז אוזיאל קסטרו אמר כי כמאה מבקרים במקום נלקחו בני ערובה לזמן קצר. "כל בני הערובה שוחררו", אמר קסטרו והוסיף כי רוב בני הערובה היו נשים. הוא ציין כי העימותים בין הכנופיות היריבות פסקו. הממשלה המקומית הודיעה כי היא ממתינה לספירת האסירים במתקן כדי לוודא את מספר ההרוגים. האסירים דרשו שיבוא למקום שופט שישמע את דרישותיהם, אך כוחות משטרה מיוחדים פרצו למקום והשיגו שליטה על בית הכלא ועל האסירים המתקוממים.

בבית הכלא ישנם כ-1,400 אסירים, למרות שהוא אמור להכיל רק 740. בברזיל ישנם כ-600 אלף אסירים והיא נחשבת לרביעית בעולם בשיעור האסירים. גורמים שונים במדינה טוענים כי בתי הכלא מנוהלים הלכה למעשה על ידי כנופיות פשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully