וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה וארה"ב: נשקול סנקציות על רוסיה עקב ההפצצות בחאלב

יום לאחר שהוועידה שכינס קרי בשוויץ הסתיימה ללא תוצאות, שר החוץ הבריטי כינס שורת דיפלומטים בכירים בלונדון, בניסיון לקדם פתרון למשבר בסוריה. דיווח: משלחת סורית בכירה הגיעה לשיחות במצרים

צילום: רויטרס

יום לאחר שהוועידה הדיפלומטית שכינס שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בשוויץ הסתיימה ללא תוצאות ממשיות, שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון אירח היום (ראשון) בלונדון את קרי, לצד שורה ארוכה של דיפלומטים בכירים, לדיונים בנוגע למלחמה בסוריה ובתימן. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הבריטיים, ג'ונסון מקווה להגיע להסכמה עם מקביליו במדינות התומכות באופוזיציה הסורית בנוגע לאיסור טיסה בכמה אזורים בסוריה, על מנת לאפשר העברת סיוע הומניטרי.

בסיום הפגישה בלונדון, מסר קרי כי וושינגטון ולונדון שוקלות הטלת סנקציות על המשטר הסורי והרוסי, בשל חלקם במתקפות בחאלב, שהוגדרו על ידי גורמים רבים בקהילה הבינלאומית פשעי מלחמה ואף פשעים נגד האנושות. מזרח העיר, הנתון לשליטת ארגוני המורדים, נותר נצור זה חודשים רבים, ובשבועות האחרונים דווח על הפצצות אינטנסיביות שביצעו כוחות צבא אסד וחיל האוויר הרוסי באזור, שפגעו בין היתר בבתי חולים, בתי ספר ומוקדים אזרחיים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
סבב השיחות על סוריה תם ללא פריצת דרך: "היה קשה ומתוח"
הרב הראשי יצחק יוסף: "בסוריה מתרחשת שואה קטנה, אסור לנו לשתוק"
אסד: מקווה שרוסיה תגרום לטורקיה לשנות את היחס כלפיי

ג'ון קרי, סרגיי לברוב, מוחמד ג'וואד זריף ושרי חוץ נוספים בסבב שיחות על סוריה בלוזאן שבשווייץ, אופקטובר 2016. רויטרס
השיחות בלוזאן שבשוויץ, אתמול/רויטרס

במקביל, בכלי התקשורת במצרים דווח כי משלחת בכירה מטעם המשטר הסורי הגיעה היום לדיונים בקהיר, בירת מצרים. על פי הדיווחים, שישה בכירים סורים הגיעו בטיסה פרטית מדמשק, במטרה לקדם פתרון מדיני למלחמת האזרחים במדינה, שנמשכת יותר מחמש שנים. משרד החוץ המצרי סירב לאשר את הדיווחים.

מוקדם יותר היום נמסר ממשרד החוץ הרוסי כי כל הצדדים הנוכחים בשיחות בלוזאן, בהם שרי החוץ ג'ון קרי וסרגיי לברוב, כמו גם דיפלומטים בכירים מאיראן, עיראק, ערב הסעודית, קטאר, ירדן ומצרים, הסכימו על כך שיש לקדם שיחות ישירות במעורבות גורמים סורים לפתרון המשבר. כמו כן, הובהר בהודעת משרד החוץ כי ארגוני המורדים המתונים "חייבים להיפרד" מג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, על מנת לקדם פתרון והעברת סיוע הומניטרי.

סוגיית ההפרדה בין הארגונים הייתה בין הגורמים המרכזיים לכישלון הפסקת האש האחרונה במדינה לפני כמה שבועות. "באותה העת, חשוב להבין כי המבצעים נגד הטרוריסטים של 'המדינה האסלאמית' וג'בהת א-נוסרה ימשיכו", נמסר ממוסקבה.

עוד באותו נושא

מכה לדאעש בסוריה: המורדים כבשו את העיירה שסימלה את "אחרית הימים"

לכתבה המלאה
נדנדות שניזוקו בתקיפה אווירית בחאלב, סוריה, 24 בספטמבר 2016. רויטרס
הריסות עקב הפצצות בחאלב/רויטרס

ברקע המאמצים להגיע להסדר במדינה, מורדים סורים כבשו היום את העיירה דאביק סמוך לגבול עם טורקיה מידי דאעש. העיר הקטנה הייתה הקטנה הייתה בעלת חשיבות גדולה לארגון הטרור בשל נבואה על קרב אחרית הימים שקשורה בה והופיעה רבות בחומרי התעמולה שהפיץ הארגון. הארגון הסורי לזכויות אדם ציין כי כיבוש העיר נעשה לאחר שלוחמי המדינה האסלאמית נסוגו ממנה. לדברי הארגון, 1,200 לוחמי דאעש היו בעיר, שכיבושה הוא חלק ממערכה התקפית רחבה של המורדים הסורים הנעזרים בתמיכה של חיל האוויר ושל טנקים של צבא טורקיה.

(עדכון אחרון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully