וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שברון לב": מזכ"ל האו"ם ביקר בהאיטי וסקר את נזקי הוריקן "מתיו"

בצל טענות על עיכוב באספקת הסיוע ומקרי תקיפה של אנשי ארגונו ערך באן קי מון ביקור בן כחמש שעות במדינה מוכת האסון. "נפעל למשלוח המשאבים והציוד הרפואי הדרושים על מנת לסייע לנפגעי הסופה", אמר לכתבים

צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ערך הלילה (ראשון) ביקור בהאיטי, כדי לבחון מקרוב את הנזקים שגרמה סופת ההוריקן "מתיו" שהיכתה במדינה הקאריבית לפני כשבוע וחצי. ביקורו של באן התקיים בצל תלונות של אזרחי המדינה על עיכוב במאמצי הסיוע לשיקום המדינה.

זמן קצר לפני הגעתו של באן למדינה, כמאה תושבים זועמים השליכו אבנים אל עבר משאיות בסמוך לבסיס האו"ם בעיר לס קאייס, שהובילו מזון ומצרכים חיוניים. המשטרה בסיוע אנשי האו"ם פיזרו את ההמון באמצעות גז מדמיע טרם נחת במקום מסוקו של מזכ"ל הארגון.

לקריאה נוספת:
אוספים את השברים: האיטי לאחר ההוריקן
תושבי האיטי זועמים על מחסור בסיוע: "מתייחסים אלינו כמו אל חיות"
אחרי שהוחרבה בידי "מתיו", האיטי מוכה בידי התפרצות של כולרה

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ביקר בהאיטי וסקר את נזקי הוריקן "מתיו", 16 באוקטובר. אי-פי, AP
גינה את תקיפת כוחות הסיוע במדינה. באן במהלך ביקורו, הלילה/AP, אי-פי

בשיחה עם כתבים לאחר ביקור במקלט לנפגעי הסופה אמר באן כי הוא חש "שברון לב", לאחר שנפגש עם אנשים רבים שנותרו ללא בית, בהם צעירים, אנשים חולים ונשים בהריון. "אני יודע שמצב הכלכלה העולמית אינו טוב במיוחד ומודע לכך שהייתה ירידה בהיקף התרומות", אמר באן בתום ביקורו, שערך כארבע וחצי שעות, על המאמצים לסייע למדינה מוכת האסון.

"אני מגנה בחריפות את מקרי התקיפה של שיירות הסיוע, כפי שראיתי במו עיניי במהלך ביקורי", הוסיף באן. "נפעל למשלוח המשאבים והציוד הרפואי הדרושים על מנת לסייע למשפחות קורבנות הסופה ולהילחם בהתפרצות מחלת הכולרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ביקר בהאיטי וסקר את נזקי הוריקן "מתיו", 16 באוקטובר 2016. אי-פי, AP
הבטיח לספק סיוע למאבק במגפת הכולרה. באן בביקור במקלט לנפגעי הסופה/AP, אי-פי

יותר מאלף בני אדם נהרגו במדינה בשל נזקי הסופה ועשרות אלפים איבדו את בתיהם. מספר האנשים הזקוקים לסיוע בדחיפות מוערך בכ-1.4 מיליון. בשבוע שעבר אף התפרצה מגפת כולרה בדרום-מערב המדינה, שטרם התאוששה לגמרי מרעידת האדמה הקשה שפקדה אותה בשנת 2010 וגבתה את חייהם של כ-200 אלף בני אדם. עד כה דווח על 13 בני אדם שמתו כתוצאה מהמחלה.

בחודש אוגוסט הודיע האו"ם כי הוא מקבל עליו אחריות להתפרצות מגפת כולרה במדינה לאחר רעידת האדמה לפני שש שנים. זאת, כתוצאה מהעדר תשתית ראויה לפינוי שפכים מבסיס הארגון במדינה. בעקבות ההודעה אמור היה הארגון להעביר חבילת סיוע לרשויות בהאיטי, אך הסופה האחרונה גרמה לדחייה נוספת במגעים להעברת האספקה החיונית. בנוסף הוחלט שלשום על דחיית הבחירות לנשיאות במדינה, גורם נוסף שהוזכר כמעכב את משלוח הסיוע. הסיבוב הראשון בבחירות ייערך ב-20 בנובמבר והשני ב-29 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully