וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון בהדלפות ויקיליקס: "מוטב תהליך שלום מדומה על כלום"

בהודעות שפורסמו באתר ההדלפות עלה כי המועמדת הדמוקרטית התייחסה לסכסוך בהודעה ליועציה, לאחר שנתניהו התנצל על אמירתו מיום הבחירות ולפיה "הערבים נעים בכמויות לקלפי". "זו פרצה שצריך לנצל", כתבה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

(סיכום העימות השני בין קלינטון לטראמפ)

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון טענה בתכתובות מיילים שהודלפו ל"ויקיליקס" כי הליך שלום מדומה בין ישראל לפלסטינים עדיף על כלום. הדברים נאמרו בעקבות הודעה שנשלחה מיועצה המדיני של קלינטון, ג'ייק סאליבן, שבוע לאחר הבחירות בישראל במרץ 2015, ואליה צירף מאמר מ"ניו יורק טיימס" שעסק בהתנצלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו מיום הבחירות, ולפיהם "הערבים נעים בכמויות לקלפי".

קלינטון התייחסה למאמר וכתבה: "זו פרצה שיש לנצל. הליך מדומה עדיף על כלום. כמו כן, שים לב לריאיון ב'טיימס' על הצעדים הבאים של ביבי".

לקריאה נוספת:
ויקיליקס: "קטאר העבירה מיליון דולר לקרן קלינטון ליום הולדתו של ביל"
טראמפ: "קלינטון צריכה לעבור בדיקת סמים לפני העימות הבא"
"אכזרי ומפחיד": הנאום של מישל אובמה נגד טראמפ מכה גלים

פגישת בנימין נתניהו והילרי קלינטון בניו יורק, 26 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לע?מ, לשכת העיתונות הממשלתית
קלינטון ונתניהו בפגישתם בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע?מ

לפני כשבוע פורסם כי הדלפה אחרת חשפה התייעצות עם שגריר ישראל במדינה, רון דרמר, כשבועיים לפני החתימה על הסכם הגרעין עם איראן ביולי 2015. המכתב נשלח בידי מקורבה של קלינטון, סטיוארט אייזנשטט, המכהן כיועצו של הנשיא אובמה לענייני השואה, אל יועצה הבכיר, ג'ייק סאליבן, ומפרט את רשמיו של הראשון מפגישתו עם דרמר.

על פי אייזנשטט, דרמר הביע את חששו כי איראן תשתמש בהסכם הגרעין כדי להפעיל לחץ על ממשל אובמה וביקש כי קלינטון תסייג את תמיכתה בו וכי "תמנה את חששותיה" ותציין כי ההסכם שהושג עדיף על מצב בו שתי המדינות לא מגיעות להסכמה. בנוסף, ציין אייזנשטט, דרמר טען כי אם תיבחר לנשיאה, קלינטון תקשיח את עמדתה מול איראן בנושאי תמיכתה במשטר אסד ובארגוני טרור וכן לגבי מדיניותיה בעיראק.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully