וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכסף לא שולם": סכסוך עם קבלן הוביל לכיתוב חריג על המצבה

14.10.2016 / 14:30

אזרח שחלף על פני הקבר פרסם את תמונתו בפייסבוק ודרש תשובות מהמועצה הדתית עמק לוד. אלא שבבדיקה התברר כי הכיתוב המודבק נבע מסכסוך כספי עם מקים המצבה. "פשוט אין כבוד למת", אמר האלמן לוואלה! NEWS

בעקבות סכסוך בין אחים הודבקה כתובת על קבר האם בבית העלמין בלוד, 14 באוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
המצבה, אתמול בבוקר/צילום מסך, פייסבוק

סכסוך כספי הוביל להדבקת כתובת "לידיעת המשפחה הכסף לא שולם עבור מצבה זו" על קבר אישה שהלכה לעולמה ב-2015 – כך התגלה ביממה האחרונה (שישי) מפוסט שהעלה אזרח מודאג שחלף על פני הקבר בבית העלמין בלוד. משיחה עם גולן, אחיינה של המנוחה, עלה כי קבלן המצבות הוא זה שאחראי לכיתוב משום שטען כי לא קיבל את כספו. "בכוונת המשפחה לתבוע את הקבלן שגרם לעלבון ועוגמת נפש לדודתנו המנוחה ולמשפחה כולה. בכל העולם יודעים לתת כבוד למת - רק פה, ממשיכים לזלזל בו אחרי שנפטר".

האלמן התייחס לסערה שעוררה הכתובת על מצבתה. "לאחר פטירתה של אשתי עברתי ניתוח שמנע ממני לשוב לשוק העבודה באופן סדיר. במהלך אותה התקופה קבלן העבודות סיים לבנות את המצבה של אשתי. ניסיתי ליצור קשר עם קבלן המצבות כדי לשלם לו את מלוא שכרו", סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS. "שילמתי חלק בעת שסיכמנו שיבנה לה את המצבה, לצערי הוא לא היה זמין, והייתי במצב רפואי קשה לאחר הניתוח. צר לי שבתקופת ההתאוששות בחר לפרסם הודעה קשה. פשוט אין כבוד למת".

המקרה הגיע לידיעת המועצה הדתית עמק לוד מגולש בשם איציק אוזנה, שהשתתף אתמול בהלוויית אמו של עמיתו לעבודה. "שלום למועצה הדתית עמק לוד", פנה אוזנה למועצה הדתית בפייסבוק, "בדרך החוצה (מבית העלמין החדש בלוד) ניצבת המצבה הזו. אין גבול? מדוע אתם מאפשרים לקבלן כזה או אחר לתת ביטוי באופן כזה לתסכולו? בשביל זה יש בתי משפט, מדוע אתם מאפשרים הענשת המת? אני נוטה להאמין שהתשלום בגין המצבה לא בוצע עקב קושי כלכלי של המשפחה. קורה. בואו נעשה כזה דבר: אתם תדאגו שהכיתוב המקומם הזה יוסר ואני אסדיר את התשלום הנדרש למצבה. ממתין להתייחסותכם".

תמונת הקבר הופצה ברשתות חברתיות, בפורומים ובקבוצות ווטסאפ מקומיות, ועוררה סערה שהגיעה גם לראש העיר יאיר רביבו. הוא הורה לאנשיו ליצור קשר עם המשפחה ולנסות ליישב את הסכסוך ובמקביל לחברה קדישא להסיר את הכיתוב מהמצבה. "כבוד המת הושב", כתב ראש העיר בעמוד הפייסבוק שלו. "הפוסט שעלה אמש לא נתן לי מנוח והנחיתי מיד את עובדי המועצה הדתית להסיר את הכיתוב המביש מהמצבה ולתת לנפטרת לנוח על משכבה בשלום. לאחר שיאותר בעל עסק המצבות, אני שוקל לפרסם את שמו כי אדם כזה לא ראוי לעבוד במקום מקודש, שבו נחוצה רגישות גבוהה. יש מספיק דרכים חוקיות לקבל את השכר עבור עבודתך אבל בטח שלא ככה".

עוד בוואלה! NEWS:
רק בבדיקת המשטרה התברר: הארוסה שיקרה לבן זוגה בנוגע לזהותה
האב ספד לילדיו שנהרגו בגיאורגיה: "סליחה שלא ידעתי לשמור עליכם"
הכדורגלנים מטירה מצאו בית - באריאל: "ספורט מקרב בין יהודים לערבים"

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully