וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שבע שנים: מספר היהודים בשכונות הפלסטיניות בירושלים זינק בכ-40%

14.10.2016 / 13:10

מנתוני דוח של תנועות "עיר עמים" ו"שלום עכשיו" עולה כי חלה עלייה של 70% במספר המתנחלים באגן הקדוש וכי מספר הדירות ליהודים באזור הוכפל. 68 משפחות פלסטיניות פונו וכ-300 חיות תחת האיום שיפונו

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

(בווידאו - נתניהו על הביקורת על הבנייה במזרח ירושלים: "לא מקובלת עלינו")

רגע לפני הדיון היום (שישי) במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההתנחלויות, נתונים חדשים מראים כי מ-2009 גדל בכמעט 40% מספר התושבים היהודים בשכונות הפלסטיניות בירושלים. לפי הנתונים שמציגות תנועות "עיר עמים" ו"שלום עכשיו", חל זינוק של 70% במספר המתנחלים באגן העיר העתיקה בירושלים ומספר יחידות הדיור המיועדות ליהודים באזור הוכפל. כמו כן, נרשמה עלייה של 39% בכמות מתחמי הבנייה החדשים ליהודים בשכונות הפלסטיניות במזרח הבירה.

הנתונים מתפרסמים לקראת יציאתו של דוח חדש של התנועות שכותרות "מכה בבטן", העוסק ב"מעורבות המדינה במפעל ההתנחלות היהודית בשכונת בטן אל-הווא בסילוואן". לפי הארגונים, עד שנבחר ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2009 היו בשכונות הפלסטיניות 102 מתחמים שבהם התגוררו כ-2,000 מתנחלים. מאז נוספו 40 מתחמים חדשים שבהם מתגוררים 778 יהודים. 31 מהמתחמים החדשים נמצאים באגן הקדוש ההיסטורי, ארבעה בעיר העתיקה וחמישה נוספים הוקמו ביתר השכונות. באגן העיר העתיקה חל באופן ספציפי זינוק של 60% במספר מתחמי ההתנחלויות החדשות.

עוד עולה מהנתונים כי 68 משפחות פלסטיניות פונו מבתיהן – 60 בשכונות שייח ג'ראח וסילוואן ושמונה משפחות נוספות ברובע המוסלמי. 55 מהפינויים בוצעו בשנתיים האחרונות, ולפי הנתונים ישנן כמעט 300 משפחות באגן הקדוש המצויות תחת איום פינוי או הריסת בתיהן.

עוד בנושא:
אושרה בניית בניין ליהודים בלב שכונת סילוואן במזרח ירושלים
חרף הביקורת: ישראל מקדמת בניית טיילת על קרקע פלסטינית פרטית
הבית הלבן גינה את הפתרון למפוני עמונה: "הפרת הבטחות ישראליות"

שכונת סילוואן בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
הדוח עוסק בכוונה לבנות בהתנחלות הסמוכה להר הבית בשכונה. סילוואן/נועם מושקוביץ

נוסף על כך, התקציב שהקצה משרד השיכון לאבטחת המתנחלים בירושלים עלה מ-37,640,000 שקלים ב-2009 ל- 82,339,000 שקלים כיום. בתוך כך, בשבע השנים האחרונות גדל תקציב האבטחה עבור כל מתנחל בירושלים פי 1.54, וכעת עומד הסכום המוקצה לאבטחת כל תושב יהודי בשכונה פלסטינית על 2,750 שקלים לחודש.

מלבד העיסוק במעורבות המדינה בהתנחלות בבטן אל-הווא שבסילוואן, הסמוכה למתחם הר הבית, הדוח "מכה בבטן" סוקר גם את "הפרקטיקות השונות שבהן עושים שימוש ארגוני מתנחלים, שבסיוע האפוטרופוס הכללי ורשם ההקדשות, שניהם במשרד המשפטים, מאיימים להפוך את בטן אל-הווא למתחם ההתנחלות הגדול ביותר בלב שכונה פלסטינית באגן העיר העתיקה, תוך עקירתן של מאה משפחות פלסטיניות מהמקום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
בטונדות כניסה לשכונת ג'בל מוכבר, ירושלים, 19 באוקטובר 2015. רויטרס
תקציב האבטחה לכל מתנחל בשכונות הפלסטיניות גדל פי יותר מ-1.5. מזרח ירושלים/רויטרס

מהארגונים "עיר עמים" ו"שלום עכשיו" נמסר: "עקירת המשפחות בבטן אל-הווא הינה עוד צעד אלים של הרשויות כלפי הקהילה הפלסטינית בירושלים המזרחית. לצד ענישה קולקטיבית, אכיפה סלקטיבית ומשטור האוכלוסייה הפלסטינית בירושלים המזרחית, מסייעות רשויות המדינה, אם באופן ישיר כאפוטרופוס הכללי ואם באופן עקיף בישיבה על הגדר של רשם ההקדשות במשרד המשפטים, לנישולן של עשרות משפחות מבתיהן ולהותרתן ללא קורת גג"

עוד נמסר כי "מהלכים התנחלותיים אלו בסילוואן, בסמוך לעיר העתיקה ולמתחם הר הבית, בסיוע ובחסות המדינה, מסלימים עוד את הסכסוך בעיר, מגבירים את הייאוש והתסכול, מרחיקים עוד את הסיכוי להגיע להסדר מדיני ומציבים שוב ושוב את ירושלים במציאות אלימה חוזרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully