וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בניית בניין ליהודים בלב שכונת סילוואן במזרח ירושלים

15.6.2016 / 15:20

התכנית אושרה בוועדה לתכנון ולבנייה לאחר עיכוב של כמה שבועות. יו"ר הוועדה: "האדמה יהודית, אין בעיה חוקית לאשר". חברי מועצת העירייה מהשמאל דרשו דיון חוזר: "התכנית מבעירה אש באחד המקומות הרגישים בעיר"

סיור של הוועדה לענייני ביקורת המדינה בסילוואן, אוקטובר 2010. עומר מירון
"אדמה יהודית". שכונת סילוואן/עומר מירון

אחרי דחייה של כמה שבועות אישרה היום (רביעי) הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים מתן היתר בנייה לבניין בגובה שלוש קומות בשכונת סילוואן הערבית, שבו ייבנו שלוש דירות המיועדות למגורי יהודים. חברי מועצת העירייה מהשמאל, המתנגדים להיתר הבנייה, ביקשו לקיים דיון חוזר בנושא במליאת המועצה.

יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן, שתמך באישור הבנייה, הדף את הביקורת בשיחה עם וואלה! NEWS. "האדמה יהודית, ולא ראיתי שום בעיה חוקית לאשר. כפי שאנו מאשרים לערבים, אנו מאשרים ליהודים, לכל מי שפונה על פי חוק", הוא הסביר. לדבריו, אישור הבניין היה בדיון בוועדה כבר לפני שבועיים, וחבריה ביקשו השלמות טכניות.

עוד על בנייה מעבר לקו הירוק בירושלים:
חשיפה: עיריית ירושלים מתכננת שכונת ענק יהודית מעבר לקו הירוק
עיריית ירושלים אישרה התנחלות יהודית חדשה בלב כפר במזרח העיר
אושרה תכנית לבניית כ-900 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בירושלים

"שערורייה בשורה של שערוריות"

עו"ד אלדד רבינוביץ', שייצג את מבקשי ההיתר, הסביר כי מדובר באדמות של כפר התימנים, שבהן התגוררו יהודים מאז העלייה הראשונה. "אנו מברכים את עיריית ירושלים על אישור היתר הבניה על אדמות היהודים בכפר השילוח. מדובר בעשייה של צדק היסטורי עם ההתיישבות שהתחילה את העלייה הראשונה בשנת 1882, ומאז ועד עתה נאחזת בירושלים. אנו מאמינים שאישור זה מהווה אמירה ברורה על כוונות עיריית ירושלים לפתח את השכונה לרווחת תושביה כולם".

חברי מועצה מהשמאל יצאו נגד התכנית החדשה. "ההחלטה של ועדת המשנה היום היא שערורייה המתווספת לשורה של שערוריות ביוזמת עיריית ירושלים", אמרה חברת המועצה לורה ורטון (מרצ). "במקום להרגיע את הרוחות בעיר ראש העיר רוצה לעשות רעש ולהוכיח נאמנות לימין הקיצוני שהוא מתחנף אליו". לדבריה, התכנית בסילוואן סותרת כל תכנית לשלום ואת החוק הבינלאומי וכן "מבעירה אש באחד המקומות הרגישים בעיר". היא עוד הוסיפה: "חבל שאין מי שיעצור את ההשתוללות בעירייה, שמביישת את תושביה ומסכנת גם את מעט השקט שיש וגם את מעמדנו בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully