וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת: בית המשפט התיר לפרסום את שמו של המחבל מירושלים

בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת המשטרה והורה על צמצום צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על שמות הפצועים וההרוגים. בפיגוע נהרגו על ידי המחבל, מסבאח אבו סביח, בן 39 מסילוואן, שוטר יס"מ יוסי קירמה ולבנה מליחי, בת 60 מהבירה

צלמים זמניים מורשים

אחרי הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות צו איסור הפרסום שהוטל על הפיגוע בירושלים הורה היום (חמישי) בית משפט השלום בירושלים על צמצומו, לבקשת המשטרה. בהחלטתו, קבע בית המשפט כי מעתה הותר לפרסום שם ותמונת המחבל וכן שמות הפצועים וההרוגים בפיגוע.

מסבאח אבו סביח, בן 39 מסילוואן שבמזרח ירושלים, הגיע ביום ראשון חמוש ברובה לדרך בר לב בבירה וירה לעבר עוברים ושבים בכמה זירות שונות. שוטר היס"מ, רס"מ יוסי קירמה, בן 29, נהרג במהלך חילופי האש עם המחבל. קורבן נוסף היא לבנה מליחי, תושבת ירושלים בת 60. שלושה בני אדם נפצעו באורח בינוני, בהם אישה כבת 50 ובני 68 ו-30. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל.

לקריאה נוספת:
דיווח: פלסטיני נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון במזרח ירושלים
בצל הפיגוע: עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים במזרח י-ם
קו התפר המתוח בין מזרח למערב: הכביש בבירה שהפך לציר הפיגועים

מסבאח אבו סביח, תושב סילואן, המחבל מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
המחבל, סביח אבו מסבאח/צילום מסך, פייסבוק

כשעה אחרי הפיגוע הוציאה המשטרה צו איסור פרסום גורף שאסר לפרסום את שם המחבל ואת שמות הפצועים וההרוגים, וכן כל פרט מפרטי החקירה. מאוחר יותר הפרה המשטרה עצמה את הצו כשפרסמה הודעה ובה בישרה על מותו של לוחם היס"מ עם שמו ופרטיו האישיים. את זהותה של הנרצחת השנייה, מליחי, ניתן היה להבין מדבריו של אחיינה מחוץ לבית החולים הדסה הר הצופים.

אבו סביח נידון בעבר לשנת מאסר בגין הסתה לטרור בפייסבוק והיה אמור להיכנס לכלא בימים שאחרי הפיגוע. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי רבים מקרוביו של המחבל, בהם ילדיו, נעצרו בעקבות הפיגוע. מאז הפיגוע התנהלו בסילוואן ובא-ראם, שם התגוררו אבו סביח ומשפחתו, עימותים קשים בין צה"ל לבין מתפרעים. שיאם היה ביום רביעי, אז נהרג פלסטיני בעימותים בסילוואן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוסי קירמה, הרוג מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. באדיבות המשפחה
שוטר יס"מ יוסי קירמה שנהרג בפיגוע/באדיבות המשפחה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבנה מליחי, שנהרגה בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully