וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החקירה: משרדו של עו"ד החשוד בשחיתות עדיין מייעץ לעירייה

15.10.2016 / 14:20

בתום חקירת עו"ד רועי בר ב-2015, המליצה המשטרה להעמידו לדין בחשד שקידם אינטרסים תמורת שוחד. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי בניגוד לפרסום, משרדו ממשיך לספק שירות לעירייה ולתאגיד המים שלה. העירייה: "היועמ"ש לא דרש להפסיק זאת"

בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
בר חשוד שקידם אינטרסים של יזמים וקבלנים. עיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

על אף שהיה מעורב לכאורה בפרשת שחיתות בנדל"ן בעיר, עיריית ראשון לציון ממשיכה לעבוד עם עו"ד רועי בר – כך עולה מבדיקת וואלה! NEWS. ההודעה על הפסקת העבודה מול בר פורסמה בכלי התקשורת בחודש מאי 2015, אך נראה כי הוא ממשיך לספק ייעוץ משפטי לעירייה ולתאגיד המים "מניב", הנחשב לחברה בת שלה, ובראש הדירקטוריון שלו עומד ראש העירייה דב צור.

יחידת להב 433 הודיעה ביוני 2015 על סיום חקירתו של בר, ששימש כיועץ משפטי חיצוני לעיריות ראשון לציון ורחובות. חקירתו במסגרת פרשת "בר נדל"ן" החלה בפברואר 2014 ובסיומה המליצה המשטרה להעמיד את בר לדין בגין קבלת טובות הנאה בתמורה לניצול תפקידו. על פי החשד, בר קידם אישורים ואינטרסים של יזמים, קבלים ומקורבים, תוך שפעל בניגוד עניינים. העבירות שייחסה המשטרה לעורך הדין הן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

עוד בוואלה! NEWS:
עושים ריסטארט לעצמם: האנשים שניצחו את משבר אמצע החיים
"ברגע האמת התפרקתי": הכאב של משפחות האומנה והילדים המאומצים
וילה של 350 מ"ר עם בריכה: הכירו את שכונות היוקרה של ערביי ישראל

עו"ד רועי בר היועץ המשפטי של עיריית ראשון לציון החשוד במעורבות בפרשת שוחד בעיריית ראשון לציון. ינואר 2014. דרור עינב
הומלץ להעמידו לדין בתום החקירה. מעצרו של בר ב-2014/דרור עינב

בהודעת המשטרה מסיום החקירה נכתב כי "בר פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו כיועץ משפטי חיצוני, המספק שירותים לעיריית ראשון לציון, לוועדות העירייה ולמשרדי העירייה השונים, בכך שייצג כעו"ד פרטי קבלנים ויזמים שענייניהם נדונו בוועדות אלה". עוד צוין כי ממצאי החקירה העלו שבר קיבל שוחד מיזם נדל"ן ומקבלנים שזכו במרכזי בנייה בעיר, "וזאת בתמורה לכך שפעל מתוקף תפקידו לקידום בקשותיהם להקלות בוועדה לתכנון ולבנייה, להקלות בתשלומי מסים והיטלים וכיוצא בכך".

בהודעה שפורסמה לפני שנה וחצי בידי עיריית ראשון לציון נכתב כי מאז שעלו החשדות נגד בר, הוא מנוע מלעסוק בנושאים של העירייה ומלהיות בקשר עם גורמיה. עם זאת, "במהלך תקופה זו עורכי דין אחרים במשרדו המשיכו להעניק שירותים לעירייה. בנושאים שבהם מנוע משרד בר מלעסוק, שכרה העירייה משרדים חיצוניים אחרים. כמו כן, מהעירייה נמנעו סמכויות יתר בתחום התכנון והבנייה. המצב המורכב הכביד על שני הצדדים, ובערב יום העצמאות אשתקד הודיע המשרד של בר כי הוא מבקש לסיים את ההתקשרות במתכונתה הנוכחית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"העירייה פועלת לפי הנחיות היועמ"ש". בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה בעיר, חבר המועצה אסף דעבול, התייחס לפרסום ואמר לוואלה! NEWS כי "יו"ר הדירקטוריון של חברת מניב הוא דב צור, שהוא גם יו"ר ועדת המכרזים בחברה. לצערי הרב ראש העיר נוהג בחברה זאת כ"בתוך ביתו" ושלטון החוק הוא רק המלצה בעיניו. כך שהייתי יכול לכתוב ספר עב קרס על דברים חמורים מאוד שהנ"ל עושה בעירייה ובחברות העירוניות".

מעיריית ראשון לציון נמסר: "עיריית ראשון לציון פועלת על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה וההסכמות שהושגו בבג"ץ. מתן שירותים משפטיים על ידי עו"ד מסוימים במשרד של בר (לא על ידי עו"ד רועי בר) לחברות העירוניות הובאה לידיעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, ולא הועלתה מצדם דרישה להפסיק את ההתקשרויות של החברות העירוניות עם המשרד. אם וככל שתועלה דרישה כזו בעתיד, היא תיבחן על ידי העירייה." כמו כן, בעירייה הדגישו כי "היועץ המשפטי המלווה את תאגיד 'מניב' אינו עו"ד בר, אלא עו"ד אחיקם שוסטר ממשרדו, אשר נגדו אין כל טענה למיטב ידיעתה של העירייה".

ממשרדו של בר נמסר: "משרדנו מעניק שירותי ייעוץ משפטי לתאגיד המים והביוב 'מניב ראשון' בע"מ. ההודעה שהופצה במאי 2015 התייחסה לסיום עבודתו של המשרד עם עיריית ראשון לציון, כפי שאכן נעשה, והיא לא התייחסה לעבודה מול 'מניב'. עו"ד רועי בר אינו עוסק במתן שירותים משפטיים ל'מניב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully