וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת דרשו לדון רק במלחמה בסוריה - ופוטין ביטל את הביקור

11.10.2016 / 13:50

נשיא רוסיה היה אמור להיפגש בשבוע הבא עם עמיתו הולנד בפריז - אולם לפי גורם בארמון האליזה, הדרישה הצרפתית ולפיה שני המנהיגים ישוחחו רק על המשבר בסוריה, הביאה לביטול. בפריז רוצים להעמיד את מוסקבה לדין בשל פשעי מלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא ייפגש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז בשבוע הבא, לאחר שהאחרון דרש לדון עמו רק במשבר בסוריה - כך מסר היום (שלישי) דוברו של פוטין. גורם בארמון האליזה אמר כי הצעד הגיע לאחר שבפריז התנו את המפגש בין שני הנשיאים בכך שיוגבל רק לדיונים על המלחמה בסוריה.

"הנשיא קיבל החלטה לבטל את הביקור", אמר דימיטרי פסקוב במסיבת עיתונאים. "הנשיא ציין כי הוא מוכן לבקר בפריז בזמן שיהיה נוח להולנד. נחכה שהזמן הזה יגיע". נשיא רוסיה היה אמור לחנוך קתדרלה אורתודוקסית חדשה ולבקר בתערוכת אומנות רוסית בבירת צרפת. הגורם בארמון האליזה אמר כי "היו מגעים בין הקרמלין לארמון האליזה הבוקר, כדי להציע לפוטין ביקור עבודה על סוריה, אך הוא לא כלל אירועים אחרים שבהם ישתתף הנשיא הולנד"

לקריאה נוספת בנושא
"יום רע לחאלב": רוסיה הטילה וטו על ההצעה הצרפתית למשבר בסוריה
רוסיה האריכה נוכחותה בסוריה, אך המערב לוחץ: "יש לחקור פשעי מלחמה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בארמון האליזה בפריז. 5 ביוני 2014. רויטרס
משבר ביחסים. פוטין והולנד בפריז, יוני 2014/רויטרס

היחסים בין רוסיה למדינות המערב הידרדרו בשבועות האחרונים, לאחר קריסת הפסקת האש בסוריה והמתקפה הנרחבת בחאלב, שאותה מוביל משטרו של בשאר אסד הנתמך על ידי רוסיה. הצעת החלטה שהעלתה צרפת בסוף השבוע במועצת הביטחון של האו"ם נתקלה בווטו של רוסיה, שהצעה נפרדת שלה הופלה אף היא על ידי צרפת, ארצות הברית ובריטניה.

שר החוץ של צרפת ז'אן מארק אירו אמר אתמול כי משרדו פועל כדי שבית הדין הפלילי הבינלאומי יחקור אם רוסיה וסוריה ביצעו פשעי מלחמה במזרח חאלב. דיפולמטים אחרים מסרו כי פריז מובילה גם דיונים על אפשרות לסבב סנקציות חדש של האיחוד האירופי על רוסיה בשל מעורבותה בסוריה.

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully