וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל חמאס משועפאט מואשם שתכנן פיגוע התאבדות בירושלים

מוחמד ג'ולאני, בן 22, נעצר לפני כחודש בפעילות של שב"כ וימ"ר ירושלים. לפי כתב האישום, הוא תכנן בין היתר לבצע פיגוע דקירה בפסגת זאב, לירות לעבר חיילים במחסום חיזמה ולהתפוצץ באוטובוס ארוך בשכונת נווה יעקב כי "זו דרך האל"

פיצוץ באוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016.. הלל מאיר, תצפית TPS
הפיגוע באוטובוס בפסגת זאב/תצפית TPS, הלל מאיר

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד מוחמד ג'ולאני, בן 22 משועפאט, שתכנן לבצע פיגוע התאבדות באוטובוס בשכונת נווה יעקב בירושלים. הוא הואשם בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, מגע עם סוכני חוץ, חברות בארגון טרור ופעולה ברכוש למטרות טרור. לפי כתב האישום, ג'ולאני תכנן בין היתר לבצע פיגוע דקירה בפסגת זאב ולירות לעבר חיילים במחסום חיזמה כי "זו דרך האל".

על פי כתב האישום, במהלך השנה הנוכחית, קשר הנאשם יחד עם אחרים קשר כדי לייצר מטען חבלה ולבצע באמצעותו פיגוע התאבדות רחב היקף בבירה "על מנת לפגוע בכמה שיותר יהודים". לפי הנטען, ג'ולאני עשה זאת בשם ובמסגרת ארגון חמאס. ג'ולאני נעצר לפני כחודש בפעילות של שב"כ בשיתוף היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים.

לקריאה נוספת:
בצל הפיגוע: עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים במזרח י-ם
קו התפר המתוח בין מזרח למערב: הכביש בבירה שהפך לציר הפיגועים
לא עוד נער עם סכין: הפיגוע שעלול להשיב את הרובים לפלסטינים

פיגוע דקירה באוטובוס, התחנה המרכזית ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
אחד מיעדי הנאשם. התחנה המרכזית בירושלים/נועם מושקוביץ

במהלך השנה האחרונה זמם ג'ולאני, כך לפי הנטען, לבצע פיגוע דקירה בפסגת זאב. הוא הצטייד בסכין באורך 15 ס"מ ונסע לשכונה שבצפון הבירה. לאחר שהסתובב בשכונה החליט שלא לבצע את הפיגוע מחשש שבית הוריו ייהרס. בהמשך הוא החל לחפש בפייסבוק אנשים המשתייכים לארגוני טרור כדי לקבל מהם הוראות וסיוע בהוצאה לפועל של פיגוע בתחומי ישראל.

הנאשם יצר קשר עם המכונה "אימן עבדו" מעזה, ושוחח איתו על כוונתו לבצע פיגוע בירושלים ובין השאר, שוחחו השניים על האפשרות שהנאשם יבצע פיגוע דקירה בפסגת זאב. הנאשם אמר שהוא מעוניין לבצע את הפיגוע באותו מקום שבו ביצע המחבל בן ה-13, את פיגוע הדקירה ב-12 באוקטובר, שנה שעברה.

לפי כתב האישום, לאחר מכן, יצר הנאשם קשר בפייסבוק עם כמה פעילי חמאס מעזה שכינו את עצמם בשם "מחמוד". הנאשם ומחמוד שוחחו על דרכים שבאמצעותם יוכל הנאשם לבצע פיגוע המוני בירושלים, ובין היתר, דנו באפשרות לבצע פיגוע ירי באמצעות נשק מסוג קלצ'ניקוב לעבר חיילים במחסום חיזמה, וכן פיגוע באמצעות מספר מטעני חבלה שיתפוצצו בזה אחר זה. מחמוד אמר לנאשם שלא יחשוש, ושאף אם יחריבו את בית הוריו יש אנשים שישלמו למשפחתו את מחיר הבית. לאחר ששוכנע, החליטו השניים כי ג'ולאני ייצר מטען שישמש אותו לביצוע פיגוע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאשם תכנן לבצע פיגוע דקירה דומה. המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב, אוקטובר 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

משהסכימו על ביצוע הפיגוע, העביר מחמוד לנאשם רשימה מפורטת של חומרים שעליו לרכוש או להשיג על מנת שיוכל לייצר מטען חבלה, בהם "פרמנגנט", גופרית צהובה, צינור מזגנים, מטף, מסמרים מפלדה, אלומיניום, טלפון סלולרי, ועוד. בהמשך נפגש ג'ולאני בחברון עם אדם בשם "אבו מחמוד" שנתן לו 7,000 שקלים שישמשו אותו לקניית החומרים. כשחזר לביתו, החל ג'ולאני לערוך ניסויים בחומרים שרכש בהנחייתו של מחמוד. בשלב זה נודע לאביו דבר המעשים והנאשם זרק את החומרים שרכש.

בתחילת ספטמבר החליט הנאשם לרכוש שוב חומרים לפיגוע והפעם החביא אותם בביתו. בימים שלאחר מכן, הוא שוחח עם מחמוד ואמר לו כי הוא מעוניין לבצע פיגוע התאבדות באוטובוס ארוך בנווה יעקב כי "זו היא דרך האל", והשניים סיכמו שיעשה זאת לאחר חג הקורבן. עם זאת, הנאשם נעצר שבוע לאחר מכן ותכניתו לביצוע הפיגוע סוכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully