וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל לכלכלה יוענק לשני אקדמאים שתרמו לפיתוח חוזים עסקיים

הפרס יינתן לפרופ' אוליבר הארט הבריטי ופרופ' ביינט הולמסטרום הפיני על פועלם בנושא כתיבת חוזים, המסדירים את הקשר שבין מעסיקים לעובדים או בין חברות לצרכנים. הם יקבלו גם פרס כספי בסך 928 אלף דולרים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האקדמיה המלכותית השבדית למדעים הודיעה היום (שני) כי תעניק את פרס נובל בכלכלה לכלכלנים אוליבר הארט הבריטי-אמריקני וביינט הולמסטרום הפיני על פועלם בנושא כתיבת חוזים, המסדירים את הקשר שבין מעסיקים לעובדים או בין חברות לצרכנים.

פרופ' הארט מאוניברסיטת הרווארד ופרופ' הולמסטרום מהמכון לטכנולוגיה במסצ'וסטס פעלו להראות כיצד חוזים יכולים להבטיח כי הצדדים מחויבים זה לזה, ושהאינטרסים של השניים מיוצגים. "עבודתם הניחה את התשתית לעיצוב מדיניות ועמדות בתחומים רבים, החל מחקיקה של פשיטות רגל ועד חוקות פוליטיות", נמסר מהאקדמיה, שתעניק לשניים גם פרס בסך שמונה מיליון כתרים שבדיים (928 אלף דולרים).

עוד בנושא:
חרף הכישלון במשאל העם: נשיא קולומביה זכה בפרס נובל לשלום
פרס נובל בפיזיקה יוענק לשלושה בריטים שחקרו מצבים "מוזרים" של החומר
פרס נובל לרפואה יוענק למדען יפני שגילה מנגנונים למחזור בתאים

אוליבר הארט וביינט הולמסטרום זוכי פרס נובל בכלכלה. טוויטר, צילום מסך
זוכי הפרס/צילום מסך, טוויטר

הארט, בן 68, נולד בלונדון ולמד באוניברסיטאות לונדון, קיימברידג' ו-וורוויק, בטרם קיבל את תואר הפרופסור ב-1974 מפרינסטון ומאז שימש פרופ' לכלכלה בהרווארד. פרופ' הולמסטרום, בן 67, נולד בהלסינקי שבפינלנד. הוא קיבל את תואר הפרופסור ב-1978 מאוניברסיטת סטנפורד ומאז שימש פרופ' לכלכלה ולניהול ב-MIT.

"התעוררתי ב-4:40 ותהיתי אם כבר עבר התאריך שבו היה אמור להינתן הפרס, אך למזלי הטלפון צלצל", צוטט הארט בעמוד הטוויטר הרשמי של פרס נובל. "הדבר הראשון שעשיתי הוא לחבק את אשתי ולהעיר את בני הצעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully