וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין ארדן לעודה סביב ביקור ברגותי בכלא: "חציית קו אדום"

7.10.2016 / 16:05

השר לביטחון הפנים תקף את יו"ר הרשימה המשותפת, שנפגש עם בכיר פתח הכלוא בישראל בגין תכנון פיגועים. עודה השיב כי ארדן מסית ומתלהם ואף הוסיף מכתב מלשכת השר ובו אישור להיפגש עם ברגותי: "לפחות תשקר כשאין תיעוד"

צילום: ערוץ היו טיוב של איימן עודה, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: ח"כ עודה תוקף את הסרטון של נתניהו, יולי)

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקף היום (שישי) את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, על שביקר אתמול את מרואן ברגותי, בכיר פתח שנושא בימים אלו מאסרי עולם בגין תכנון פיגועים. "עודה שוב חצה קו אדום", כתב ארדן בחשבון הפייסבוק שלו. בתגובה השיב לו עודה כי הוא מסית ומתלהם ואף צירף מכתב מלשכת השר ובו אישור להיפגש עם ברגותי.

"אני רוצה לדבר אתכם על ח"כ איימן עודה. מנהיג פוליטי של מפלגה גדולה בכנסת ישראל. אתמול עודה ביקר בכלא את הרוצח ברגותי. זו לא הפעם הראשונה שהוא מבקר אצלו. זה מאוד חשוב לאיימן לבקר אצלו. בעבר הוא גם הבטיח שהוא וברגותי 'יצעדו יחדיו בירושלים'. באיזה עולם אנחנו חיים, שראש מפלגה בכנסת ישראל פוגש טרוריסט כמו ברגותי שאחראי באופן ישיר לפיגוע ב'בית מעריב', שבו נדקרו למוות רס"ר סלים בריכאת, בן 33, ואליהו דהן, בן 53?", כתב ארדן.

לקריאה נוספת:
ארדן: "לקראת החגים, רף ההסתה ברשתות החברתיות עלה"
שמעון פרס דווקא היה מבין את הצעד של חברי הכנסת הערבים

עפר שלח, נפתלי בנט, גלעד ארדן מפהק, שי פירון ולימור לבנת בדיון על תקציב המדינה.. יואב דודקביץ'
"באיזה עולם אנחנו חיים?" ארדן/יואב דודקביץ'

"על האיש הזה אתה מתרפק? על ברגותי, ששילח את המרצחים שרצחו את יואלה חן שעמדה בסמוך לתחנת הדלק ב-443? אתה באמת לא מבין את השפלות המוסרית שיש בביקור וההערצה הזו לאדם שהורשע בבית משפט ברצח בכוונה תחילה, סיוע לרצח ושידול לרצח? זה המודל שלך?".

לדברי ארדן, עודה פועל בצביעות, שכן הוא החרים את הלווייתו של ראש הממשלה והנשיא לשעבר שמעון פרס. "להלוויה של שמעון פרס, איש שהעלה על נס את הדו קיום בין ערבים ליהודים, לא הגעת, את זכרו ופועלו בחרת לחלל יחד עם כל חברי הכנסת ברשימה שלך. אבל מרואן ברגותי, שאחראי אישית לעשרות ומאות הלוויות ושכול של חפים מפשע - אותו אין לך בעיה לבקר?", תקף.

"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת בדיון השבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
"ארדן הופך את הזירה הפוליטית לזירת איומים והפחדות". עודה/ליאור רותם, דוברות הכנסת

עודה הביע פליאה מדבריו של ארדן, שכן לטענתו הפגישה עם ברגותי התקיימה באישורו של השר לביטחון הפנים. "השר ארדן הוא זה שמאשר באופן אישי כל פגישה של ח"כ עם אסיר פוליטי. כנראה בזמן שאישר את פגישתי עם מרואן ברגותי כבר התחיל לנסח את הפוסט המסית והמתלהם שלו. מטריד לראות את השר הממונה על המשטרה הופך את הזירה הפוליטית לזירה של איומים והפחדות. איומים לא יסיטו אותנו מלהמשיך להיאבק למען השלום ולמען שותפות אזרחית המבוססת על שוויון וכבוד הדדי".

ארדן השיב על כך וכינה את עודה שקרן סדרתי. "מסתבר שאיימן עודה הוא לא רק תומך טרור שמבזה את הציבור אותו הוא אמור לייצג, אלא שהוא גם שקרן סדרתי", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "השר לביטחון הפנים אינו מאשר ביקורי אסירים, אלא זו סמכות עצמאית של שב"ס. ודרך אגב, איימן - ברגותי אינו אסיר 'פוליטי', כדברייך. הוא רוצח. ואתה מגבה טרור ולא שלום. אם היית בעד שלום היית לפחות מכבד את זכרו של פרס".

בתגובה צייץ עודה תגובה ובה האישור שקיבל מלשכתו של ארדן לפגישתו עם ברגותי. "אני מבין שתעשה הכול בשביל להסית, אבל לפחות אם אתה משקר תעשה את זה כשאין תיעוד כתוב", כתב.

תגובתו של איימן עודה להאשמותיו של גלעד ארדן בנוגע לפגישתו עם מרואן ברגותי, אוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
תגובתו של איימן עודה להאשמותיו של גלעד ארדן בנוגע לפגישתו עם מרואן ברגותי, אוקטובר 2016/צילום מסך, טוויטר

בשלב זה, ענה לו ארדן: "אני מבין שחשיפת סדרי העדיפות של עודה תומך הטרור אינה נוחה לו ולכן הוא מנסה להסיח את הדעת מהעיקר אז אענה גם לשקר החדש שלו שלצערי גם מוכיח את ‏בורותו. שב"ס, כמו משטרה וצבא הוא ארגון ביטחוני של לובשי מדים.הקשר איתו נעשה דרך לשכת השר. זה אינו מלמד דבר וחצי דבר על הסמכויות.הסמכות לאשר או ‏‎למנוע כניסה למתקני שב"ס היא רק של שב"ס. עמדתם והתיאום מועברים טכנית דרך לשכתי.גם אם מזכירה בלשכתי מעבירה לח"כ את אישור שב"ס".

חברי כנסת שרוצים להיפגש עם אסירים פליליים או ביטחוניים צריכים לפנות ללשכת השר לביטחון פנים, שמעבירה את הבקשה לשירות בתי-הסוהר לאישור. הבקשה מאושרת על ידי נציב שירות בתי הסוהר, ואז מועברת חזרה דרך לשכת השר לחבר הכנסת המבקש.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully