וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס שנהרג בתאונה הובא למנוחות: "מה נגיד לילדה שתגדל בלי אבא?"

7.10.2016 / 12:20

מאות חברים, בני משפחה ובכירי חיל האוויר ליוו למנוחות את רס"ן אוהד כהן נוב, שנהרג בעת שנטש מטוס בוער בבסיס רמון שלשום. מפקד הטייסת: "איבדתי אח". חברה של המשפחה: "אוהד, כולם באו להיפרד, איך הלכת?"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן.

רב-סרן אוהד כהן נוב, טייס ה-F-16 שנהרג שלשום (רביעי) בשריפה שפרצה במטוס לאחר ששב מתקיפה ברצועת עזה, הובא היום למנוחות במושב מזור בהשתתפות כ-1,200 איש. בין המשתתפים בהלוויה מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, קצינים בכירים בחיל ומאות חברים ובני משפחה. כהן נוב הותיר אחריו אישה בהריון, שחר, ואת עומר בת השנתיים וחצי.

אביו של כהן נוב, דוריון, לשעבר טייס אף הוא בחיל האוויר, ספד לבנו. "המוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים. לפי הסטטיסטיקה, אוהד היה אמור להגיד עליי קדיש, אבל משהו השתבש בדרך ואני מספיד אותך. לפני 34 שנים שמנו פתקים בכפר וכולם באו לברית. לפני 34 שנים קיבלנו ילד מדהים ועכשיו אנחנו מחזירים אותו לבורא.

"הנחמה הראשונה שבננו נותר שלם ומובא למנוחות בכפר הולדתו ולא מוחזק בידי בני עוולה. הנחמה השנייה היא שבננו לא נהרג בקטטה, או בתאונת דרכים. הנחמה השלישית שבננו הכיר אישה והשאיר לנו נכדה נהדרת ועוד אחת בדרך. הנחמה הרביעית שבגילו הצעיר הצליח להטיס F-16. בכוננות שבת, כשביקרתי את אוהד, ראיתי אותו ניגש לחייל ומבקש ממנו שיחבוש כובע וישמור על עצמו מהשמש הקופחת. אנחנו יוצאים לדרך חדשה קשה, שבה נקשיב לשירים שכתב במקום לצחוק המתגלגל שלו. ביחד ננסה להמשיך את חיינו המשותפים בלי העוגן המרכזי שקישר בינינו".

לקריאה נוספת:
התאונה הקטלנית בחיל האוויר: "לא היו סימנים לתקלות במטוס לפני הנחיתה"
"אם הנווט נטש - הוא יודע את הסיבה": השאלות סביב תאונת המטוס

קברו של אוהד כהן נוב, שנהרג בתאונת מטוס בבסיס רמון של חיל האוויר בנגב, אוקטובר 2016. מור שאולי
"העוגן המרכזי שקישר בינינו". קברו הטרי של כהן נוב, היום/מור שאולי
הלווייתו של הטייס אוהד כהן נוב שנהרג בתאונה בבסיס חיל האוויר רמון שבנגב, אוקטובר 2016. אור רביד, מערכת וואלה!
יותר מאלף איש הגיעו ללוות את כהן נוב בדרכו האחרונה. מושב מזור, היום/מערכת וואלה!, אור רביד

אלמנתו של כהן נוב, שחר, נפרדה ממנו: "אני אוהבת ומעריצה אותך. אוהד שלי, מה נעשה בלעדיך? שמחתי עליך אוהד ולא כעסתי, אוהדי אתה מושלם. משכת את הידית כדי להגיע אליי ואל עומר, שכל כך אהבת. תודה על כל מה שהיית בשבילנו. מבטיחה לך לגדל את עומר כמו שהבטחנו זה לזה. מאז האסון הגעתי למטוס המרוסק, לחדר שלך, ראיתי את הכיסוי של הנייד שלך, ראיתי את סרטון הטיסה האחרונה שלך. תודה שבחרת בי מכולם, תודה על השנים היפות שלנו, אני לנצח אשתך ולנצח כהן נוב".

"ביקשת שנשמור על אשתך והילדים אם לא תחזור מהטיסה"

מפקד הטייסת של כהן נוב סיפר כי היה חייל מוערך. "עד אתמול היית איתנו, איש סופה היית. אוהד אח יקר, זה לא הולך להיות רשמי. לא יודע איך הלכת פתאום. שמח שהספקתי להגיד לך את זה, שהצלחת לייצר השפעה בתפקידך. יש בי נחמה שזה קרה כשהיית בתפקיד, כחלק מגיחה. אני אמנם המפקד שלך, אבל מרגיש שאיבדתי אח. במושגי חיל האוויר ראיתי אותך מילדות. אנחנו ננסה למלא קצת מחוסר העצום שהשארת. תסלח לנו אם זה לא יהיה מספיק. ביקשת ממני שאם לא תחזור מהגיחה, שאשמור על שחר ועומר - אני אשמור עליהם. אני אוהב אותך, אח יקר".

סגן אלוף אודי יצחקי, חברו לטייסת של כהן נוב, חלק מחוויותיו עם אוהד. "חבר יקר, אני עומד מעל הקבר שלך ומסרב להאמין. בשנה החולפת זכיתי להכיר בן אדם יקר. היית גאון. חדוות היצירה שלך מתפרצת בכתיבת שירים, במשחק עם הילדים וגם בקרב אוויר. זכיתי לעלות אתך לרכבת הרים, הכול בהרף עין, בלי לתת לעבר להשפיע. אני אבל שלא זכיתי לשנה השנייה שלי אתך, אולי עם הזמן אצליח להסתכל על החלק המלא. בשמי ובשם 'טייסת הדרקון המעופף', אנחנו מודים לך, לשחר ולעומר - נתתם לנו להרגיש בבית. מבטיחים לשמור על המשפחה שלך. היה שלום, חבר יקר".

הלווייתו של הטייס אוהד כהן נוב שנהרג בתאונה בבסיס חיל האוויר רמון שבנגב, אוקטובר 2016. אור רביד, מערכת וואלה!
"איך הלכת?" מאות בהלוויתו של כהן נוב, היום/מערכת וואלה!, אור רביד

דור, חברו של כהן נוב, סיפר כי אוהד היה דמות אהובה. "אוהדי, היית המנהיג של החבורה, זה שכולם רוצים להיות כמוהו, זה שנכנס למסיבה והופך מיד למסמר הערב. כמו גיבור-על התבגרת במהירות, אבל נשארת עם תווי פנים של נער. עברנו והשלמנו מסלולים ביחד, בכל הדרכים המשותפות הבאת לי מקור השראה ואהבתי את זה. הלכתי עם שחר אתמול לפנות את המשרד שלך בטייסת, קראתי משוב של חיילים שכתבו עליך וגיליתי איזה לוחם ודמות נערצת על ידי חייליך. המטוס שלך התרסק ואיתו התרסק הלב של כולנו".

נ', חייל בקבע שמשרת בטייסת "העטלף" בבסיס רמון, הגיע לחלוק כבוד אחרון לכהן נוב. "המונים הגיעו היום לוות אותו בדרכו האחרונה במושב שבו גדל. זה כל כך מוזר שתמיד אומרים לנו לשמור בסוד על השמות והפרטים של הטייסים, והיום אין אחד במדינה שלא מכיר את אוהד. יהי זכרו ברוך".

"החיילים שלך ראו בך לוחם ודמות נערצת. המטוס שלך התרסק וכך גם הלב של כולנו"

חברה של המשפחה הוסיפה בכאב: "אוהד, תראה איזה טקס מכובד ארגנו לכבודך. כל המושב הגיע, כל החברים, כל האנשים שהכירו אותך, המפקדים שלך, אנשי ציבור. אלפים באו להיפרד, ורק אתה חסר, אוהד שלנו, איך הלכת?".

ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן: "איך נפרדים מאוהד? איך אומרים שלום לאדם יקר ואהוב? מאז האסון אני מרגיש שעם ישראל מבכה את לכתך. מה נגיד לילדה קטנה שלא תזכה לגדול עם אבא? מה נגיד לרעייתך? אתה מטובי בנינו".

הלווייתו של הטייס אוהד כהן נוב שנהרג בתאונה בבסיס חיל האוויר רמון שבנגב, אוקטובר 2016. אור רביד, מערכת וואלה!
"אומרים לנו לשמור בסוד פרטי טייסים, היום כולם מכירים את אוהד". ההלוויה, היום/מערכת וואלה!, אור רביד

הדס גרין, חברה של המשפחה שהגיעה לביקור ניחומים אתמול בבית המשפחה, סיפרה על כהן נוב: "שובביניו שלנו איננו. אוהד היה בחור מדהים, חייכן בעל חיוך מאוזן לאוזן, דוד מדהים ואח מספר אחד. זה לא נתפס שהוא איננו. המשפחה מפורקת. שחר אשתו נמצאת בחודשי הריון ראשונים".

חברה נוספת סיפרה כי "משפחת כהן נוב מוכרת מאוד במושב, וכולם ידעו שאוהד הלך להמשיך את דרכו של אביו בחיל האוויר. תושבי המושב בהלם גדול, לא מעכלים שהוא איננו. רק בחג האחרון הוא היה כאן וחגג איתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלך בדרכו של אביו. כהן נוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהן נוב, בן 34 במותו, נהרג בעת נטישת מטוס בוער בבסיס רמון בנגב. המטוס עלה באש מסיבה שטרם התבררה. בתקרית נפצע גם נווט באורח קל.

מפקד חיל האוויר, אלוף אשל, הנחה על הקמת ועדת חקירה בראשות אלוף-משנה. חברי ועדת החקירה יבחנו גורמים רבים שהיו מעורבים בטיסת המטוס מרגע יציאתו מהטייסת לתקיפה בעזה ועד לחזרתו. בין היתר, ייבדקו עדויות הנווט ששרד את התאונה, צוותים טכניים, צוותים בחמ"ל ובמגדל הפיקוח שעקבו אחרי הנחיתה וצוותי הקרקע והכיבוי שהוזעקו לטפל במטוס הבוער, וכן ייבדק הספר הדיגיטלי שכולל את כל ההיסטוריה הטכנית של המטוס.

(עדכון ראשון: 11:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully