וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קצת עזרה ממשפחת שלאף: אשתו של דרעי גייסה מיליון דולר למוסדות חינוך

7.10.2016 / 11:03

מאות אנשי עסקים, פוליטיקאים וחברות מסחריות תרמו לעמותת "מפעלות שמחה", שמלווה 800 נערות חרדיות במצוקה, שבבעלות יפה דרעי. בין התורמים: משפחתו של איש העסקים האוסטרי מרטין שלאף, אודי אנג'ל ואנשי ש"ס

יפה דרעי. אהרון והב,
"הצלחה מאוד גדולה". יפה דרעי/אהרון והב

יפה דרעי, אשתו של שר הפנים אריה דרעי, גייסה בתוך פחות מיממה יותר ממיליון דולר עבור מוסדות החינוך "מפעלות שמחה" שבבעלותה. בין מאות התורמים לפעילות החינוכית של דרעי נמצאים גם אנשי העסקים אודי אנג'ל, שתרם 106 אלף דולר, ומרטין שלאף, חברו הקרוב של יו"ר ש"ס, שתרם 16 אלף דולר. גורם המעורה בפרטים אמר על כספו של האחרון כי "זוהי תרומה של בנו".

יותר מ-500 איש ומוסדות תרמו לדרעי, ובכללם אנשי עסקים בולטים, פוליטיקאים מקומיים, חברות מסחריות ועוד. ברשימה נמצאים גם בני משפחת יוסף, ובהם הרב דוד יוסף, ידידו של השר דרעי, ומשפחתו ובנו של הרב עובדיה וכלתו של הרב המנוח, יהודית יוסף. הרב יוסף תרם 3,000 דולרים ויהודית יוסף תרמה 400 דולר.

בין התורמים מופיעים גם אישי ציבור המכהנים בתפקידים בכירים ברשויות המקומיות, ובהם אנשי ש"ס. ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול תרם 1,000 דולר. אוריאל בוסו, סגן ראש עיריית פתח תקווה מטעם המפלגה, תרם 552 דולר. עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הנשלט בידי ש"ס, תרם 1,600 דולרים, וחברות העוסקות בנדל"ן תרמו עשרות אלפי דולרים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הסופה תהרוג אתכם": הוריקן "מתיו" מתקרב בעוצמה לפלורידה
ליברמן במסר לחמאס: "כל ירי מהרצועה ייענה בתגובה עוצמתית"
"אם הנווט נטש - הוא יודע את הסיבה": השאלות סביב תאונת המטוס

מרטין שלאף. AP
"תרומה של בנו". מרטין שלאף/AP

גורם המעורה באיסוף התרומות אמר כי "הכסף הזה הוא צדקה נטו, לא למטרות רווח. השנה נאלץ המוסד לשלם יותר משני מיליון שקלים שכירות בעבור בניין המוסדות והיתה חשיבות בפרויקט גיוס הכספים כדי להמשיך את קיומו. תרומות הכסף הן עבור 800 תלמידות שמקבלות הזדמנות של פעם בחיים להשתלב, וללא ההזדמנות הזו, היו נזרקות לרחוב. לשר דרעי לא היה אף קשר לפרויקט".

במוסדות "מפעלות שמחה" לומדות יותר מ-800 נערות חרדיות במצוקה. בין היתר, הן זוכות לתכניות לימודים ייחודיות, השמה תעסוקתית וליווי מקצועי.

מבצע הגיוס שהפעילה דרעי פעל בין היתר באמצעות אתר תרומות. על כל דולר שנתרם הוסיפו כמה תורמים ארבעה דולרים. בסרטון ההסברה שהפיקה דרעי לקראת הפרויקט הסבירה כי היא משתפת את הציבור "בהצלחה מאוד גדולה". לדבריה, "כל אחת שרוצה, שמגיעה עם רצון כן ואמתי ללמוד, אנחנו פה בשבילה. אני מאמינה שהרבה בנות שהן היו חלשות אולי, כי פשוט לא היה להן הזדמנויות, היו להן קשיים. אז הנה, יש מקום שנותן לך הזדמנות שנייה וההזדמנות הזו היא בדיוק לתת לך את כל הכלים להצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully