וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מורדים הנתמכים בידי טורקיה נהרגו בפיגוע של דאעש בסוריה

לפחות 25 לוחמים נהרגו בפיצוץ של מחבל מתאבד במעבר הגבול אטמה, שבמחוז אידליב. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות. המעבר משמש את האופוזיציה לעבור לחאלב דרך טורקיה

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מתן חדד

לפחות 25 מורדים סורים הנתמכים בידי טורקיה נהרגו היום (חמישי) בפיצוץ במעבר גבול בצפון סוריה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה שאירעה במעבר אטמה שבמחוז אידליב, הנשלט על ידי האופוזיציה. תמונות מהזירה הראו גופות רבות ומגואלות בדם שרועות על הקרקע.

לפי עדי ראיה, רוב המורדים היו חברים בארגון פילק א-שאם. המורדים נתמכים על ידי טורקיה במסגרת מבצע "מגן הפרת" שהחל באוגוסט במטרה ליצור רצועת ביטחון בצפון סוריה ולהדוף משם את לוחמי דאעש ואת הכורדים.

המעבר משמש את לוחמי האופוזיציה כדי לעבור מאידליב לטורקיה ומשם בחזרה למחוז חאלב. דרכו הם אף מעבירים פצועים המטופלים בטורקיה. בהודעה שהופצה ברשתות החברתיות קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" אחריות על המתקפה שאותה לדבריו ביצע מחבל מתאבד.

לקריאה נוספת בנושא
סוריה לתושבים בחאלב: אם לא תתפנו - גורלכם בלתי-נמנע
שנה למבצע הרוסי ששינה את כללי המשחק בסוריה - והנציח את המלחמה

זירת פיגוע התאבדות במעבר גבול בצפון סוריה, 6 באוקטובר. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיגוע במעבר אטמה, היום/צילום מסך, טוויטר

המורדים, המגובים על ידי מטוסי קרב, טנקים ויחידות מיוחדות מצבא טורקיה, מתקדמים לעבר אחד ממעוזיו האחרונים של דאעש בצפון סוריה, העיר דאביק. בתחילת המבצע הם שחררו את עיירת הגבול ג'ראבלוס ומאז הם התקדמו דרומה ומערבה. לדאביק יש חשיבות רבה באסלאם, שלפי הנבואה תהיה המקום שבו יתרחש הקרב הסופי בין המוסלמים לאויביהם.

אותם ארגונים הנתמכים על ידי אנקרה נאבקים גם במיליציה הכורדית בסוריה (YPG) והם מנעו ממנה ליצור רצף טריטוריאלי בין מחוזתיהם בצפון סוריה. בטורקיה הבהירו כי עליהם לסגת ממזרח לנהר הפרת וטענו כי כוחותיהם השתלטו על העיירה מנבג', ששוחררה באוגוסט מידי "המדינה האסלאמית". הכורדים מכחישים זאת ואומרים כי הם לא נמצאים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully