וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עובד NSA נעצר בחשד להדלפת צפנים מסווגים

החשוד, שהועסק על ידי אותה חברת קבלן שבה עבד אדוארד סנודן, גנב צפנים ששימשו לפרוץ לרשתות מחשב ממשלתיות זרות. משרד המשפטים: "הדלפה תחשוף את המקורות הרגישים, השיטות והיכולות של ה-NSA"

מטה ה-NSA בפורט מיד, מרילנד , ארה"ב. AP
מטה ה-NSA בפורט מיד, ארה"ב/AP

הבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI, עצרה לאחרונה עובד של הסוכנות לביטחון לאומי NSA, בחשד שהעביר צפני מחשב מסווגים – כך דווח היום (רביעי) בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", מפי גורמים ביטחוניים ומודיעיניים בארצות הברית. על פי הדיווח, הקודים שהודלפו פותחו על ידי המודיעין האמריקני על מנת לפרוץ לרשתות מחשבים של ממשלות זרות. טרם התברר אם המידע שלקח העובד לכאורה אכן הועבר לידי גורמים זרים.

להערכת הגורמים, המידע שנלקח לכאורה על ידי העובד שנעצר שונה בטיבו מזה שהודלף על ידי עובד ה-NSA לשעבר אדוארד סנודן. סנודן, שנמלט מהמדינה, והעצור הנוכחי עבדו שניהם תחת חברת הקבלן "Booz Allen Hamilton", שקיבלה אחריות על ביצוע כמה מהפרויקטים הקיברנטים הרגישים ביותר של סוכנות הביון. שני גורמים מסרו כי לפחות חלק מהמידע שנלקח על ידי העובד שנעצר אינו עדכני.

עוד בוואלה! NEWS:
"יאהו סרקה בחשאי מיליוני מיילים של לקוחותיה לבקשת הממשל האמריקני"
התכנית למתקפת סייבר באיראן: כך התכוננה ארה"ב לכישלון שיחות הגרעין
פרשת ההאזנות בארה"ב: ראש ה-NSA זומן לשימוע בקונגרס

פסל של המדליף אדוארד סנודן שהוצב בפארק בניו יורק, 06 באפריל 2015. רויטרס
פסל בדמותו של סנודן שהוצב בניו יורק/רויטרס

סגן התובע הכללי במשרד המשפטים האמריקני, ג'ון קרלין, אישר את הדיווח ומסר כי ב-27 באוגוסט, פשטו כוחות הביטחון על ביתו של העובד החשוד, הרולד תומס מרטין, בגלן ברני, מרילנד, והחרימו מסמכים, מחשבים וחפצים נוספים. על פי הודעת משרד המשפטים, החומרים המסווגים בביתו של מרטין עדכניים לשנת 2014. "הדלפתם תחשוף את המקורות הרגישים, השיטות והיכולות" של ה-NSA, הובהר.

משרד המשפטים עוד מסר כי יבקש 11 שנות מאסר למרטין. המעצר מגיע במקביל לציון עשור להקמת את "WikiLeaks", שבו פורסמו המסמכים המסווגים של סנודן. במקביל, אתמול דווח כי חברת "יאהו" פיתחה בשנה שעברה תוכנה סודית שמאפשרת לערוך חיפושים בכל המיילים הנכנסים של לקוחותיה, בעקבות בקשה של ה-NSA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully