וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות בארה"ב: ראש ה-NSA זומן לשימוע בקונגרס

יו"ר הוועדה לענייני מודיעין בבית הנבחרים הכריז על כינוס מיוחד אחרי הדיווח על כך שה-NSA צותתה לשיחותיו של נתניהו עם חברי קונגרס. הבית הלבן: "לא נגיב לדיווחים על פעילות מודיעינית"

עריכה: ניר חן

יו"ר ועדת בית הנבחרים האמריקני לענייני מודיעין, דווין נונס, מסר אתמול (רביעי) כי הוועדה שבראשותו תכנס בשבוע הבא דיון בהשתתפות בכירי קהילת המודיעין האמריקנית. זאת בעקבות הדיווחים על כך שהסוכנות לביטחון לאומי, NSA, צותתה לשיחותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך המשא ומתן להסכם הגרעין עם איראן, כמו גם לשיחותיו של נתניהו ושל בכירים ישראלים אחרים עם חברי קונגרס אמריקנים. נונס התייחס לחשיפה אמש ב"וול סטריט ג'ורנל", ומסר כי יזמן את ג'יימס קלאפר, ראש הביון הלאומי בבית הלבן, ואת מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA, לדיון.

לדבריו של נונס, הוא הכריז על הדיון המיוחד לאחר שבכירי הקונגרס לא הודיעו על תחילת הטיפול בנושא. לדבריו, מטרתו היא "לגלות את העובדות". הוא הוסיף: "אנחנו הולכים להגיע לשורש האמת, ולקבוע אם מישהו עשה מעשה פסול". הבית הלבן סירב עד כה למסור התייחסות רשמית לדיווח.

במקביל, ועדת הפיקוח של בית הנבחרים ביקשה הלילה מה-NSA לספק לה מידע בנוגע לדיווחים. במכתב למייקל רוג'רס מסרו חברי הוועדה כי הדיווחים "מעלים שאלות הנוגעות לתהליכים שמבצעים עובדי הסוכנות כדי לקבוע אם ליירט שיחות שבהן מעורבים חברי קונגרס". חברי הוועדה ביקשו מרוג'רס לספק מידע בנוגע לאותו התהליך.

עוד בוואלה! NEWS:
ההאזנות לנתניהו מביכות את ארה"ב, אבל בעיקר את ישראל
דיווח: ארה"ב צותתה לשיחות נתניהו במהלך שיחות הגרעין עם איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה, הבית הלבן, 9 בנובמבר 2015. AP
"מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל היא מקודשת". אובמה ונתניהו בבית הלבן/AP

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, נד פרייס, הבהיר כי ממשלו של הנשיא ברק אובמה "לא יגיב לדיווחים ספציפיים על פעילות מודיעינית". עם זאת, הוסיף: "בכל הנוגע לישראל, הנשיא אובמה אמר פעמים רבות כי מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה היא מקודשת. המסר הזה מגובה במעשים קונקרטיים, שמפגינים את עומק התמיכה האמריקנית בישראל".

פרייס סירב להתייחס לדיווחים על כך שגם שיחות שקיימו חברי קונגרס אמריקנים נקלטו בידי סוכנות הביון האמריקנית. יו"ר בית הנבחרים בוושינגטון, פול ריאן, מסר תגובה קצרה במיוחד והבהיר: "ראינו את הדיווח, ואנו בוחנים אותו".

הסנאטור ראנד פול, מועמד במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, התייחס לפרשה בריאיון לרשת "פוקס" ומסר: "בדיוק בגלל זה אנחנו צריכים רפורמה ב-NSA. לצערנו, מאז הירי בסן ברנרדינו, כולם אומרים שצריך יותר האזנות לאמריקנים. למען האמת, צריך ריגול יותר ממוקד. אני לא נגד ביון, אלא נגד ריגול חסר אבחנה".

עוד באותו נושא

אובמה שוחח עם הולנד: מחויבים להפסיק לצותת לבעלות בריתנו

לכתבה המלאה
ג'יימס קלאפר, הממונה על המודיעין בממשל האמריקני. GettyImages
"אנחנו הולכים להגיע לשורש האמת, ולקבוע אם מישהו עשה מעשה פסול". קלאפר/GettyImages

מועמד רפובליקני נוסף, הסנאטור מרקו רוביו, הוסיף: "כמובן שלמי שקרא את הדיווח יש זכות מלאה להיות מודאג. עליו להיות מודאג מכך שבזמן ששיחותיהם של מנהיגים מסוימים ברחבי העולם כבר לא נקלטות על ידי שירותי הביון, אלה של בעלת הברית החזקה ביותר שלנו במזרח התיכון, ישראל, כן". רוביו התייחס להצהרותיו של הנשיא אובמה משנת 2014, לאחר שנחשף במסמכי סנודן כי ה-NSA צותת למנהיגים רבים, כולל של מדינות ידידותיות לארצות הברית, בהן גרמניה וברזיל.

(עדכון ראשון: 23:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully