וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם הבא: ראש ממשלת פורטוגל לשעבר אנטוניו גוטרש

מועמדתו של הדיפלומט שכיהן בעבר כנציג העליון של האו"ם לענייני פליטים, זכתה לתמיכת המדינות החברות במועצת הביטחון, יום לפני ההצבעה הרשמית. "כל המועמדים הפגינו חוכמה, הבנה ודאגה לגורל העולם"

המועמד הנבחר למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. AP
"לכבוד הוא לי". גוטרש/AP

מועמדתו של אנטוניו גוטרש, ראש ממשלת פורטוגל לשעבר והנציג העליון של האו"ם לענייני פליטים, לתפקיד מזכ"ל האו"ם אושרה היום (רביעי) על ידי המדינות החברות במועצת הביטחון של הארגון, ללא הסתייגויות. משמעה של התמיכה המלאה בגוטרש, בדיון הבלתי-מחייב, היא כי הוא צפוי להתמנות למזכ"ל האו"ם ולהחליף את באן קי מון עם סיום כהונתו, ב-1 בינואר 2017.

מחר צפויה להיערך ההצבעה הרשמית במועצת הביטחון, ובה המינוי יתקבל באופן סופי. כל חמשת החברות הקבועות במועצת הביטחון הביעו תמיכה במועמדותו, כך שאף אחת מהן לא צפויה להטיל וטו על המינוי. המינוי יאושר סופית בהצבעה של 193 המדינות החברות באסיפה הכללית של האו"ם. גוטרש הגיב להחלטה בחשבון הטוויטר שלו ומסר: "לכבוד הוא לי, אני מאושר".

עוד בוואלה! NEWS:
"עשוי להיחשב פשע מלחמה": האו"ם יחקור את הפצצת שיירת הסיוע בסוריה
"מקווים שהשלום ינצח": מנהיגי העולם מגיבים למשאל העם בקולומביה
מזכ"ל האו"ם על סרטון "הטיהור האתני": "דברי נתניהו לא מקובלים"

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
"מעריכים את השתתפותם של כל המועמדים". באן קי מון/רויטרס

שגריר רוסיה באו"ם ויטלי צ'ורקין, שהכריז בשם מועצת הביטחון על ההחלטה, מסר כי "מדובר באירוע היסטורי מבחינת האו"ם", בהתייחסות להסכמה הנרחבת על גוטרש. "אנחנו מעריכים את השתתפותם של כל המועמדים", הוסיף. "הם הפגינו חוכמה, הבנה ודאגה לגורל העולם, אולם יש לנו מועמד מועדף ברור".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון מסר כי הוא "מברך על בחירתו ומאחל לו הצלחה רבה בתפקיד חשוב זה". לדבריו, "מדינת ישראל מקווה ומצפה שהאו"ם תחת מנהיגותו יהווה גוף הוגן ברוח מייסדיו, שיודע להבדיל בין טוב לרע, ויפסיק את האובססיה נגד ישראל". כמו כן, מסר דנון כי "אנו מצפים לקידום היוזמה למינוי שליח מיוחד באו"ם לנושא המאבק באנטישמיות העולמית, ולקבלת אחריות על ידי האו"ם על החזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול משבי חמאס".

לפני כחודשיים, התייחס באן למעומדים להחליפו, ואמר כי הוא תומך בכך שאישה תחליף אותו, בתפקיד שאויש מאז הקמת הארגון לפני 70 שנה בידי גברים בלבד. לדבריו "הגיע הזמן" שאישה תשמש מזכ"לית האו"ם. 11 מועמדים מתחרים על החלפתו, בהם חמש נשים. "יש נשים מכובדות רבות שמנהיגות מדינות, ארגונים וקהילות עסקיות, לכן אין סיבה שלא תהיה גם אישה בראש האו"ם", אמר המזכ"ל היוצא. מבלי שהזכיר שמות, באן אמר כי "יש נשים רבות בעלות מוטיבציה שיכולות לשנות את העולם ולפעול יחד עם מנהיגים אחרים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully