וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 23 שנים: ראש עיריית רמלה יואל לביא פורש מתפקידו

6.10.2016 / 0:53

לביא הודיע לעובדי העירייה בטקס הרמת כוסית לשנה החדשה כי לא יתמודד לקדנציה נוספת. בעבר נפסל מינויו למנכ"ל מקרקעי ישראל בשל התבטאויות גזעניות וטענות לעבירות לפליליות. גורם שנכח באירוע: "ייתכן שיפרוש עוד לפני שיסיים את הקדנציה"

ראש עיריית רמלה יואל לביא על אירוע התמיכה בחיילי צה"ל בעקבות הירי בחברון. מערכת וואלה!
קדנציה חמישית ברציפות מאז 1993. יואל לביא/מערכת וואלה!

ראש עיריית רמלה, יואל לביא, הודיע בשבוע שעבר באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה, בהשתתפות כ-1,500 עובדים ובני משפחותיהם, כי איננו מתכוון להתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות. גורם בכיר שנכח בהרמת הכוסית הוסיף שלביא סיפר שבני משפחתו לוחצים עליו לסיים את הפרק הציבורי בחייו כבר בחודש פברואר הקרוב, אז ימלאו לו 67 שנים, וכי הוא עדיין מתלבט אם לפרוש כבר אז או לסיים את הקדנציה הנוכחית.

לביא נחשב לאחד מראשי הערים הוותיקים בישראל, הוא מכהן בתפקידו מאז שנת 1993 וזוהי הקדנציה החמישית שלו ברציפות בתפקיד. תחת לביא זכתה רמלה במספר פרסי חינוך ואף הייתה לעיר הראשונה שהנפיקה אג"ח מוניציפלי. בשנת 2008 הוזכר שמו של לביא כאחד המועמדים הסופיים להתמנות לתפקיד מנכ"ל מקרקעי ישראל, אולם היועץ המשפטי דאז, מני מזוז, קבע כי יש לפסול את המינוי בגלל התבטאויות בעלות אופי גזעני וטענות כי ביצע עבירות פליליות – כפי שאכן הורה בג"ץ בהמשך.

"היועץ המשפטי לממשלה נתן חוות דעת לשר השיכון כי בנסיבות העניין לא ניתן מבחינה משפטית למנות את מר לביא לתפקיד מנהל המינהל, וזאת בעיקר בשל התבטאויות בעלות אופי גזעני מצדו ובשל החשדות הפליליים הקיימים נגדו", כתב מזוז. חוות הדעת של מזוז ניתנה לאחר פנייתם של כמה ארגונים חברתיים שביקשו לבדוק את המועמדות, על רקע התבטאויותיו של לביא בשנת 2006, אז סירב להחליף שמות רחובות בעירו לשמות ערביים.

בלשכתו של לביא אישרו את הדברים ואמרו כי ראש העירייה הודיע בטקס הרמת הכוסית לכבוד ראש השנה כי החליט שלא להתמודד בבחירות הבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
ביטן מכחיש אפשרות לאחדות: "בעבודה רוצים להחליש את הרצוג"
רקטה התפוצצה בכביש בלב שכונה בשדרות; אין נפגעים אך נגרם נזק
פרס נובל בכימיה למקימי המכונה המולקולרית הקטנה בעולם

(עדכון ראשון: 20:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully