וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל בכימיה למפתחי המכונות הקטנות ביותר בעולם

ועדת הפרס הודיעה כי הכימאים ז'אן-פייר סובאז' מצרפת, פרייזר סטודארט מסקטולנד וברנרד פרינגה מהולנד יחלקו את הפרס וסכום של 931 אלף דולר. "הם פיתחו מולקולות שניתן לשלוט על תנועותיהן"

צלמים זמניים מורשים

פרס נובל בכימיה יוענק השנה לכימאים ז'אן-פייר סובאז' מצרפת, פרייזר סטודארט מסקוטלנד וברנרד פרינגה מהולנד – כך הודיעה היום (שלישי) ועדת הפרס בשטוקהולם. זאת, על פיתוח המכונות הקטנות ביותר בעולם.

השלושה יחלקו פרס בסך שמונה מיליון קורונה (931 אלף דולר). "הם פיתחו מולקולות שניתן לשלוט על תנועותיהן, שיכולות לבצע משימה אם מוסיפים להן אנרגיה", נמסר בהצהרה מטעם האקדמיה המלכותית למדעים של שבדיה, שמעניקה את הפרס.

הפרס היום הוא השלישי שמחולק לשנה זו, אחרי שביומיים האחרונים הוכרזו שמות הזוכים בפרס נובל בפיזיקה וברפואה. מחר יוכרז זוכה פרס נובל בכלכלה ובשישי יוכרז הזוכה בפרס נובל לשלום. בהמשך יחולק גם פרס נובל בספרות.

סובאז' נולד בפריז ב-1944. כיום הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת שטרסבורג ומנהל מחקר אמריטוס במרכז המחקר המדעי הלאומי של צרפת. סטודארט נולד באדינבורו ב-1942 וכיום הוא נמצא באוניברסיטת נורת'-ווסטרן בארצות הברית. פרינגה נולד בברגר-קומפסקום, הולנד, ב-1951. הוא פרופסור לכימיה אורגנית באוניברסיטת כרוניגן.

לקריאה נוספת בנושא
פרס נובל בפיזיקה יוענק לשלושה בריטים שחקרו מצבים "מוזרים" של החומר
פרס נובל לרפואה יוענק למדען יפני שגילה מנגנונים למחזור בתאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איור של שלושת הזוכים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully