וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי שנים של גיהנום - קיבלתי מתנה": 6 חולים עברו השתלת איברים בחג

חייהם של המושתלים ניצלו לאחר שכל ששת הניתוחים עבור בהצלחה, בזכות תרומתם של שני בני אדם שהלכו לעולמם. לפי המרכז הלאומי להשתלות איברים, 97 חולים זכו לתרומת איברים בשנת תשע"ו. "התחלנו את השנה החדשה עם שתי משפחות אצילות נפש"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן

(ריאיון לאולפן וואלה! NEWS עם שחר שאול שתרם כליה לאדם זר, נובמבר 2015)

שישה בני אדם עברו השתלות איברים מוצלחות במהלך ראש השנה בעקבות הסכמתן של שתי משפחות שאיבדו את יקיריהן והסכימו לתרום את איבריהם. מהמרכז הלאומי להשתלות איברים נמסר כי רופאי המרכז, וכן רופאים בבתי החולים בילינסון שבפתח תקווה ורמב"ם שבחיפה, ניתחו מושתלי כבד, ריאות וכליות.

משה חג'ג', תושב רמלה בן 61, עבר בהצלחה השתלת כליה בערב החג בבית החולים בילינסון, לאחר המתנה של ארבע שנים לתרומה מתאימה. "קיבלתי מתנה מכובדת לראש השנה, ארבע שנים עד שהצלחתי לקבל אותה. עשיתי דיאליזה ארבע פעמים בשבוע וזה היה גיהנום. ברוך השם, עכשיו נצא לדרך חדשה", אמר חג'ג' בשיחה עם וואלה! NEWS. בנוסף לניתוח שעבר חג'ג', בוצעו בבית החולים בילינסון במהלך החג השתלות נוספות בגבר בן 64 שזכה לכבד חדש וגבר נוסף בן 71 שעבר השתלת כליה. כמו כן, בבית החולים רמב"ם בוצעו שני ניתוחים מוצלחים להשתלת כליות.

חג'ג', לו שלוש בנות ושישה נכדים, קיבל את הבשורה כי נמצאה עבורו תרומת כליה מתאימה בערב החג. "אמרו לי להיות כבר ב-06:30 בבוקר בבילינסון ומאז התחילו בבדיקות. נכנסנו להשתלה בשעה 16:30. אני מרגיש מעולה. עוד כואב קצת, אבל יחסית למצב הקודם זה בסדר גמור", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
רקטה התפוצצה בכביש בלב שכונה בשדרות; אין נפגעים אך נגרם נזק
כוננות שיא: עשרות אלפי נוסעים יעברו היום בנתב"ג, צפי לשיבושים בטיסות
בשל הצבת טילי 300-S: חופש הפעולה של חיל האוויר בסוריה יוגבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתין ארבע שנים להשתלת כליה. משה חג'ג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוע קודם לכן קיבל חג'ג' התראה מבית החולים על אפשרות לתרומת כליה שלא התממשה בסופו של דבר. "עברתי טיפול דיאליזה באותו היום, ואחריו התכוונתי לצאת לבילינסון אבל ממש כשנכנסתי לאוטו התקשרו לומר שהם מצטערים אבל הכליה לא טובה. כולם התבאסו סביבי, אבל אני מאמין שלכל דבר יש סיבה בחיים, וכל דבר יגיע בזמן שלו. והנה, שבוע אחרי זה התקשרו לומר שנמצא עוד תורם", סיפר. לדבריו, שמר את דבר ההשתלה השנייה בסוד, בשל הניסיון בפעם הקודמת. "זה היה מאד קשה, כי בערב כל המשפחה התכנסה לארוחת חג. אבל עכשיו אנחנו אחרי. אני מאחל בריאות לכל עם ישראל".

מהמרכז הלאומי להשתלות איברים נמסר: "התחלנו את השנה החדשה עם שתי משפחות אצילות נפש שהסכימו להציל חיים. בזכותן שש משפחות בישראל יכולות להמשיך את חייהם. כיום ממתינים מעל אלף איש בישראל להשתלת איברים וחייהם תלויים בהסכמות לתרומה". עוד נמסר כי על פי נתוני המרכז יותר מ-60% מהמשפחות שאליהן פונים נציגיו, מסכימות לתרום את איברי יקיריהן. "מראש השנה תשע"ו ועד ראש השנה תשע"ז בוצעו מאות השתלות. 97 איש קודמו בתור ועברו השתלת איברים, בזכות כרטיס אדי שהיה ברשותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully