וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום אחד: 6,000 מהגרים חולצו ממימי הים התיכון, עשרות גופות נמצאו

משמר החופים האיטלקי וארגונים הומניטריים הוציאו לפועל יותר מ-30 מבצעי חילוץ כ-50 קילומטרים מחופי טריפולי שבלוב. 28 גופות מהגרים נמצאו, רובם ככל הנראה מתו מחנק בשל הצפיפות הגבוהה בספינות ההצלה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: מאות מהגרים ניצלו מטביעה בחופי איטליה, חודש מאי האחרון)

יותר מ-6,000 מהגרים חולצו אתמול (שלישי) מהים התיכון בסמוך לחופי לוב בידי שירותי ההצלה של איטליה וארגונים הומניטריים – מספר המחולצים הגבוה ביותר ביום אחד מאז החל משבר הפליטים הנוכחי באירופה. במהלך החילוצים נמצאו 28 גופות של מהגרים, שרובם ככל הנראה מתו כתוצאה מחנק על אחת הספינות הצפופות.

במשמר החופים האיטלקי מסרו כי חילצו את המהגרים ב-33 מבצעי חילוץ נפרדים, במרחק כ-50 קילומטרים מחופה של טריפולי. לדבריהם, מבריחי מהגרים ניצלו את תנאי השיט הנוחים בים התיכון, שהיה סוער בימים האחרונים, כדי לשלוח כלי שיט עמוסים פליטים ומהגרים המקווים להגיע לאירופה.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינות העשירות לא מקבלות פליטים: "המדינות העניות נותרו לבדן"
גל טיהורים נוסף: 13 אלף שוטרים בטורקיה הושעו ביום אחד
האפיפיור ביקר בעיירה שנחרבה ברעש באיטליה: "מציע לכם תפילה"

מהגרים שחולצו מהים התיכון מגיעים לאירופה ומטופלים על ידי הצלב האדום האיטלקי, אוקטובר 2016. רויטרס
מספר המחולצים הגבוה ביותר ביום אחד. מהגרים שחולצו מהים התיכון מטופלים על ידי הצלב האדום/רויטרס
מהגרים שחולצו מהים התיכון מגיעים לאירופה ומטופלים על ידי הצלב האדום האיטלקי, אוקטובר 2016. רויטרס
מהגר מחולץ על אלונקה על ידי הצלב האדום/רויטרס

בחילוצים השתתפו גם ארגונים הומניטריים שונים הפועלים להצלת מהגרים המנסים להגיע ליבשת בסירות רעועות. על פי צלם של סוכנות הידיעות הצרפתית, באחת הספינות שחילצו את המהגרים והביאו אותם לאיטליה נחנקו למוות לפחות 22 בני אדם כתוצאה מצפיפות גדולה. לא ברור עדיין אם וכמה בני אדם טבעו במהלך מבצעי החילוץ.

בתוך כך, בסרביה החלו אתמול מאות מהגרים לצעוד מהבירה בלגרד אל עבר הגבול עם הונגריה, במחאה על סגירתו בפני המבקשים להגיע למדינות האיחוד האירופי לפני כשנה. המשטרה התערבה באירוע לאחר שהצועדים התעמתו עם קבוצות מהגרים אחרות שהתנגדו לצעדה.

מאות מהגרים צועדים בבלגרד בירת סרביה לכיוון הגבול עם הונגריה במחאה על סגירתו, אוקטובר 2016. רויטרס
מוחים על סגירת הגבול עם הונגריה. מהגרים בצעדת מחאה בבלגרד/רויטרס

שלשום אמר נשיא סרביה, טומיסלב ניקוליץ', כי על ארצו להימנע מהפיכה ל"מבוי סתום" שממנו מהגרים לא יכולים להגיע למקומות נוספים. הוא איים כי המדינה תאטום את גבולותיה ולא תכניס פליטים לשטחה אם מדינות החברות באיחוד האירופי ימשיכו לסגור את גבולותיהן. "סרביה תהיה חייבת לסגור את גבולותיה בפני מהגרים משום שהם לא רוצים להיות כאן", אמר.

יותר מ-6,000 מהגרים שוהים בעל כורחם בסרביה לאחר שהונגריה הגבילה את מספר מבקשי המקלט בשטחה. עד כה, כמיליון בני אדם השתמשו במסלול ההגירה הבלקני אל מדינות מרכז אירופה. אתמול הפגינו כ-400 מהגרים כשהם קוראים "פתחו את גבולות והונגריה" והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "אנחנו לא צריכים אוכל או מים, אנחנו רוצים שתפתחו את הגבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully