וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל טיהורים נוסף: 13 אלף שוטרים בטורקיה הושעו ביום אחד

כמעט שלושה חודשים אחרי ניסיון ההפיכה, ארדואן ממשיך לרדוף אחרי מתנגדיו. 5% מכלל כוח האדם של המשטרה הושעה, קצינים בחיל האוויר נעצרו ותחנת טלוויזיה פרו-כורדית הושבתה. ראש הממשלה: "נאיץ את המשפטים"

צילום: רויטרס

הרשויות בטורקיה השעו היום (שלישי) כ-13 אלף שוטרים, עצרו עשרות קצינים בחיל האוויר וסגרו תחנת טלוויזיה פרו-כורדית, כחלק מהחרפת גלי הטיהורים שהחלו עם דיכוי ניסיון ההפיכה ביולי. המשטרה מסרה כי 12,801 שוטרים, בהם 2,523 קצינים, הושעו בשל קשריהם לכאורה עם המטיף הגולה פתהוללה גולן, שמואשם על ידי אנקה בתכנון המרד.

גולן, החי בארצות הברית, מכחיש קשר לניסיון ההפיכה שבמהלכו נהרגו יותר מ-240 איש, אולם אנקרה דורשת מוושינגטון להסגירו. ביום ראשון נעצר אחיו של גולן באיזמיר, והוא מצטרף לבני משפחה נוספים של יריבו של ארדואן שנעצרו מאז ניסיון ההפיכה.

לפי סוכנות הידיעות דואן, בנוסף להשעיית 5% מכלל כוח האדם של המשטרה, נעצרו היום גם 33 קצינים בחיל האוויר בפשיטות ברחבי המדינה. עוד דווח כי הושבתו שידורי תחנת IMC בשל הפצת "תכנים טרוריסטיים". עוד דווח כי הושבתו שידורי תחנת IMC בשל הפצת "תכנים טרוריסטיים".

לקריאה נוספת בנושא
מנציח את מורשתו: ארדואן חנך גשר תלוי ענק באיסטנבול
ניסיון ההפיכה עשה לו טוב: שיא בתמיכת הציבור בארדואן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטקס לציון יום הניצחון באיסטנבול, 30 באוגוסט 2016. רויטרס
לא מפסיק לרדוף את מתנגדיו. ארדואן באיסטנבול, אוגוסט/רויטרס

מאז 15 ביולי, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן נקט שורת צעדים חסרי-תקדים כדי להיפטר מעובדי מדינה או גורמים בצבא שנתפסו בעיניו כלא נאמנים או כאויבים פוטנציאלים. כמאה אלף חיילים, עובדי ציבור, שוטרים, שופטים ואנשי אקדמיה פוטרו או הושעו מאז ו-32 אלף איש נעצרו.

הדיכוי הנרחב גרם למתיחות בין טורקיה לבעלי בריתה במערב ולארגוני זכויות אדם, החוששים כי הנשיא מנצל את ההפיכה הכושלת כתירוץ להשתקת מתנגדיו, במקביל להגברת מאבקו במי שהוא מגדיר כאוהדי המחתרת הכורדית (PKK). מאז המרד ביולי, פתח ארדואן במבצע בצפון סוריה, שנועד ליצור רצועת ביטחון באזור ולמנוע מהמיליציה הכורדית בסוריה (YPG) להקים ישות מדינית.

אתמול אישרה הממשלה את החלטת ארדואן להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים נוספים, והצעד צפוי לעבור גם בפרלמנט. ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר היום כי יש להאיץ את המשפטים נגד תומכי ההפיכה. "אחת המטרות העיקריות היא לקצר את הזמן הנדרש כדי להעמיד לדין אנשים", הוא אמר בכנס כלכלי. "אנחנו מתחילים לעשות זאת עם קושרי 15 ביולי. אנחנו עושים זאת במהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully