וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון ההפיכה עשה לו טוב: שיא בתמיכת הציבור בארדואן

סקר חדש הראה כי נשיא טורקיה זוכה ל-67.5% תמיכה, עלייה של 21% מחודש יוני שקדם למרד בשלטונו. גם התמיכה ביתר הפוליטיקאים הבכירים צמחה, במיוחד של מנהיג מפלגת האופוזיציה הלאומנית

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

התמיכה הציבורית בנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עלתה בצורה דרמטית מאז ניסיון ההפיכה בחודש שעבר - כך עולה מסקר חדש שפורסם הערב (חמישי) והצביע על כך שכ-67.5% מהנשאלים הביעו בו תמיכה, עלייה של 21% בהשוואה לחודש יולי. הסקר בוצע בידי חברת מטרופול שבסיסה באנקרה.

אחוזי התמיכה הגבוהים ביותר בארדואן נרשמו בתחילת 2012, אז קיבל ראש הממשלה דאז 71.1% תמיכה. באוגוסט לפני שנתיים הוא נבחר לנשיאות עם 52% ומאז התמיכה בו הייתה פחות מ-50%. הנשיא ניצל את כישלון המרד כדי לחזק את תמיכת הציבור ואת רגשי הלאומנות. גם ראש הממשלה בינאלי יילדרים עלה בסקר, את קיבלת את אהדתם של 58% מהציבור בהשוואה ל-40% בחודש יוני.

גם התמיכה במנהיגי האופוזיציה גברה ויו"ר המפלגה הלאומנית דבלט בהצ'לי הגיע ל-40% תמיכה - עלייה של 23%. כל שלוש מפלגות האופוזציה גינו פה אחד את ניסיון ההפיכה בזמן התרחשותו, אולם ארדואן סירב להזמין את מנהיג המפלגה הפרו-כורדית לעצרת האחדות שהתקיימה באיסטנבול ביום ראשון האחרון.

נשיט טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה בשלטון, איסטנבול, 7 באוגוסט 2016. רויטרס
הציבור אוהב אותו. ארדואן ואחד מתומכיו בעצרת באיסטנבול/רויטרס

מאז ניסיון ההפיכה, פתח ארדואן במסע טיהורים נרחב נגד מי שמואשם בידי הרשויות כתומך של המטיף פתהוללה גולן, הגולה בארצות הברית. עד כה, יותר מ-60 אלף חיילים, שוטרים, עובדי מדינה, מורים ופקידים נוספים הושעו, נעצרו או נחקרו.

היום הכריז שר החינוך איסמט יילמז על ביטול רישונות העבודה של 27,424 מורים ועובדים נוספים של המשרד, מרביתם עובדים של מוסדות חינוך המזוהים עם גולן. "אנשי הצוות האלה לא יורשו לעבוד שוב במוסדות פרטיים או ציבוריים", הכריז יילמז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully