וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנציח את מורשתו: ארדואן חנך גשר תלוי ענק באיסטנבול

26.8.2016 / 23:18

הגשר, שמחבר בין אסיה לאירופה, הוא אחד מהגשרים התלויים הכי גדולים בעולם. עמודיו גבוהים מאלו של מגדל אייפל ולו שמונה נתיבים ושתי מסילות רכבת. עלותו נאמדת ב-200 מיליארד דולר והוא יקרא על שם סולטאן עות'מאני

צילום: רויטרס

אחד מהפרויקטים הגדולים שהוביל נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נפתח היום (שישי) באיסטנבול רשמית עם חניכתו של אחד מהגשרים התלויים הגדולים בעולם, שיחבר בין שתי יבשות – אסיה ואירופה. ארדואן מקווה כי הפרויקט, שעלותו נאמדת בכ-200 מיליארד דולר, יבטיח להטביע את חותמו בהיסטוריה.

הגשר עובר מעל מצרי בוספורוס, שמפרידים בין חלקה האירופי של טורקיה לבין זה האסיאתי, ודומה בסגנון שלו לגשר ברוקלין שבניו יורק. העמודים של הגשר גבוהים יותר ממגדל אייפל. אורכו 1.4 קילומטרים ורוחבו 59 מטרים. על הגשר שמונה נתיבי נסיעה ושתי מסילות רכבת. הגשר נקרא על שמו של סולאן עותמאני מהמאה ה-16, סלים הראשון.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח: יו"ר הקמפיין החדש של דונלד טראמפ הפר את חוקי הבחירות
מחשש לזרם פליטים חדש: הונגריה תקים גדר שנייה בגבולה
סערת הבורקיני: העליון בצרפת קבע כי האיסור אינו חוקי - והקפיאו

חניכת גשר תלוי בטורקיה שיחבר בין אסיה לאירופה 26 אוגוסט 2016. רויטרס
יעודד צמיחה כלכלית. טקס חניכת הגשר בטורקיה, היום/רויטרס

ארדואן קידם את הפרויקט על מנת לעודד צמיחה כלכלית, בעיקר נוכח ההאטה במשק מאז 2011, הידרדרות המצב הביטחוני עקב הפיגועים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והמחתרת הכורדית, וניסיון ההפיכה הכושל, שהביא גם הוא לצניחה כלכלית. ואולם, הסיבה העיקרית שעומדת מאחורי הפרויקט של ארדואן היא הרצון להבטיח את מקומו כמנהיג החשוב ביותר של טורקיה מאז מייסד הרפובליקה, מוסטפא כמאל אטאטורק.

גורמים רשמיים המעורים בתהליך בניית הגשר טענו כי הוא צפוי להקל על הצפיפות באיסטנבול, שבה 14 מיליון בני אדם, להפחית את עלויות הדלק ולחסוך זמן לעובדים. מנגד, ארגוני איכות סביבה מזהירים כי הפרויקט יפגע ביערות בטורקיה ויזהם את אספקת המים. "היערות הם הריאות של טורקיה", טענו. לטענותיהם צורף מסמך המעיד כי הגשר הוא אנטי סביבתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חניכת גשר תלוי בטורקיה שיחבר בין אסיה לאירופה 26 אוגוסט 2016. רויטרס
אחד מהגשרים התלויים הגדולים בעולם/רויטרס

"טורקיה, בשל המיקום הגיאוגרפי שלה, תפיק תועלת רבה מהגשר", אמר שר התחבורה אחמט ארסלאן, "יהיה רווח מהחיבור שנוצר בין החלק האסיאתי לאירופי וזו הסיבה שאנו עושים את הפרויקט הזה".

"הגשר הוא סמל", הוסיף פאולו אסטלדי, יזם שותף לפרויקט, "לא רק שהוא יקל על התנועה באיסטנבול, אלא גם יאיץ מעבר סחורות דרך טורקיה, וכשסוריה תתייצב החשיבות של החיבור בין הצדדים תגדל".

חניכת גשר תלוי בטורקיה שיחבר בין אסיה לאירופה 26 אוגוסט 2016. רויטרס
מתנגדיו טוענים כי הוא יפגע ביערות במדינה. הגשר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully