וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשה היסטוריה": האו"ם מינה לראשונה חוקר להגנה על להט"ב

1.10.2016 / 10:45

מועצת זכויות האדם של האו"ם מינתה מומחה שיחקור בשלוש השנים הקרובות מקרים של פגיעה בלהט"ב. "מינוי קריטי שישים את הדגש הדרוש על הפרות זכויות אדם נגד להט"ב", נכתב בהודעת המינוי

מצעד הגאווה השנתי בבלגרד, סרביה. ספטמבר 2016. רויטרס
מצעד הגאווה בבלגרד, סרביה/רויטרס

מועצת זכויות האדם של האו"ם מינתה לראשונה חוקר עצמאי שיעזור להגן על קהילת הלהט"ב ברחבי העולם מפני אלימות ואפליה. וינטיט מונטארבהורן יכהן בתפקיד שלוש שנים שבמהלכן יחקור מקרים של פגיעה בחברי הקהילה. מונטארבהורן הוא פרופסור למשפט בינלאומי מאוניברסיטת צ'וללונגקורן בבנגקוק, תאילנד, ובעבר כיהן בכמה גופים של האו"ם, כולל בדיקות על המצב בסוריה והדוח המיוחד על קוריאה הצפונית.

באו"ם הסכימו על התפקיד החדש ביוני, לאחר ש-47 החברות במועצה התגברו על התנגדויות חריפות מצד ערב הסעודית ומדינות מוסלמיות אחרות להחלטה, שעברה ברוב של 23 מדינות בהצבעה לעומת 18 מתנגדות. שש מדינות נוספות נמנעו.

עוד בוואלה! NEWS:
ההקלטה חשפה: מה קרי חושב על מדיניות ממשל אובמה בסוריה
ארה"ב: פורסם תיעוד הירי למוות בגבר שחור בסן דייגו
הפעם הראשונה ששרלוט דיברה בציבור: הנסיכים הבריטים משחקים בקנדה

הפגנה למען שוויון זכויות ללהט"ב, ג'קרטה, אינדונזיה, 2013. AP
"תפקיד קריטי". מפגינה בעד שוויון זכויות ללהט"ב בג'קרטה, אינדונזיה/AP

בהודעה על המינוי שפורסמה אמש (שישי) על ידי מועצת זכויות האדם נכתב כי האו"ם "עשה היסטוריה". "זה מינוי קריטי שישים את הדגש הדרוש על הפרות זכויות אדם נגד להט"ב בכל אזור בעולם", אמר בהצהרה ג'ון פישר, מנהל הארגון בז'נבה.

האגודה הבינלאומית לזכויות להט"ב (ILGA) אמרה כי התפקיד החדש שנוצר הוא קריטי כדי לעשות צדק עם אנשי הקהילה שהותקפו, חוו התעללות או מופלים לרעה. "מעולם לא היה צורך דחוף יותר לשמור על זכויות האדם של להט"ב ברחבי העולם", אמר מנכ"ל האגודה, רנאטו סבדיני.

מאות חברים בקהילת הלהט"ב נהרגו ואלפים נפצעו בשנים האחרונות, באלימות שכללה תקיפות סכין, אונס, השחתת אברי המין וכן סקילה וביתורה, כך על פי דוח של האו"ם מהשנה שעברה. על פי האגודה לזכויות הלהט"ב באירופה, יותר מ-2,000 טרנסג'נדרים נרצחו ב-65 מדינות בין השנים 2015-2008. בשנת 2011, הכריז האו"ם שלא צריכה להיות שום אפליה או אלימות נגד אנשים על סמך נטייתם המינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully