וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פורסם תיעוד הירי למוות בגבר שחור בסן דייגו

בסרטון נראה אלפרד אולגו, פליט מאוגנדה בן 38, נורה באקדח הלם ולאחר מכן באקדח רגיל במגרש חניה בעיירה אל-קאחון. המשטרה טענה כי הוא היה מבולבל ולא יציב, אך אמו אמרה כי חווה התמוטטות עצבים ונזקק לעזרה

צילום: רויטרס

המשטרה בעיירה אל-קאחון הסמוכה לסן דייגו שבקליפורניה פרסמה הלילה (שבת) את תיעוד התקרית שבו נורה השבוע למוות גבר שחור לא חמוש, פליט מאוגנדה בן 38, בחניה מחוץ למרכז קניות.

עדי ראייה לתקרית, האחרונה בסדרה של מקרי ירי בשחורים ברחבי ארצות הברית בשנים האחרונות, אמרו כי הגבר, אלפרד אולנגו, נראה מבולבל ולא יציב. בהודעת המשטרה נמסר כי שוטרים שניגשו אליו הבחינו כי הוא שולף במהרה חפץ מכיס מכנסיו ומחווה לעברם תנועה של ירי באקדח.

בתגובה ירה אחד השוטרים באקדח הלם כלפי הגבר ושוטר נוסף ירה באקדחו מספר פעמים. עוד נמסר כי השוטרים הגישו עזרה ראשונה לגבר עד להגעת חובשים שהעבירו אותו לבית החולים, אך הוא מת בהמשך מפצעיו.

עוד בנושא:
"הפסיקו להרוג אותנו": מהומות בשארלוט לאחר ששחור נורה בידי המשטרה
מפגינים למען שחורים נשכבו על מסלול ההמראה - ושיבשו את הטיסות בבריטניה
אובמה על ירי המשטרה בשחורים: "חוזר על עצמו יותר מדי פעמים"

תיעוד הירי בגבר שחור בסן דייגו על ידי שוטרים - ראשוני. רויטרס
השוטרים לפני הירי באולנגו/רויטרס

בתיעוד, שהגיע ממצלמת אבטחה של מסעדה סמוכה למקום האירוע, נראים השוטרים יורים למוות באולנגו מחוץ למכוניתו. בתיעוד נוסף שפורסם והגיע מטלפון נייד נשמעת אישה צועקת: "שוטר, אל תירה בו!", אך לאחר מכן נשמעות ארבע יריות וצרחה של אותה אישה.

אמו של אולנגו אמרה כי הסיבה להתנהגותו טרם נורה הייתה התמוטטות עצבים שאותה חווה, וכי הוא נזקק לעזרה. הירי הוביל להפגנות אלימות בעיירה אל-קאחון. מותו של הפליט האוגנדי עורר מחאה גם במדינות אפריקה, וגורמים רשמיים בהן ביקרו את ידם הקלה של השוטרים על ההדק בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully