וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסיקו להרוג אותנו": מהומות בארה"ב לאחר ששחור נורה בידי המשטרה

21.9.2016 / 10:56

המשטרה בעיר שארלוט ירתה למוות בגבר שחור, שלטענתה היה חמוש והיווה איום. בעקבות זאת יצאו מפגינים לרחובות ופגעו בניידות. 12 שוטרים נפצעו. באוקלהומה, מפגינים מחו על מותו של גבר שחור לא-חמוש באירוע מתועד שגרם לסערה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

שוטר שחור ירה למוות באדם שחור במתחם דירות בשארלוט ובעקבות זאת החלו הפגנות סוערות ברחובות – כך לפי הרשויות במדינת קרוליינה הצפונית שבארצות הברית. לפי המשטרה המקומית, המפגינים הרסו ניידות ולפחות 12 שוטרים נפצעו בעימותים, בהם אחד שנפגע בפניו מסלע. בשידורי הטלוויזיה מהמקום נראו שוטרים יורים גז מדמיע כדי לפזר את ההמון. המחאה אירעה כמה שעות אחרי אחת דומה לזאת שאירעה בעיר טולסה, אוקלהומה, שם אדם שחור לא חמוש נורה למוות על ידי שוטרת לבנה.

מהמשטרה נמסר כי הייתה פשיטה על מתחם הדירות בשעה 16:00 (שעון מקומי), שם חיפשו בצו אחרי חשוד. אז הם ראו את האדם – שלא היה החשוד שאחריו חיפשו – בתוך כלי רכב. השוטרים ראו אותו יוצא מהמכונית עם אקדח וחוזר אליה. כשהשוטרים התקרבו לכלי הרכב, הוא שוב יצא ממנו עם האקדח. בשלב זה, הם ראו בו איום, ולפי המשטרה, לפחות אחד מהם ירה.

ההרוג זוהה כקיית' למונט סקוט, בן 43, שפונה לאחר שנורה לבית חולים מקומי ושם נקבע מותו. השוטר היורה, ברנטלי וינסון, הוצא לחופשה מנהלית, הליך שגרתי במקרים כאלו. הוא שירת במשטרה במשך שנתיים.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: גבר שחור בארה"ב מרים את ידיו - ונורה למוות בידי שוטרת לבנה
ארה"ב: שוטר לבן ירה למוות בנער בן 13 שחור שאחז באקדח צעצוע

הפגנות בקרוליינה הצפונית, ארצות הברית. 20 בספטמבר 2016. רויטרס
שוטרים במהלך ההפגנות בשארלוט, הלילה/רויטרס

לאחר האירוע, המשטרה חסמה את הגישה לאזור, שנמצא בסמוך לקמפוס של אוניברסיטת קרוליינה הצפונית בשארלוט, כשהמפגינים החלו להתאסף. חלק מה צעקו "חייהם של שחורים נחשבים" ו"הרימו ידיים, אל תירו". אדם אחד הניף שלט ובו נכתב "הפסיקו להרוג אותנו". בתיעוד של אחת מרשתות הטלוויזיה נראים המפגינים מתגודדים סביב ניידת שחלונותיה נופצו. ראש העירייה ג'ניפר רוברטס קראה להרגעת הרוחות וכתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "לקהילה מגיעות תשובות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנות באוקלהומה בעקבות מותו של גבר שחור שנורה על ידי ירי שוטרת. ארצות הברית, 20 בספטמבר 2016. AP
ההרוג באוקלהומה לא היה חמוש. מחאה בטולסה, הלילה/AP

בטולסה, מאות בני אדם הפגינו מחוץ למטה המשטרה וקראו להדיח את השוטרת בטי שלבי, שירתה למוות ביום שישי בטרנס קרצ'ר בן ה-40, במהלך בדיקה באמצע הכביש שתועדה על ידי מצלמה בניידת ועל ידי מסוק משטרתי. לטענת עורך דינה של השוטרת, היא חשה סכנה מאחר שהחשוד ניסה להכניס את ידיו לכיסיו והיא חששה שהוא נושא כלי נשק. מטעמה של משפחתו של קרצ'ר נמסר כי הוא לא ביצע שום פשע ולא הייתה סיבה לירות בו . הרשויות המקומיות בטולסה ומשרד המשפטים האמריקני מנהלים חקירה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully