וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטר לבן ירה למוות בנער בן 13 שחור שאחז באקדח צעצוע

16.9.2016 / 6:10

השוטר מאוהיו הגיב לקריאה על שוד מזוין ובחיפוש אחר חשודים ראה את הנער שאחז ברובה אוויר, שלא יכול להזיק. הוא פתח לעברו באש, והנער מת מפצעיו בבית החולים. "זוהי טרגדיה", אמרו במשטרה - ופתחו בחקירת הנסיבות

נער שחור בן 13 נורה למוות בידי שוטר לבן באוהיו ארצות הברית. רויטרס
"הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה". מפקדת משטרת קולומבוס, קים ג'ייקובס/רויטרס

שוטר לבן באוהיו שבארצות הברית ירה למוות בנער בן 13 שחור ששלף רובה אוויר – כך הודיעה אתמול (חמישי) המשטרה בעיר קולומבוס. לדבריה, השוטר הגיב לקריאה על שוד מזוין, וכשהגיע ראה את הנער אוחז באקדח וירה בו למוות. הנער, טייר קינג, נורה כמה פעמים ומת מפצעיו בבית החולים. לאחר מותו התברר כי מדובר באקדח שאין ביכולתו לפגוע.

"זוהי כמובן טרגדיה", אמרה מפקדת משטרת קולומבוס, קים ג'ייקובס, "זה הדבר האחרון שנרצה שיקרה". לדבריה, השוטר שאחראי לטרגדיה הוא בריאן מייסון, בעל ותק של תשע שנים בתור שוטר. מייסון הועבר לתפקיד פקידותי עד שתסתיים החקירה הפנימית בעניין הירי.

"זה היה נראה כמו נשק שיכול להרוג", המשיכה ג'ייקובס בעודה מראה תמונה של האקדח. לדברי המשטרה, מייסון הגיב ביום רביעי בלילה לקריאה של גבר כי קבוצת אנשים איימה עליו באקדח ושדדה אותו. מייסון חיפש אחרי התיאור של המתלונן וראה את קינג יחד עם עוד שני גברים נמלטים לסמטה סמוכה. אז אירע העימות – כך לדברי מייסון, שלף קינג את האקדח – והראשון השיב בירי. שני הגברים שהיו עם קינג נעצרו לתשאול.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
אחרי שהתמוטטה, קלינטון שבה למרוץ: "הזמן בבית היה מתנה"
עם בקבוקים וקרשים: קרבות רחוב בין פעילי ימין לפליטים בגרמניה
השגריר הבריטי לערב הסעודית שהתאסלם עלה למכה במסגרת החאג'

נער שחור בן 13 נורה למוות בידי שוטר לבן באוהיו ארצות הברית. רויטרס
"היה נער טיפוסי. המשפחה המומה". זירת האירוע/רויטרס

בני המשפחה קראו לחקור את השוטר וטענו כי "ישנן סתירות בין דבריו לבין דבריהם של עדי ראייה". "המשפחה כמובן נסערת", אמרה באה כוחם, עו"ד צ'נדה בראון. "טייר היה נער טיפוסי שאהב כדורגל, פוטבול, הוקי והתעמלות. המשפחה המומה מתיאור המשטרה את האירועים, שלא מאפיינים את טייר".

זו אינה הפעם הראשונה שבה שוטרים לבנים בארצות הברית יורים למוות בשחורים, על אף שאין לכך הצדקה. לפני שנתיים באוהיו נורה נער שחור בן 12, טמיר רייס, על ידי שוטר לבן בקליבלנד לאחר שהמשטרה קיבלה דיווח על חשוד עם נשק בפארק עירוני. אחרי מותו של רייס התברר כי הוא אחז בנשק שיורה כדורי פלסטיק. זהו רק מקרה אחד מיני רבים בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully