וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם בקבוקים וקרשים: קרבות רחוב בין פעילי ימין לפליטים בגרמניה

16.9.2016 / 2:55

כמה עשרות גרמנים שיכורים בעיירה במזרח גרמניה קראו קריאות גנאי לעבר קבוצת מבקשי מקלט וביניהם פרצה קטטה המונית. לאחר שהמשטרה הגיעה למקום, רדפו פעילי הימין אחרי הפליטים למקלט שבו הם שוהים

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: בית מחסה לפליטים במזרח גרמניה הוצת, בפברואר)

פעילי ימין קיצוני ומבקשי מקלט התעמתו בעיירה במזרח גרמניה - כך הודיעה אתמול (חמישי) המשטרה. התקרית היא סימן נוסף להלך הרוח השלילי כלפי מהגרים במדינה, שנה אחרי שיותר ממיליון איש נכנסו לשטחה של הכלכלה החזקה ביותר באירופה.

כ-80 צעירים וצעירות, רבים מהם פעילי ימין קיצוני שהיו שיכורים, התאספו שלשום בערב בעיירה באוטזן, שנמצאת 50 ק"מ מצפון-מזרח לדרזדן. לפי המשטרה, הם צעקו כי "העיירה שייכת לגרמנים" כשמולם עמדו כ-20 נערים בני פחות מ-18, שמחפשים מקלט בגרמניה.


עוד בנושא:
שר הפנים של גרמניה: "יש במדינה יותר מ-500 מחבלים פוטנציאליים"
מרקל על משבר ההגירה באירופה: "התעלמנו מהבעיה במשך זמן רב מדי"
"הגרמנים הופכים למיעוט": פעילי ימין "כבשו" את שער ברנדנבורג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שתי הקבוצות התקדמו זו לזו כשהן מקללות אחת את השנייה". כוחות המשטרה על רקע הקטטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המשטרה קיבלה קריאה בסביבות 20:50 ונאמר כי שתי הקבוצות מתקדמות זאת לעבר זאת, כשהן מקללות אחת את השנייה ומשליכות בקבוקים, קרשים וחפצים אחרים", אמר דובר מטעם המשטרה המקומית במסיבת עיתונאים שכינס. המשטרה יצרה שרשרת אנושית כדי להפריד בין שני הצדדים והשתמשה בגז פלפל ובאלות אחרי שמבקשי המקלט השליכו חפצים לעבר השוטרים. אחרי שמבקשי המקלט עזבו את המקום, רדפו אחריהם פעילי הימין עד שהסתתרו במקלט בעיירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה פתחה בחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי. הקטטה שהתפתחה בין שתי הקבוצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה הורתה ל-32 מבקשי המקלט במקום לא לעזוב את המבנה. נער בן 18 ממרוקו שהיה בתוכו הראה חתכים על ידיו, אולם לפי המשטרה לא ברור כיצד הוא נפצע. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לעבירות של הפרת הסדר הציבורי ושל פגיעה פיזית חמורה. בפברואר השנה הוצת מקלט של מבקשי מקלט בבאוטזן, כשכמה מקומיים צהלו למראה המבנה עולה באש וחלקם הפריעו לעבודת הכבאים.

האירוע מגיע ברקע הביקורת הנוקבת שסופגת הקנצלרית אנגלה מרקל על מדיניותה בסוגיית הפליטים, שהובילה להגעתם של מיליון איש לשטחה של גרמניה אשתקד. בעקבות זאת, הפופולריות שלה ירדה והתמיכה במפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" זינקה. אתמול היא אמרה שגרמניה זקוקה ל"פתרונות מעשיים" כדי לשלב מהר יותר את הפליטים בשוק העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully