וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של גרמניה: "יש במדינה יותר מ-500 מחבלים פוטנציאליים"

בראיון שהעניק לעיתון הגרמני "בילד", אמר תומאס דה-מייזר כי במדינה חיים לפחות 520 תומכים באסלאם הקיצוני אשר מהווים איום לביצוע פיגועי טרור. "הם נמצאים על הקצה מאז הפיגועים ביולי"

צילום: רויטרס

(פיגוע הירי במינכן, יולי)

שר הפנים של גרמניה תומאס דה מייזר אמר כי במדינה יותר מ-500 תומכים באסלאם הקיצוני אשר מהווים איום לסיוע או ביצוע פיגועי טרור. בראיון שפורסם היום (שבת) בעיתון הגרמני "בילד", אמר דה-מייזר כי "יש לפחות 520 מחבלים פוטנציאלים במדינה". לדבריו, 360 בני אדם נוספים נחשבים כ"רלוונטיים" ומוכרים למשטרה בשל קרבתם למפגעים הפוטנציאליים.

לדברי דה-מייזר, אותם "מחבלים פוטנציאליים" "נמצאים על הקצה מאז הפיגועים האחרונים ביולי". זאת, בהתייחס בין היתר לפיגוע במרכז הקניות "אולימפיה" במינכן, שבו צעיר גרמני-איראני ירה למוות בתשעה בני אדם ולפיגוע ההתאבדות שבו נהרגו 12 באנסבך שבדרום המדינה.

עוד בנושא:
מרקל על מפלגת מפלגתה בבחירות: "מאכזב, אך לא מתחרטת על החלטותיי"
"הגרמנים הופכים למיעוט": פעילי ימין "כבשו" את שער ברנדנבורג
מרקל לטורקים החיים בגרמניה: עליכם להפגין נאמנות למדינה

אירוע ירי במינכן, יולי 2016. AP
חמושים גרמניה בזירת הפיגוע במינכן, יולי/AP

לפני כשבועיים התראיינה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לעיתון "סודויטשה צייטונג", והודתה כי ארצה בפרט והאיחוד האירופי בכלל, התעלמו במשך זמן רב ממשבר הפליטים והסתמכו על גבולותיו החיצוניים של הגוש. מרקל טענה כי ברלין ושאר מדינות האיחוד האירופי יזדקקו לסבלנות רבה על מנת להתמודד עם ההגירה ההמונית ליבשת.

ואולם, מרקל דווקא הדגישה בריאיון את גישתה המתונה, המזכה אותה בביקורת רבה גם בקרב מפלגתה השמרנית, והזהירה מפני השוואת כל המהגרים לטרוריסטים. "זה פשוט לא נכון לומר שטרור הגיע רק עם הפליטים", הסבירה. "הוא כבר היה כאן בצורות שונות עם מחבלים פוטנציאליים רבים שהשגחנו עליהם".

עוד באותו נושא

דאעש פרסם את סרטון המחבל מגרמניה: "העם הגרמני עוד ישמע מאיתנו"

לכתבה המלאה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים, ברלין, 28 ביולי 2016. רויטרס
"זה לא נכון להגיד שהטרור הגיע עם הפליטים". מרקל/רויטרס

בתוך כך, ביום ראשון רשמה מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה רשמה הישגים ניכרים בבחירות האזוריות שהתקיימו במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה, במהלך שמשקף את חוסר שביעות הרצון ממדיניות ההגירה של הקנצלרית אנגלה מרקל. לפי מדגמים ראשוניים, עם סגירת הקלפיות, אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) זוכה ב-21% מהקולות במדינת המחוז, שבה 1.3 מיליון בעלי זכות בחירה. המפלגה הנוצרית דמוקרטית של הקנצלרית קיבלה 19% ואילו הסוציאל-דמוקרטים, החברים בקואליציה הלאומית, הגיעו למקום הראשון עם 30.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully