וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל לטורקים החיים בגרמניה: עליכם להפגין נאמנות למדינה

23.8.2016 / 14:29

קנצלרית גרמניה התייחסה למתיחות בין אנקרה לברלין סביב ניסיון ההפיכה הכושל, והבטיחה ל-3 מיליון האזרחים ממוצא טורקי כי תהיה קשובה לחשושתיהם. "כל מי שחי בגרמניה נהנה מהזכות להפגין, אולם עליו להתמודד בדרכי שלום עם דעות שונות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה לתושבים ממוצא טורקי להיות נאמנים למדינה במקביל להבטחתה להיות קשובה לחששותיהם. דבריה, שפורסמו היום (שלישי), נאמרו בזמן משבר ביחסים בין ברלין לאנקרה וברקע החשש שהמתיחות הפוליטית בטורקיה עלולה לגלוש לרחובות גרמניה.

אנקרה זעמה לאחר שהפרלמנט בגרמניה הכיר ביוני ברצח העם הארמני שביצעה האימפריה העות'מאנית לפני מאה שנה. היא אף תקפה את הביקורת שנשמעה בעקבות גלי הטיהורים שערכה בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל, ובשל חוסר התמיכה לטענתה מצד המערב.

בגרמניה מגוררים כשלושה מיליון בני אדם בעלי שורשים טורקיים. "אנחנו מצפים מתושבים ממוצא טורקי החיים זמן רב בגרמניה שיפתחו מידת נאמנות גבוהה לארצנו", צוטטה מרקל בעיתון "רוהר נכריכטן". לדבריה, "אנחנו מנסים להיות קשובים לדאגותיהם ולהבין אותן" והממשלה "שומרת על קשר צמוד עם ארגוני המהגרים".

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה: "אין מקום לבורקה במדינתנו – אבל לא נוכל לאסור עליה"
מרקל: "הטרור האסלאמי לא הגיע לגרמניה דרך הפליטים"

עצרת תמיכה בארדואן, קלן, גרמניה, 31 ביולי 2016. רויטרס
שלושה מיליון טורקים חיים בגרמניה. הפגנת תמיכה בארדואן בקלן/רויטרס

ב-31 ביולי התאספו 40 אלף איש בקלן כדי לגנות את ניסיון ההפיכה בטורקיה ולהביע תמיכה בנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. על אף שעצרת התמיכה עברה ללא תקלות, היא גרמה לאי-נוחות בקרב גורמים מסוימים בגרמניה.

כשבחודש הבא יתקיימו בחירות בשתי מדינות מחוז ובשנה הבאה יתקיימו בחירות כלליות, גורמים בגוש השמרני של מרקל קוראים לבחינה מחדש של חוקים שאושרו ב-2014 - בלחץ שותפיה הסוציאל-דמוקרטים של הקנצלרית - שהקלו על ילדי מהגרים להחזיק באזרחות כפולה. השינוי משפיע בעיקר על הקהילה הטורקית בגרמניה.

מרקל אמרה כי "כל מי שחי בגרמניה נהנה מהזכות להביע את דעתו ומהזכות להפגין, אולם עליו להתמודד בדרכי שלום עם דעות שונות ומנוגדות בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully