וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "הטרור האסלאמי לא הגיע לגרמניה דרך הפליטים"

18.8.2016 / 8:35

לאור התמיכה ההולכת וגוברת בשינוי מדיניות ההגירה למדינה, הקנצלרית אמרה כי דאעש מדאיג את גרמניה זה שנים. היא ציינה כי לאסלאם יש מקום כל עוד המאמינים בו דבקים בחוקה ובשוויון

צילום: AP, עריכה: טל רזניק

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי הפליטים שהגיעו למדינה לא אחראים לאירועי הטרור שהתרחשו בשבועות האחרונים. "התופעה של טרור אסלאמי, או דאעש, אינה תופעה שהגיעה אלינו דרך הפליטים", אמרה מרקל בנאום שנשאה אתמול (רביעי) במהלך אירוע בעיר נוישטרליץ שמצפון לברלין לקראת הבחירות המקומיות שייערכו בעוד כשבועיים וחצי. "ארגון המדינה האסלאמית מדאיג אותנו במשך שנים", הוסיפה.

מרקל ציינה כי יש מקום לאסלאם במדינה, כל עוד המאמינים מתייחסים בכבוד לחוקה הגרמנית. "אמרנו בקול ברור כי אסלאם הפועל וחי תחת הבסיס של החוקה הוא אסלאם השייך לגרמניה", אמרה הקנצלרית. היא הוסיפה כי אין מקום בגרמניה לסוגים שונים של אסלאם שאינם דבקים בחוקה הגרמנית או מקבלים שוויון זכויות לנשים. לדבריה, רבים עברו מגרמניה לסוריה כדי להתאמן בשורות דאעש. לפני כחודשיים אמר שר הפנים הגרמני תומאס דה-מייזר כי יותר מ-800 בני אדם עברו לסוריה ולעיראק.

עוד בוואלה! NEWS:
הגיע לצומת הקריטי: טראמפ יכריע אם להישאר עצמו, או להפוך לנשיאותי
חמישית נושרים וחינוך מקצועי: הסיבות למיעוט הזכאים לבגרות
בהלת הסלמונלה נמשכת: "החברות דואגות לכיס ולא לצרכנים"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים, ברלין, 28 ביולי 2016. רויטרס
דאעש מדאיג את גרמניה במשך שנים. מרקל, בחודש שעבר/רויטרס

לפני כשלושה שבועות טענה מרקל כי העובדה ששני פליטים שביצעו פיגועים בשם דאעש היא "לעג למדינה שקיבלה אותם". היא הבהירה כי הרשויות ינקטו צעדים חדשים רק לאחר "בחינה מעמיקה" של המקרים האחרונים, והבטיחה כי המדינה "תשמור על עקרונותיה" ותתן מקלט מדיני למי שזכאי לכך.

מעמדה של קנצלרית גרמניה הולך ופוחת עם התגברות הטרור בגרמניה. על פי סקר שפורסם בשבוע שעבר, יותר ממחצית מהגרמנים חושבים שמדיניות ההגירה של מרקל רעה. בשנה שעברה הגיעו למדינה יותר ממיליון מהגרים ופליטים שנמלטו מזירות הקרב ומהעוני הפושה ברחבי המזרח התיכון ואפריקה.

גל ההגירה לגרמניה, שרובו מורכב ממהגרים מוסלמים, גרר תמיכה במדיניות המתנגדת לתמיכה במהגרים ובמפלגה "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD). המפלגה תומכת במדיניות זו וצפויה לצבור כוח פוליטי רב בבחירות הבאות במחוזות שונים ובהם גם בבירה ברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully