וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי הרב פינטו תוקפים: "חטאו המרכזי שאינו שייך לקליקת השופטים"

29.9.2016 / 18:33

בהודעה שפרסמו יוצאים תומכי הרב נגד בית המשפט ונגד הפרקליטות, בשל ההחלטה לבטל את שחרורו המוקדם מהכלא: "עקרונות הצדק פינו מקומם לתאוות נקם". הם הודיעו כי הרב יערער לעליון וידרוש לחשוף את כל המסמכים על תנ"צ ברכה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: הרב פינטו יוצא לחופשה מהכלא לחתונת אחיו ולליל הסדר, אפריל 2016)

מקורביו של הרב יאשיהו פינטו מתחו הערב (חמישי) ביקורת חריפה על בית המשפט המחוזי בלוד, שקיבל את ערעור המדינה נגד החלטת ועדת השחרורים - וקבע כי הרב פינטו לא יזכה לשחרור מוקדם. בהודעה שפרסמו טוענים כי ההחלטה שהתקבלה "ממחישה טוב מכל החלטה אחרת את התחושה הציבורית ההולכת ומתרחבת לפיה עקרונות הצדק של מערכת המשפט פינו את מקומם לתאוות נקם, השפעת מקורבים והשפעת מניעים זרים על מערכת המשפט".

המקורבים טוענים כי בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות על קיצור העונש בעקבות לחציה של משפחתו של תת-ניצב אפרים ברכה "המקורבת לראשי מערכת המשפט", כהגדרתם. לדבריהם, "יש דין אחד למקורבים ולמועדפים ודין אחר למי שאינם כאלה". הם הוסיפו כי למערכת המשפט יהיה קשה להסביר כיצד אסירים רבים החשודים במעשים חמורים יותר משוחררים לאחר ניכוי שליש מתקופת מאסרים, בעוד הרב פינטו, שלדבריהם מוגדר "אסיר למופת" והביע חרטה, ימשיך לשהות במאסר למרות מאבקו במחלת הסרטן.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן ושר החוץ של מצרים ישתתפו בהלווייתו של פרס
ארה"ב: הרוג וכמאה פצועים בהתנגשות רכבת בתחנה בניו ג'רזי
מפיץ תמונות העירום של שרון פרי נאשם בפריצה ובהטרדה מינית

שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
המקורבים טוענים כי יערער לעליון. הרב פינטו בבית המשפט/דרור עינב

לדברי מקורבי הרב, חטאו המרכזי של הרב פינטו הוא "שאינו שייך לקליקת השופטים המקורבים, לקליקת נבחרי הציבור המקורבים או לקליקת אנשי העסקים המקורבים". לטענתם, השתייכות לאחת מהקבוצות האלה היתה מביאה לעונש קצר יותר והפרקליטות לא היתה פוצה פה ומערערת על קיצור העונש. המקורבים דרשו לחשוף באופן מלא את התיק של תנ"צ ברכה במחלקה לחקירות שוטרים. והוסיפו כי בכוונת פינטו לערער לבית המשפט העליון ולדרוש לחשוף את כל המסמכים וההקלטות שהוסתרו בפרשה.

הרב פינטו אמור היה להשתחרר ממאסר בתחילת השבוע, לאחר שבשבוע שעבר החליטה הוועדה לנכות שליש מעונשו של הרב בטענה כי אין סכנה בשחרורו המוקדם. לפני שבוע עתרה פרקליטות המדינה נגד החלטת הוועדה וביקשה מבית המשפט להורות על ביטול ההחלטה ולקבוע כי פינטו לא ישוחרר מוקדם ממאסרו בטענה כי ועדת השחרורים שגתה ופינטו לא עמד בנטל ההוכחה הדרוש לשחרור מוקדם.

משפחת ברכה הגיבה להחלטת בית המשפט לבטל את שחרורו המוקדם של הרב: "אנו מברכים על ההחלטה ומודים לכבוד בית המשפט ולפרקליטות המדינה, על המסר החד והברור אשר הועבר היום - שמדינת ישראל, על כל זרועותיה, עומדת כחומה בצורה ומגנה על שוטרי וקציני משטרת ישראל, הנלחמים בשם החוק והצדק למען כל תושבי ישראל. למען שמירת ערכים אלה, הקדיש יקירנו תת ניצב אפרים ברכה את כל חייו עד אחרון ימיו. יש בנו מעט מן הנחמה שהיום דרך היושר והצדק אותה התווה יקירנו, היא שניצחה".

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
פינטו ידרוש לחשוף את המסמכים. תנ"צ ברכה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully