וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב ההומניטרי בחאלב מידרדר: "מאות פצועים זקוקים לפינוי"

29.9.2016 / 16:45

שליח האו"ם לסוריה מסר כי נותרו 35 רופאים בלבד במזרח חאלב, וכי לא ניתן להעניק טיפול ראוי לכ-600 אנשים שנפצעו בתקיפות של חיל האוויר הרוסי והסורי על העיר. מוסקבה: "לא נעצור את המבצע בסוריה"

צילום:באמצעות אפליקציית 'וואוי', רויטרס. עריכת וידאו: ניר חן.

סגן שליח האו"ם לסוריה, רמזי עז א-דין רמזי, אמר היום (חמישי) כי מאות בני אדם שנפצעו בתקיפות הקטלניות שעורך חיל האוויר הסורי והרוסי במזרח העיר חאלב, הנמצא בשליטת המורדים, זקוקים לפינוי דחוף, מאחר שהציוד הרפואי אוזל במהירות. "על פי ההערכות, לא ניתן להעניק טיפול ראוי ל-600 פצועים", אמר והוסיף כי בראש סדר העדיפויות של הארגון נמצא "פינויים של מאות".

רמזי קרא לארצות הברית ולרוסיה לפעול לחידוש הפסקת האש במדינה. "אני סבור כי זו הדרך הטוב ביותר להחלץ מהמצב ההומניטרי והצבאי הקשה בסוריה", הוסיף. הוא ציין כי בכל אזור מזרח העיר, שבו 275 אלף איש, יש רק 35 רופאים, וכי קיים גם מחסור חמור במים, בחשמל ובמזון בסיסי.

עוד כתבות בנושא:
שני בתי חולים הופצצו בחאלב; ארה"ב דורשת מרוסיה הפסקת אש
"המתקפה הקרקעית הנרחבת ביותר": צבא אסד מתקדם בחאלב
בשל ההסלמה בסוריה: "במפרץ שוקלים לחמש את המורדים בטילי נ"מ"

מתקפות אוויריות בחאלב, 28 בספטמבר 2016. רויטרס
הריסות במזרח חאלב לאחר הפצצות כבדות על האזור/רויטרס

בתוך כך, צבא אסד והמיליציות הנאמנות לו ממשיכות לרשום הישגים בקרבות הקרקעיים מול המורדים, והיום דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם כי הכוחות הסורים הצליחו להשתלט על מחנה הפליטים הפלסטינים חנדראת, שאותו כבש לפני ימים אחדים אך איבד כעבור זמן קצר. זכריה מלחיפג'י, גורם משורות המורדים בעיר, אישר את הדיווח ואמר כי הקרבות באזור ממשיכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הריסות באזורים שהותקפו בידי כוחות משטר אסד וחיל האוויר הרוסי בחאלב שבצפון סוריה. רויטרס
"המתקפות ימשכו". הריסות במזרח חאלב/רויטרס

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר היום כי מטוסי חיל האוויר הרוסי לא יעצרו את מבצעם בסוריה, וכי מוסקבה תמשיך לתמוך בחיילים הסוריים. פסקוב חזר על קריאתה של מוסקבה לוושינגטון לעמוד בהתחייבויותיה, ולפעול להפרדה בין המורדים המתונים לארגוני הטרור. הוא אף התייחס להצהרה של מחלקת המדינה האמריקנית, לפיה לרוסיה יש אינטרס בעצירת האלימות בסוריה, שכן גורמים קיצוניים עשויים לנצל את המצב ולערוך מתקפות ברוסיה. לדברי פסקוב, מדובר בהצהרה "מגושמת שאינה מסיעת למצב".

למרות המתיחות בין שתי המדינות, פסקוב הדגיש כי רוסיה עדיין מעוניינת לפעול עם ארצות הברית לפתרון המשבר במדינה השסועה. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי רבקוב, אמר כי האיום של ארצות הברית להפסיק את שיתוף הפעולה עמם מהווה את "התמוטטות המוסר". לדבריו של רבקוב, רוסיה מוכנה לתמוך בהפסקת אש של 48 שעות בחאלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully