וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתקפה הקרקעית הנרחבת ביותר": צבא אסד מתקדם בחאלב

אבי יששכרוף וסוכנויות הידיעות

27.9.2016 / 16:50

כלי התקשורת הממלכתיים ציינו כי כוחות המשטר כבשו מידי המורדים שכונה הנמצאת בסמוך למצודה המפורסמת של העיר, והקרבות העזים באזור הרובע העתיק נמשכים. האופוזיציה מכחישה. לפי גורם משורות המורדים, הצבא פועל בארבע חזיתות. "המתקפה תימשך עד שהמורדים יימחקו"

צילום:באמצעות אפליקציית 'וואוי', רויטרס. עריכת וידאו: ניר חן.

התקדמות משמעותית נרשמה היום (שלישי) במבצע שבו פתחו כוחות צבא אסד, בסיוע של רוסיה והמיליציות השיעיות הנאמנות למשטר, נגד המורדים בחאלב שבצפון סוריה. לפי כלי התקשורת הרשמיים במדינה, הכוחות הצליחו לכבוש מידי המורדים שכונה מרכזית בסמוך לעיר העתיקה של חאלב, לאחר כמעט שבוע של הפצצות בלתי-פוסקות וקרבות קרקעיים עזים. גורם משורות המורדים אמר כי הצבא הסורי פועל בארבע חזיתות בעיר, וכי מדובר במתקפה הקרקעית הנרחבת ביותר מאז שהחל המבצע לפני כשבוע. הקרבות באזור נמשכים.

עם זאת, גורמים באופוזיציה אמרו כי הצבא אמנם כבש כמה שטחים בשכונת אל-פראפרה, אך נאלץ לסגת. יו"ר הארגון הסורי לזכויות האדם, ראמי עבד א-רחמן, אישר כי הצבא התקדם בעיר העתיקה – אחד מהאזורים העתיקים ביותר בעולם הכולל אתרי מורשת עולמית. אך הוא הדגיש כי הצבא הצליח להשתלט על "כמה מבנים באחד מרחובות השכונה".

"המשטר מחפש אחר ניצחונות, אולם ההתקדמות הזו אינה אסטרטגית והשכונה רחוקה מהאזורים המרכזיים אשר עליהם שולטים כוחות האופוזיציה", הוסיף עבד א-רחמן. הוא התייחס לדיווחים על פלישה קרקעית מארבעה כיוונים, וטען כי "שמענו על ה'מבצע' הזה רק בדיווחים בתקשורת".

עוד כתבות בנושא:
בשל ההסלמה בסוריה: "במפרץ שוקלים לחמש את המורדים בטילי נ"מ"
עשרות הרוגים ומיליונים מנותקים ממים: ההרס בחאלב במספרים
"שלום בסוריה - משימה כמעט בלתי-אפשרית": עשרות נהרגו בחאלב

הריסות באזורים שהותקפו בידי כוחות משטר אסד וחיל האוויר הרוסי בחאלב שבצפון סוריה. רויטרס
הריסות במזרח חאלב לאחר מתקפה אווירית/רויטרס

גורם מאחד מארגוני המורדים בעיר אמר כי מטוסים רוסיים וסוריים תקפו כמה אזורים סביב חאלב, בזמן שהכוחות הקרקעיים נאספו כדי לפתוח המתקפה. גורמים משני הצדדים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כוחות הממשל נאספים בכמה אזורים בעיר, ומתקדמים באמצעות כלי רכב משוריינים וטנקים. בכיר בצבא הסורי ציין כי "המתקפה תימשך עד שהמורדים יימחקו".

השכונות במזרח העיר נמצאות תחת מצור הממשל ועד כה נהרגו יותר ממאתיים בני אדם בהפצצות המטוסים של חיל האוויר הסורי והרוסי. כמו כן, בניינים רבים קרסו במתקפות הכבדות, שכללו על פי הדיווחים פצצות מתוחכמות חודרות בונקרים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הריסות בעיר חאלב, סוריה, אחרי תקיפות אוויריות, 24 בספטמבר 2016. ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות", AP
בניינים הרוסים ברחוב במזרח חאלב/AP, ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות"

המצב ההומניטרי במזרח העיר מחריף, ורק כ-30 רופאים נותרו בגבולותיה. ארגון זכויות האדם של האו"ם קרא ל"הקמה מידית של נתיבים הומניטריים לפינוי החולים והפצועים מהאזורים הנצורים במזרח חאלב. לפי גורמים מקומיים, במהלך היום נהרגו 11 בני אדם בתקיפות אוויריות על שתי שכונות בעיר.

בתוך כך, מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר היום בריאיון לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם ארגונו, כי הוא אינו רואה בטווח הזמן הקרוב פתרון פוליטי למצב בסוריה. "המילה האחרונה שמורה לשדה הקרב", אמר נסראללה והוסיף כי המתיחות בין ארצות הברית לבין רוסיה סביב הניסיון לחדש את הפסקות האש במדינה רק החמירה את המצב.

מוקדם יותר היום הצהיר נשיא איראן, חסן רוחאני, כי ארצו תמשיך לתמוך בסוריה "במלחמתה בטרור". כמו כן, ראש המועצה לביטחון לאומי של הרפובליקה האסלאמית, עלי שמחאני, אמר כי גורלה של חאלב יוכרע רק באמצעות "עימות תקיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully