וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בתי חולים הופצצו בחאלב; ארה"ב דורשת מרוסיה הפסקת אש

שישה נהרגו כשהמתינו במאפייה במזרח העיר, ושניים נוספים בבית חולים שהופצץ. בתי החולים יצאו מכלל שימוש. מזכ"ל האו"ם טען כי המצב "גרוע מבית מטבחיים", וצרפת מקדמת החלטה במועצת הביטחון

צילום:באמצעות אפליקציית 'וואוי', רויטרס. עריכת וידאו: ניר חן.

שני בתי חולים במזרח העיר הסורית חאלב, שנמצאת תחת שליטת כוחות המורדים, הופצצו היום (רביעי), ככל הנראה על ידי כוחות הממשל הסורי או חיל האוויר הרוסי – כך מסרו תושבי האזור וארגוני סיוע. מאפייה בשכונת אל-מעאדי של העיר, בצפון סוריה, הופצצה גם כן. מהארגון הסורי לזכויות אדם נמסר כי לפחות שישה בני אדם נהרגו בהפצצה בעת שהמתינו ללחם.

בתי החולים שנפגעו דיווחו על לפחות שני חולים שנהרגו ושלושה עובדים שנפצעו. ארגון הבריאות העולמי אישר כי שני בתי החולים יצאו מכלל שימוש. המתקפה האווירית הקשה מגיעה על רקע המבצע הקרקעי שבו פתחו אתמול כוחות הצבא לכיבוש חלקי העיר הנצורים מידי המורדים, שם מתגוררים כרבע מיליון אזרחים, שנאלצים לחיות בחודשים האחרונים עם אספקה מוגבלת מאוד של מזון, מי שתייה, ציוד רפואי וסיוע הומניטרי אחר.

עוד בוואלה! NEWS:
"המתקפה הקרקעית הנרחבת ביותר": צבא אסד מתקדם בחאלב
בשל ההסלמה בסוריה: "במפרץ שוקלים לחמש את המורדים בטילי נ"מ"
עשרות הרוגים ומיליונים מנותקים ממים: ההרס בחאלב במספרים

מתקפות אוויריות בחאלב, 28 בספטמבר 2016. רויטרס
"עיר שכבר מתה מות קדושים". המאפייה שהופצצה, היום/רויטרס

המבצע הצבאי של כוחות הנשיא בשאר אסד בעיר, שהחל לפני כשבוע עם הפצצות אינטנסיביות במיוחד, כבר גבה את חייהם של מאות בני אדם. היום המשיכו כוחות הצבא בהתקדמותם, ובין היתר השמידו שטח כינוס של ארגון ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, בעיר העתיקה של חאלב. כמו כן, נמסר מהצבא כי יעדים נוספים של ארגוני המורדים באזור העיר הופצצו מהאוויר.

על פי ההערכות, רק כ-30 רופאים נותרו במזרח חאלב. מוחמד אבו רג'ב, רדיולוג בבית החולים M10, אחד מהשניים שנפגעו היום ואליו מפונים עשרות נפגעי טראומה מדי יום, סיפר: "המטוס חג מעלינו והתחיל לשגר טילים ישירות עלינו, בסביבות 4:00 בבוקר". לדבריו, "ההריסות נפלו על המטופלים ביחידת הטיפול הנמרץ". אדהם סחלול, עובד "האיגוד הרפואי הסורי-אמריקני" בחאלב, הוסיף בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי "יש כרגע רק שישה בתי חולים שפועלים", והעריך כי ההפצצות היו מכוונות.

הממשל האמריקני האשים את מוסקבה ואת דמשק בפשעי מלחמה ובפגיעה מכוונת באזרחים, בבתי חולים ובארגוני סיוע. סוריה ורוסיה, מצדן, טוענות בתוקף כי מתקפותיהן מכוונות נגד כוחות צבאיים בלבד. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר היום כי שר החוץ ג'ון קרי איים להפסיק את שיתוף הפעולה עם רוסיה במאבק נגד ארגוני הטרור בסוריה, אם מוסקבה לא תפעל להפסקת התקיפות בחאלב ולכינונה המחודש של הפסקת אש בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתקפות אוויריות בחאלב, 28 בספטמבר 2016. רויטרס
"ההריסות נפלו על המטופלים ביחידת הטיפול הנמרץ". אחד מבתי החולים שהופצצו/רויטרס

בשיחה עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, הביע קרי "דאגה גדולה בנוגע למצב ההולך ומחמיר בסוריה". לברוב, מנגד, על פי הודעת משרד החוץ במוסקבה, הפציר בממשל האמריקני למלא את ההבטחה להביא להפרדה מלאה בין ארגוני המורדים המתונים לארגונים האסלאמיסטיים, והוסיף כי בכירים בג'בהת פתח א-שאם אף טענו בפומבי כי הם מקבלים תמיכה אמריקנית הכוללת משלוחי נשק.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון טען היום בפני מועצת הביטחון כי הצדדים הנלחמים בסוריה משתמשים ב"נשק הרסני מתמיד", וכי הם אחראים לפשעי מלחמה. הוא הוסיף כי המצב בחאלב "גרוע יותר מבבית מטבחיים". במקביל, שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו מסר כי הוא פועל לקידום הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם, שתקרא ליישום הפסקת אש בחאלב. "מדינה שלא תצביע בעד מסתכנת בקבלת אחריות על חלקה בפשעי מלחמה", טען איירו. דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, הגיב לדבריו של איירו וטען כי "המדיניות השגויה" של פריז רק מחריפה את המצב.

מתקפות אוויריות בחאלב, 28 בספטמבר 2016. רויטרס
"יום אחד, האחראים להפצצות יהיו חייבים לתת דין וחשבון לאל". אזרחים בחאלב, אתמול/רויטרס

גורמים אמריקניים העריכו כי התמוטטות הפסקת האש בסוריה תגביר את האפשרות כי מדינות המפרץ הפרסי, ובראשן ערב הסעודית, יחמשו את ארגוני המורדים בנשק נגד מטוסים. גורם בכיר באחד מארגוני האופוזיציה הוסיף כי "האמריקנים אולי יחשבו לעשות משהו, אבל אף אחד לא יודע כמה גדול זה יהיה".

גורם אופוזיציה נוסף, פארס אל-ביוש, אישר כי ארגונו קיבל משלוחים של סוג חדש של רקטות גראד. הרקטות, שמגיעות לטווחים של בין 22 ל-44 קילומטרים, התקבלו "בכמויות מצוינות", לדברי אל-ביוש. הוא ציין כי ייעשה שימוש בתחמושת החדשה בחזיתות באזור חאלב, חמאת, ובאזורי החוף.

האפיפיור פרנציסקוס התייחס למצב בחאלב בנאום שנשא בכיכר פטרוס הקדוש שבוותיקן, וכינה אותה "עיר שכבר מתה מות קדושים, וכולם בה מתים – ילדים, קשישים, חולים וצעירים". הוא לא האשים מי מהצדדים, אולם קרא להם "להתחייב להגן על אזרחים ככל יכולתם". לדבריו, "זו דרישה וחובה דחופה. אני פונה למצפון של האחראים להפצצות. יום אחד הם יהיו חייבים דין וחשבון לאל".

מתקפות אוויריות בחאלב, 28 בספטמבר 2016. רויטרס
אחד מבתי החולים שנפגעו, היום/רויטרס
מתקפות אוויריות בחאלב, 28 בספטמבר 2016. רויטרס
אחד מבתי החולים שנפגעו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully