וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אדם שחור לא-חמוש "התנהג מוזר" - ונורה למוות בידי שוטר

28.9.2016 / 12:11

המשטרה באל קאחון, פרבר של סן דייגו, טוענת כי אדם בשנות ה-30 לחייו, שהתנהג בצורה חשודה מחוץ למרכז מסחרי, נורה לאחר שסירב להוציא את ידיו מכיסו. זאת האחרונה בשורת תקריות קטלניות בין כוחות הביטחון לאזרחים שחורים בארה"ב

רויטרס

(תיעוד הירי הקטלני באדם שחור בשארלוט, בשבוע שעבר)

אדם שחור שדווח כי התנהג "בצורה מדאיגה" מחוץ למרכז מסחרי בפרבר של סן דייגו, קליפורניה, נורה הלילה למוות (רביעי) על ידי שוטר – כך מסרו הרשויות. הן טענו כי הגבר, בשנות ה-30 לחייו, הוציא משהו מכיסו, כיוון אותו לעבר השוטרים ונכנס לעמדת ירי. זאת האחרונה בשורת תקריות בארצות הברית, שבהן נהרגו אזרחים שחורים בידי כוחות הביטחון. בעקבות האירוע באל קאחון התקיימו הפגנות במקום הירי.

לפי מפקד המשטרה המקומית, ג'ף דייוויס, אחד השוטרים ניסה להכניע את החשוד באקדח הלם ולאחר שלא הצליח, נורה החשוד על ידי שוטר כמה פעמים. במסיבת עיתונאים שכינס לא חשף דיוויס את החפץ שבו החזיק אותו אדם, אך הודה כי לא היה זה כלי נשק.

לקריאה נוספת בנושא
יצא מהרכב - ונורה: משטרת שארלוט פרסמה את תיעוד הירי בגבר השחור
עקב ההפגנות האלימות: ראשת עיריית שארלוט הכריזה עוצר

זירת ירי בחשוד שחור במרכז מסחרי מחוץ לפרבר של סן דייגו, ארצות הברית, 28 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הירי באל קאחון, הלילה/רויטרס

עוד לפני שהוכרז על מותו, עשרות מפגינים התאספו בזירה ואמרו כי האדם שנורה הרים את ידיו. במשטרה ניסו להפריך טענה זו ושחררו קטע מסרטון שצולם בטלפון סלולרי על ידי עדת ראייה, שבו נראה לכאורה החשוד "בעמדת ירי" כששני שוטרים התקרבו אליו עם אקדחים שלופים.

המחאה באל קאחון הייתה שלווה וכמה עשרות בני אדם, רובם שחורים, התקבצו במקום וקיללו שוטרים בזירה. מפקד המשטרה הפציר בהם להישאר רגועים והבטיח כי החקירה תהיה מקיפה. "זה יהיה שקוף", דייוויס אמר. "כמה עיניים יבחנו זאת, לא רק שלנו". התובע המחוזי הגיע אף הוא למקום ופתח בחקירה.

המשטרה מסרה כי היא הוזעקה לזירה על ידי אחותו של הקורבן, שסיפרה כי הוא "לא מתנהג כמו עצמו" וכי הוא הולך בכביש. השוטרים אמרו כי הוא סירב כמה פעמים לקריאות מצדם להוציא את ידיו מהכיס, ונורה לאחר שהוציא מממנו חפץ כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully