וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההפגנות האלימות: ראשת עיריית שארלוט הכריזה עוצר

23.9.2016 / 5:55

בניסיון לרסן את המחאות על ירי למוות בגבר שחור בידי שוטרים, הכריזה ראשת העיר על עוצר החל מחצות, זאת בעוד המשטרה פיזרה בכוח מפגינים שניסו לחסום כביש מהיר. כמו כן, השוטרת שירתה למוות בגבר שחור באוקלהומה הואשמה בהריגה

צילום: רויטרס

ראשת עיריית שארלוט שבקרוליינה הצפונית, ג'ניפר רוברטס, חתמה הלילה (שישי) על צו הקובע כי החל מחצות (שעון מקומי, 7:00 לפי שעון ישראל) יוטל עוצר על רחובות העיר, שיימשך עד השעה 6:00 בבוקר. זהו ליל ההפגנות השלישי בעיר בעקבות מותו של הגבר השחור קית' למונט סקוט מוקדם יותר השבוע, שנורה בידי שוטרים, והלילה פיזרה המשטרה בכוח מפגינים שניסו לחסום כביש מהיר. לדברי המשטרה המקומית, סקוט נורה משום שסירב להניח את הנשק מידיו כשנתבקש לעשות זאת.

עורך דינה של משפחתו של סקוט, ג'סטין במברג, טען כי כלל לא ברור אם הוא אחז משהו בידיו בעת שנורה, וכי הן היו לצדי גופו. בריאיון לרשת CNN הוסיף עורך הדין כי סקוט לא התקרב אל השוטרים באופן תוקפני. דבריו נאמרו לאחר שהמשפחה צפתה בשני סרטונים של המשטרה שתיעדו את התקרית, והיא עדיין דורשת שהתיעוד יפורסם לציבור.

אמש הבהיר מושל קרוליינה הצפונית, פט מקקורי, כי הרשויות לא יסבלו התפרעויות נוספות בעיר שארלוט, שבה הוכרז שלשום מצב חירום. המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם מקקורי, וציין כי הוא "עושה עבודה נפלאה בהתחשב בנסיבות הקשות".

לקריאה נוספת בנושא
נמשכות המהומות בשארלוט: מצב חירום הוכרז בעיר, מפגין נפצע אנוש
"הפסיקו להרוג אותנו": מהומות בארה"ב לאחר ששחור נורה בידי המשטרה

לילה שני של הפגנות בשארלוט שבקרוליינה הצפונית, ארצות הברית, בעקבות הריגת אזרח שחור בידי שוטר,22 ספטמבר 2016. רויטרס
עשרות נעצרו. מפגינים מול שוטרים בשארלוט, אמש/רויטרס

"הייתי גאה להיות פה ראש עיר 14 שנה, אני רוצה לעזור לראש העיר ולמשטרה לחזור למשטרה, לשלום ושגשוג", אמר מקקורי במסיבת עיתונאים שכינס. "כמושל אני מאמין שלא נוכל לסבול שום סוג של אלימות או הרס של רכוש. אעשה הכל כדי לשמור על ביטחון תושבינו ולהבטיח ששוטרינו מקבלים יחס של כבוד". לדבריו, "המשמר הלאומי נמצא בתנועה לכיוון שארלוט ב-24 השעות האחרונות. כמה מהם כאן, וכמה עוד בדרכם. אלו מהם שנמצאים בדרכם לפה, עברו הכשרה מתאימה".

זאת התקרית האחרונה בשורת מקרים שהגבירו את המתיחות בין האוכלוסייה האפרו-אמריקנית בארצות הברית לבין רשויות אכיפת החוק. בעקבות תקרית דומה נוספת, שבה ירתה ביום שישי למוות השוטרת הלבנה בטי שלבי בגבר שחור ולא חמוש בטולסה שבאוקלהומה. אמש הוגש נגדה כתב אישום בגין הריגה מדרגה ראשונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנות באוקלהומה בעקבות מותו של גבר שחור שנורה על ידי ירי שוטרת. ארצות הברית, 20 בספטמבר 2016. AP
הפגנות באוקלהומה לאחר ירי השוטרת בגבר שחור לא חמוש/AP

אתמול הבהיר מפקד משטרת שארלוט כי אין לו כוונה לשחרר לציבור את תיעוד מצלמות השוטרים לתקרית שבה נורה סקוט למוות. "שקיפות היא בעיני המתבונן", אמר קר פוטניק. "אם אתם חושבים שעלינו להציג לציבור את יומו הנורא מכל של הקורבן, זו לא השקיפות שעליה אני מדבר". באשר לבקשת משפחתו של סקוט לצפות בוידאו, אמר מפקד המשטרה המקומית כי הוא מקווה למלא את הבקשה, אך הבהיר כי הוידאו לא יספק "הוכחה ויזואלית חותכת" לכך שסקוט כיוון נשק כלפי השוטרים.

עם זאת, המפקד הבהיר כי כשמביאים בחשבון את כלל הראיות ואת עדי הראיה מהזירה, מתקבלת תמונה שתומכת בגרסת המשטרה כי סקוט נורה לאחר שסירב למלא את הוראת השוטרים ולהניח את נשקו. פוטניק ציין גם כי השוטר שירה בסקוט - שחור בעצמו - לא נשא על גופו מצלמה.

גם פוטניק, כמו המושל, אמר כי המשטרה "לא תסבול את ההתנהגות" של המפגינים שהתפרעו אמש. בעימותים נפצעו תשעה אזרחים וחמישה שוטרים ונעצרו 44 מפגינים. סקוט נורה למוות ביום שלישי, לאחר ששוטרים ביקשו ממנו לצאת מרכבו בעיר שארלוט. לפי גרסת המשטרה, לסקוט ניתנו הוראות ברורות לצאת מן הרכב ולהניח את נשקו אולם הוא יצא מן הרכב כשנשקו בידיו, וסירב להניח אותו.

(עדכון ראשון: 23:07)

לילה שני של הפגנות בשארלוט שבקרוליינה הצפונית, ארצות הברית, בעקבות הריגת אזרח שחור בידי שוטר,22 ספטמבר 2016. רויטרס
מפגינים בשארלוט, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully