וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא מהרכב - ונורה: משטרת שארלוט פרסמה את תיעוד הירי בגבר השחור

25.9.2016 / 2:16

בשני הסרטונים שצולמו בזירה נשמעים השוטרים קוראים לקית' סקוט להשליך את אקדחו לפני שאחד מהם יורה בו למוות. בתיעוד לא ניתן לראות בבירור אם סקוט נושא אקדח, אך בתמונות שפורסמו מהזירה מופיע לכאורה כלי הנשק

רויטרס

(בווידאו: תיעוד רגעי הירי שפרסמה משפחת ההרוג)

משטרת שארלוט שבקרוליינה הצפונית פרסמה הלילה (ראשון) שני סרטונים שצולמו על ידיה במהלך האירוע שבו נורה למוות קית' למונט סקוט, גבר שחור, בידי שוטר שחור. בסרטונים לא ניתן לראות בבירור אם סקוט מחזיק באקדח, כפי שטוענת המשטרה. עם זאת, בתמונות שפורסמו לצד התיעוד ניתן לראות את כלי הנשק שנמצא לכאורה בזירה, כמו גם סיגריה מגולגלת ובה מריחואנה ונרתיק לאקדח.

בתיעוד הראשון, שצולם ממצלמת לוח המחוונים של הניידת שהגיעה לזירה, ניתן לראות את סקוט יוצא מהרכב, ואחד השוטרים יורה בו לאחר שהוא קורא לו להשליך את אקדחו. בסרטון השני, שצולם ממצלמה שהותקנה על אפודו של אחד השוטרים, נראים השוטרים מכוונים את נשקם לעבר סקוט, ולאחר הירי רצים לעברו ואוזקים את ידיו.

עוד בוואלה! NEWS:
מגבה את מירי רגב, נושא עיניו לאובמה: נתניהו בריאיון מיוחד
בהשתלטות על הפרות סדר: מג"ב ריסס בטעות גז מדמיע לבית קפה
ארה"ב בלעה את הפיתיון: התמימות שאפשרה לרוסיה להשמיד את חאלב

הסרטונים שפרסמה משטרת שארלוט

גיסו של סקוט, ריי דוטש, אמר במסיבת עיתונאים לאחר פרסום הסרטונים כי "נותרנו עם יותר שאלות מתשובות. לא ברור מדוע התקרית הזו הסתיימה באובדן חיים. זה לא הגיוני וזה לא ברור מהתיעוד שראינו".

לפני פרסום הסרטונים אמר מפקד המשטרה המקומית, קר פוטני, כי התיעוד לא מציג ראיה ברורה לכך שלסקוט יש אקדח. לדברי פוטני, השוטרים הגיעו לזירה בעקבות מקרה אחר, אך מצאו את סקוט כשברכבו מריחואנה וכלי נשק. פוטני ציין כי סקוט נשא באקדח "באופן ודאי", אך בווידאו לא ניתן לראות אותו בידו. "בכל מפגש עם המשטרה, אדם יכול להחליט לשמוע להוראות השוטרים הברורות. הם הגיבו למה שראו וזוהי חובתם".

פוטני הוסיף כי לא כל התיעוד שנמצא בידי המשטרה ישוחרר בשלב זה. "זה תיק מורכב. יש פה אובדן טראגי של חיים. אין פה ראייה אחת שמוכיחה את כל העובדות הרלוונטיות. אני יודע שיש חוסר אמון, אנחנו עובדים על זה, יש עוד הרבה שצריך להיעשות בשם השקיפות. נוציא כל מה שאנחנו יכולים לעשות, עובדות, צילומים, ונעדכן אתכם איפה אנחנו עומדים בחקירה. אלו זמנים קשים אבל נעבור אותם".

הפריטים שנמצאו בזירה ופורסמו על ידי משטרת שארלוט

האקדח שאותר בזירה בשארלוט/רויטרס

הפרסום בא במפתיע, על רקע התנגדותו של פוטני לפרסום תיעוד מהאירוע, למרות בקשותיהם של בני משפחת ההרוג, ראשת עיריית שארלוט, משרד התובע הכללי ואף מצד המתמודדים לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון ודונלד טראמפ.

משפחתו של למונט סקוט פרסמה אתמול תיעוד ראשון מהאירוע. את הסרטון צילמה רקייה, אלמנתו של סקוט, אך הוא לא כולל תיעוד של הירי עצמו – אלא רק את קולות הירי. ברקע נשמעות תחינותיה של האישה לבעלה לצאת מהמכונית, ולשוטרים שלא לירות בו. היא גם נשמעת קוראת כי הוא לא אוחז באקדח. לאחר הירי, נותרת האישה נטועה במקומה וקוראת שוב ושוב: "כדאי לכם שהוא יחיה". פוטני הדגיש כי פרסום התיעוד על ידי המשטרה לא גרם לו להחליט לפרסם את הסרטון של המשטרה.

מפגינים נגד אלימות משטרה בשארלוט, קרוליינה הצפונית, 23 בספטמבר 2016. רויטרס
מפגינים בשארלוט לאחר אירוע הירי, שלשום/רויטרס

המשטרה המקומית סירבה לפרסם את תיעוד הירי המצוי ברשותה, בטענה כי הדבר יוביל לשיבוש החקירה. "שקיפות היא בעיני המתבונן", אמר מפקד המשטרה פוטני, "אם אתם חושבים שעלינו להציג לציבור את יומו הנורא מכל של הקורבן, זו לא השקיפות שעליה אני מדבר". משפחתו של סקוט הורשתה לצפות בווידאו, שלגביו אמר פוטניק כי לא יספק "הוכחה ויזואלית חותכת" לכך שסקוט כיוון נשק כלפי השוטרים.

עורכי הדין של המשפחה סיפרו כי סקוט החנה את רכבו בחנייה שמיועדת למבקרים במתחם הדיור שבו הוא מתגורר עם משפחתו, שם נהג להמתין לאחר מילדיו שיחזור הביתה באוטובוס. השוטרים היו במקום כי נקראו לאירוע אחר שהיה במקום. הם הוסיפו כי רקייה יצאה מהבית כשבידה מטען לטלפון עבור בעלה, ואז הבחינה שהשוטרים מקיפים את הרכב שלו.

מפגינים נגד אלימות משטרה בשארלוט, קרוליינה הצפונית, 23 בספטמבר 2016. רויטרס
הפגנות בשארלוט, חמישי האחרון/רויטרס

בשבוע שעבר פרצו הפגנות המוניות בשארלוט, ובשישי האחרון ראשת העיר חתמה על צו המורה על הטלת עוצר ברחובות העיר. במהלך המהומות ביום חמישי, שיצאו מכלל שליטה, נורה גבר, נפצע אנושות ולאחר כיממה הוא מת מפצעיו בבית החולים. החשוד במעשה נעצר.

הפגנות פרצו גם בטולסה שבאוקלהומה, שם אדם שחור לא חמוש נורה למוות על ידי שוטרת לבנה. בחמישי הוגש נגדה כתב אישום בגין הריגה מדרגה ראשונה.

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully