וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען נפץ התפוצץ במסגד בדרזדן שבגרמניה; "המניע - שנאת זרים"

28.9.2016 / 0:31

שתי פצצות מאולתרות התפוצצו בעיר שבמזרח המדינה - אחת במסגד והשנייה במרכז כנסים. לא היו נפגעים באירוע. המשטרה תגברה את כוחותיה סביב מוסדות מוסלמיים. "ציפינו למתקפה כזו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: אלפים מפגינים בעיר קלן נגד קליטת מהגרים, ינואר האחרון)

שני מטעני נפץ מאולתרים התפוצצו אתמול (שלישי) בעיר דרזדן שבמזרח גרמניה – אחת מהן במסגד והשנייה במרכז כנסים. האימאם של המסגד היה בתוך המבנה עם אשתו ובניו, אך איש לא נפגע. "למרות שעד כה אף גורם לא קיבל אחריות, אנו מניחים כי המניע הוא שנאת זרים", אמר הורסט קרצשמר, ראש המשטרה המקומית. לדבריו, החוקרים סבורים שישנו קשר לחגיגות המתוכננות בסוף השבוע הקרוב בעיר, לציון 26 שנה לאיחוד גרמניה.

בעקבות האירוע המשטרה הגבירה את הכוננות סביב מוסדות מוסלמיים בעיר. מהמט דמירבס, ממקימי המסגד שהותקף, אמר כי הקהילה המוסלמית בעיר ציפתה למתקפה זה זמן רב. "בעבר ניפצו כאן את חלונות הזכוכית וציירו גרפיטי על הקירות, אך זו הפעם הראשונה שמשהו כזה קורה", אמר. "אנו מקווים שזו תהיה הפעם האחרונה ואנו נמשיך לחיות בשמחה בדרזדן".

עוד כתבות מהעולם:
העתיד כבר כאן: תינוק נולד לשלושה הורים ביולוגיים
מטה הבחירות של קלינטון: ייתכן שטראמפ לא יופיע לעימותים הבאים
"המתקפה הקרקעית הנרחבת ביותר": צבא אסד מתקדם בחאלב

פיצוץ שאירע במסגד בדרזדן שבמזרח גרמניה, ספטמבר 2016. רויטרס
"זו הפעם הראשונה שמשהו כזה קורה". הנזק במסגד בדרזדן/רויטרס

העיר דרזדן הוא מוקד פעילותה והמקום שבו צמחה תנועת "פגידה" האנטי-אסלאמית, המארגנת הפגנות המוניות מדי שבוע נגד המהגרים המוסלמים. גל ההגירה הגדול של השנה האחרונה, שבמסגרתו נכנסו למדינה יותר ממיליון פליטים, העלה את מספר האירועים האלימים נגד זרים, בעיקר במזרח גרמניה.

הדבר הוביל גם לעלייה משמעותית בפופולריות של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שזכתה לתוצאות גבוהות בבחירות המקומיות שנערכו לאחרונה במדינה. אחד ממנהיגי ה-AfD, פראוק פטרי, גינה את המתקפה ואמר: "תקיפת בניין שבו אנשים מתפללים לאלוהים היא ברברית, בין אם מדובר בכנסיה, מסגד או בית כנסת".

(עדכון ראשון: 23:24)

פיצוץ שאירע במסגד בדרזדן שבמזרח גרמניה, ספטמבר 2016. רויטרס
שוטרים בוחנים את הזירה בדרזדן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully