וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן: תינוק נולד לשלושה הורים ביולוגיים

איברהים חסן נולד בהליך המשלב מטען גנטי משלושה אנשים. הטיפול, שבוצע במקסיקו שבה אין חוקים שלא מאפשרים את קיומו, נועד לאפשר להורים המסתכנים בהעברת מחלה לילדיהם להביא תינוקות לעולם

ד"ר ג'ון זאנג, מוביל הטיפול שבמסגרתו נולד תינוק לשלושה הורים ביולוגיים, יחד עם התינוק, ספטמבר 2016. ניו סיינטיסט, צילום מסך
ד"ר זאנג והתינוק שנולד לשלושה הורים ביולוגיים/צילום מסך, ניו סיינטיסט

תינוק ראשון נולד במסגרת הליך חדש, המשלב DNA של שלושה בני אדם – כך חשפו אתמול (שלישי) הרופאים האמריקניים המעורבים בטיפול החדיש, ובראשם ד"ר ג'ון זאנג מהמרכז לפוריות "ניו הופ" שבניו יורק. התינוק, איברהים חסן, נולד ב-6 באפריל, אך הרופאים המתינו חמישה חודשים כדי להכריז שהוא בריא לחלוטין.

ההליך המיוחד, שנועד עבור הורים שלהם סיכון גבוה בהעברת מחלות גנטיות קטלניות לילדיהם, בוצע במקסיקו, שם אין חוקים הנוגעים לנושא. מומחי פוריות העבירו ביקורת על ההחלטה לנסוע למדינה שבה החוק פרוץ כדי לבצע את הטיפול, אך זאנד דחה את הביקורות ואמר: "להציל חיים זה הדבר האתי ביותר לעשות".

אמו של התינוק, אזרחית ירדן, נושאת גנים של תסמונת קטלנית הפוגעת בהתפתחות מערכת העצבים. התסמונת משפיעה על המיטו?כו?נדריו?ן - אברון המספק אנרגיה לתאים ונמצא מחוץ לגרעין התא. בשנת 2005 נולדה תינוקת לבני הזוג, אך היא מתה בגיל שש. בן נוסף שנולד להם מת לאחר שמונה חודשים. בדיקות שעברה האם הראו כי על אף שהיא בריאה, רבע מהמיטוכונדריה שבתאיה נושאים גנים של התסמונת.

עוד כתבות מהעולם:
מטה הבחירות של קלינטון: ייתכן שטראמפ לא יופיע לעימותים הבאים
"המתקפה הקרקעית הנרחבת ביותר": צבא אסד מתקדם בחאלב
אחרי שמצלמות העימות כבו, טראמפ וקלינטון עוברים לקרב על הנרטיב

אילוסטרציה. ShutterStock
הביצית המופרית הושתלה ברחם של האם/ShutterStock

הזוג יצר קשר עם ד"ר זאנג, ונסע למקסיקו, שם טופל על ידי המומחים האמריקניים. במסגרת ההליך, נלקח גרעין מאחת הביציות של האם, והוכנס לתוך ביצית של תורמת בריאה, שגרעינו הוסר. לאחר מכן, הופרתה הביצית על ידי זרעו של הבעל. כתוצאה מההפרייה נוצרו חמישה עוברים, אך רק אחד התפתח באופן תקין. עובר זה הושתל ברחמה של האם, והתינוק נולד בריא ושלם תשעה חודשים לאחר מכן. התוצאה היא למעשה תינוק, ש-0.1% מה-DNA שלו - המיטוכונדריה, שייך לתורם.

לא מדובר בפעם הראשונה שנולד תינוק מ-DNA של שלושה בני אדם. בשנות ה-90 רופאים ניסו להשביח ביציות של נשים על ידי הזרקת ציטופלזמה מתורמת בריאה. כמה תינוקות נולדו בשיטה זו, אך כמה מהם סבלו מהפרעות גנטיות וההליך נאסר. מומחים רבים בירכו על החדשות, אך כמה העלו חשש מכך שהרופאים עזבו את ארצות הברית כדי לבצע את ההליך שאינו עומד במסגרת הרגולטורית במדינה, ומבלי לפרסם פרטים על הטיפול.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully