וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאור עצום התרסק בכדור הארץ וגרם לרעידת אדמה בקווינסלנד

29.9.2016 / 6:46

המטאור הגדול ביותר שנראה בשנים האחרונות התרסק בכדור הארץ, יצר הבזק אור מסנוור עיניים והוביל לרעידת אדמה ש"הרעידה בתים". "הוא היה גדול מספיק כדי להשאיר מטאוריטים על הקרקע"

יוטיוב

האסטרופיזיקאי ג'ונתן מקדואל טוען שהבזק האור המסנוור שנראה ברחבי קווינסלנד בערב יום שני האחרון, נוצר כתוצאה מפגיעת מטאור גדול במיוחד בכדור הארץ. מקדואל מאוניברסיטת הרווארד סיפר ל"גלדסטון אובזרוור" שהמטאור האחראי גם לרעידת האדמה שהרעידה בתים בקווינסלנד הוא הגדול ביותר שנראה בשנים האחרונות.

"זה לא כוכב שביט, אחרת קווינסלנד לא הייתה קיימת עוד. מה גם שהיינו צופים את זה מראש כמה ימים לפני כן", שלל ד"ר מקדואל אפשרות סבירה אחרת לאירוע החריג, "זה חייב להיות מטאור גדול. אני מנחש שהאבן הגיעה להיקף של מטר והייתה גדולה מספיק, ככל הנראה, כדי להשאיר מטאוריטים על הקרקע". הבזק האור, לדבריו, נוצר כתוצאה מהתפוצצות המטאור, "הפגיעה של המטאור באטמוספירה במהירות של עשרות אלפי קמ"ש גרמה לו להתפרק בפיצוץ עז", הוא סיפר לדיילי מייל אוסטרליה, "זה ההסבר ההגיוני היחיד שאני יכול לחשוב עליו להבזק האור המוזר שראינו. הדיווחים לא תואמים לשום הסבר מדעי אחר".

מטאור שנפל בקווינסלנד. Steve Parmenter/פייסבוק, צילום מסך
המטאור הגדול ביותר שנראה בשנים האחרונות התרסק בכדור הארץ/צילום מסך, Steve Parmenter/פייסבוק

דוברת לשכת המטאורולוגיה, מרדית' שייר, תומכת בהבחנתו של מקדואל, "אין לכך הסבר אחר. לא נראה שזה תוצר של מזג אוויר סוער". שייר הוסיפה שצוות כיבוי אש נשלחו לחוף האזמרגד כדי לחקור דיווחים על תקרית מטוס שאולי גרמה להבזק האור המדובר, אך גם שם לא נמצא קשר בין שתי התקריות.

אלפי תושבים לאורך קו החוף החלו לדווח החל מהשעה 20:30 על הבזק האור הכתום שנראה בשמיים, כשחלקים דיווחו על פיצוץ גדול שהרעיד את ביתם. המשטרה אישרה שקיבלה מספר שיחות מתושבים באזור גלדסטון, עם רבים שחוו הפסקות חשמל קצרות ורעידת אדמה. האפשרות שאכן מדובר ברעידת אדמה נפסלה גם היא ע"י GeoScience Australia.

בעוד דיווחים רבים אודות התקרית פורסמו ברשתות החברתיות השונות באותו ערב, מעטים הצליחו לתעד את התקרית במצלמה. אחד התושבים שכן הצליח פרסם קטע ממצלמת האבטחה בביתו, שם ניתן לראות את הבזק האור ממרחק רב.

עוד באותו נושא

כשאתם רואים גוש שחור על השביל באוסטרליה אתם יודעים שזה יגמר רע

לכתבה המלאה

עוד ב"אסור לפספס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully