וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מנוחה גם כשמתים": עלתה לקבר חמותה - וגילתה שהוא נעלם

במקום מצבתה של אישה שנטמנה בבית העלמין בבאר שבע התגלתה מצבה של אדם אחר הקבור באותו בית עלמין. המשפחה לא יודעת אם הקבר עצמו חולל: "האם העצמות של המנוחה הוצאו, או שרק המצבה הוחלפה?". המשרד לשירותי דת: המקרה חמור וייבדק

צילום: מור שאולי, אשר דיין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקבר של שיינה , עם המצבה החדשה שהתגלתה בו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים נסעה דבי (שם בדוי), תושבת מרכז הארץ, אל בית העלמין החדש בבאר שבע כדי לפקוד את קברה של חמותה שיינה, כפי שהיא עושה מזה עשרים שנה. הפעם הביקור כלל הפתעה לא נעימה כלל - במקום המצבה של חמותה, היא גילתה מצבה של אדם אחר בשם ברנרדו טוברובסקי. דבי חשבה כי אולי טעתה במיקום הקבר, וחיפשה את מקום קבורתה של חמותה. משלא מצאה, פנתה להנהלת בית העלמין ולאחר בדיקה ברישומי בית הקברות, גילתה כי היא פקדה את המקום הנכון.

מנהל בית העלמין אברהם נורבר התלווה אל דבי למקום הקבר. כשהגיעו למקום, התגלה על פי הרישומים כי אכן הוחלפה המצבה של חמותה במצבה אחרת, ולא ברור אם נעשו שינויים גם בתוך הקבר עצמו, או רק מעל האדמה. לדברי דבי , מנהל בית העלמין ניסה לברר מה מקום קבורתו של ברנרדו טובורסקי. פקיד בבית העלמין איתר את הגוש והחלקה - וכשצעדו השניים לחלקה, נדהמו לגלות גם שם מצבה על שמו של ברנרדו טוברובסקי, שהלך לעולמו באותו תאריך.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון תקפה וצחקה, אך סחטה רק תיקו - שמועיל לטראמפ
הברמודה תחזור למשטרה? "שוטר במדים ספוגי זיעה אינו מראה מכבד"
רצח אם לשישה ברמלה: מסתמן עונש מאסר קצר בלבד לבעלה ולגרושה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקבר השני של ברנרדו טובורסקי בבית העלמין בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבדיקה של וואלה! NEWS במיקום המדויק של חלקת הקבר של שיינה, התגלה כי אכן נעלמה המצבה של החמות ובמקומה ניצבת מצבה אחרת. לדברי עובד בית העלמין, מי שבנה מצבה אחרת על הקבר הוא ככל הנראה קבלן מצבות.

אסנת, נכדתה של המנוחה, סיפרה כי המשפחה בהלם מאז שגילו על המקרה. "אנחנו נעים בין המקרה הכי גרוע שלקחו את כל העצמות וחיללו שם דברים אסורים, לבין האפשרות שרק החליפו מצבה וזה הרע במיעוטו", אמרה, "אמא שלי בסערת רגשות. היא לא מצליחה לתפקד כל כך. מי חושב על דבר כזה?". היא ציינה כי היא מקווה שהמשפחה תקבל תשובות גם מחברה קדישא וגם מהמשטרה. "אני אפילו לא יכולה לתאר במילים כמה זה נורא ואיום שדבר כזה קורה", ציינה, "אין מנוחה גם כשמתים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רישום מקום קבורתה של שיינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד דניאל טולדו, שמייצג את המשפחה, אמר כי "אי אפשר להכביר במילים עד כמה הפגיעה ברגשותיה של מרשתי עמוקה. בעקבות הגילוי המזעזע מרשתי פנתה בתלונה למשטרת ישראל, אלא שמשום מה המשטרה עדיין לא ביצעה כל פעולת חקירה מזה שבועיים, ואינה ממהרת לבצע את החקירה שהרי מדובר בחילול כבוד המת".

הוא הוסיף כי המשפחה ממתינה לתוצאות החקירה של המשטרה. "יש פה תעלומה לא ברורה - מה קורה מתחת לאדמה. האם העצמות של המנוחה הוצאו, או שמא נשארו ורק המצבה הוחלפה?". הוא מתח ביקורת על הרשויות במקום ושאל: "כיצד חברה קדישא והמועצה הדתית שתפקידם לפקח על הקברים ועל הנעשה בבתי הקברות אפשרו מצב שבו קרובי משפחה מגיעים לפקוד את קבר יקירתם ומגלים לפתע שמצבה אחרת נמצאת במקום?".

הוא ציין כי כבר פקד את חלקת הקבר כדי לבחון את הטענות של מרשתו, וגם לו התברר כי ישנן שתי מצבות של מנוח אחר, ועל פי רישומי בית הקברות, החמות קבורה במקום המצויין. הוא הוסיף כי לאחר שתקבל המשפחה את תוצאות חקירת המשטרה, היא תשקול את צעדיה בהתאם.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "התלונה המתוארת בכתבה חמורה. אנו נבדוק את המקרה מול המועצה הדתית באר שבע".

ממשטרת ישראל נמסר שהמקרה בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully