וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברמודה תחזור למשטרה? "שוטר במדים ספוגי זיעה אינו מראה מכבד"

27.9.2016 / 11:02

השוטרים שמסיירים על אופניים או בחופי הים במהלך הקיץ מתקשים לעתים לשמור על הופעה ייצוגית לכל אורך המשמרת. כעת בוחנים במשטרה את האפשרות של הוספת מכנסי שלושה רבעים למדים הרשמיים. "הגיוני ששוטר בחוף יהיה במכנסיים קצרים"

שוטרים בחוף הים באיפנמה, ריו דה ז'נרו, ברזיל, ספטמבר 2015. AP
כמו בריו. שוטרים בחוף הים של איפנמה, ריו דה ז'נרו/AP

מדי הברמודה, שנהגו חיילי צה"ל ושוטרים ללבוש בשנותיה הראשונות של המדינה, עשויים לעשות קאמבק. במשטרה בוחנים כעת, לקראת הקיץ הבא, את האפשרות של הוספת מכנסי שלושה רבעים כחלק מהמדים הרשמיים.

במהלך הקיץ הישראלי החם, הפעילויות של השוטרים כוללות סיורים רגליים בחופי הים באזורים הומי אדם, כמו טיילות החוף בתל אביב, באילת, בבת ים ובערים נוספות, וסיורים באופניים. במשטרה הבינו כי שוטר שפועל במשך שעות ארוכות בחוץ ובחום, עשוי להתקשות לשמור על הופעה ייצוגית עם המדים הארוכים והכהים לכל אורך משמרתו.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח הסנגוריה הציבורית: המשטרה עורכת חיפושים בעירום על עצורים ברחוב
לא בפעם הראשונה: כך נכשל מפכ"ל המשטרה בלשונו - שוב ושוב
אין הגנה: נשים מתלוננות במשטרה - וחוות הטרדה בידי השוטרים

שוטרים בחוף הים בסוסה, תוניסיה, יוני 2016. AP
נעשתה בדיקה עם משטרות ברחבי העולם. שוטרים בחוף הים של סוסה, תוניסיה/AP

"כשחייל בשטח לבוש במדים, מזיע, לאחר שעות של פעילות, זה בסדר מבחינת הנראות מול חבריו ליחידה שגם הם במצב דומה", הסביר המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך בטקס הרמת כוסית לכבוד שנה החדשה עם כתבי המשטרה, "אבל מראה של שוטר מזיע ומדיו ספוגים כתמי זיעה, הוא אינו מראה מכבד כשהוא עומד מול אזרח או מעניק לאזרח שירות".

משטרת ישראל בדקה את קוד הלבוש של שוטרי הסיור על אופניים או בחופי הים ובאזורים תיירותיים בכוחות משטרה אחרים, באירופה ובארצות הברית. כמו כן, נבדק האופן שבו קוד הלבוש מתקבל על ידי האזרחים, במדינות שבהן שוטרים אלה לא לובשים מכנס ארוך.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בוועידת כלכליסט, מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, תל אביב. ספטמבר 2016. מאצ'י הוף
גם צבע חולצות הפולו ישתנה? אלשיך/מאצ'י הוף

קצינים במשטרה הסבירו כי הבדיקה העלתה שבאותן מדינות, ההופעה במכנסיים קצרים באזורים מסוימים מתקבלת בכבוד על ידי האזרחים. "הגיוני ששוטר שמסייר בחוף הים יהיה לבוש במכנס קצר ולא במכנס ארוך", הסביר גורם משטרתי. בנוסף, במשטרה בודקים גם חולצות מדים שיתאימו לחום הישראלי, בעיקר לשוטרי המקוף, שהחלו ללבוש חולצות פולו בצבע תכלת – וכעת נבחנים גם צבעים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully