וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכנס הליכוד: "נוציא את כל המסתננים הלא-חוקיים מת"א"

27.9.2016 / 0:08

רה"מ השתתף בהרמת כוסית של מפלגתו ושיבח במפתיע את שר התחבורה, חרף המתיחות ביניהם. הוא כינה את הסכם הסיוע "הישג כביר", והעיר: "צריך להיות איזה 'הארץ' כדי להפוך את זה להפסד". הקהל לא היה אוהד לאורך כל דבריו, וליווה אותם בצעקות כגון "אין דירות לצעירים"

צילום: מור שאולי, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) בכנס הרמת כוסית לכבוד ראש השנה בכפר המכביה שברמת גן. בדברים שנשא אמר נתניהו כי "מדינות שלא מצליחות לשמור על הגבולות שלהן מוצפות במסתננים". לצעקות מהקהל "יש לנו בשכונה מלא מסתננים", הגיב: "עצרנו את ההסתננות במדינת ישראל. נכנסו 60 אלף - עד היום הוצאנו 20 אלף ונוציא עוד 20 אלף. נוציא את כל המסתננים הבלתי-חוקיים, כי הם לא חוקיים. כן, גם מדרום תל אביב". נתניהו הוסיף כי בנסיעתו לאפריקה בחודש יולי הוא טיפל בנושא.

ב-9 באוקטובר צפוי להיערך דיון בבג"ץ שיעסוק בגירוש מבקשי המקלט למדינה שלישית - תכנית שבה מעוניין נתניהו. בביקורו באפריקה הגיע נתניהו להסדר בנושא עם שתי מדינות, ששמן נאסר לפרסום, שהסכימו לקלוט את המגורשים.

בהקשר לביקור באפריקה אמר נתניהו כי כשירד מהמטוס חש הבנה, והדגיש כי "בניגוד לטענות הסרק על בידוד מדיני, מדינות העולם מעמיקות את הקשר עם מדינת ישראל. למה מגיעות אלינו מעצמות העולם? כי הן רוצות הגנה נגד הטרור וסיוע בטכנולוגיה, וישראל היא מעצמה עולמית". נתניהו ציין כי בשנה הקרובה הוא צפוי להיפגש עם 255 מנהיגים. "יש 365 ימים בשנה, אז זה מספר עצום. אריק שרון היה אומר 'קצת חמלה', אז אני אומר 'קצת בידוד'", אמר בצחוק.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
טראמפ מימין, קלינטון משמאל: העימות הנשיאותי יחל ב-4:00
אישום: תקפה נהגי מוניות ערבים ואיימה "לשרוף כמו אבו חדיר"
בצמרת צה"ל התנגדו לקירות נגד המנהרות - ומעדיפים פעילות בשטח

בנימין נתניהו בכנס מפלגת הליכוד בכפר המכביה ברמת גן 26 ספטמבר 2016. מור שאולי
נתניהו בהרמת כוסית של הליכוד, הערב/מור שאולי

נתניהו הבטיח לצבוע את האו"ם בכחול-לבן, ולשבור את ההצבעה האוטומטית נגד ישראל. "באזור שלנו יש שינוי עצום, וזה נובע מכך שמדינות רבות במזרח התיכון מבינות שישראל אינה האויב שלהן, אלא בעלת הברית נגד דעאש", הסביר. ראש הממשלה הזכיר כי "הושג הסכם הסיוע הביטחוני הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית". לדבריו, "צריך להיות איזה עיתון הארץ או 'לשעברים' שרוצים להפוך את זה להפסד, אבל זה הישג כביר".

ראש הממשלה אף ציין כי השנה הורחבה רשת התחבורה לכל חלקי הארץ, ושיבח את שר התחבורה ישראל כץ. "עשית עבודה נפלאה", אמר. זאת, על רקע המתיחות בין השניים בשל משבר עבודות הרכבת בשבת. בנוסף לכך, טען כי הממשלה הגדילה את מלאי הדירות. "ב-2008 מספר הדירות בתכנון היו 24 אלף, ובסוף בשנה הזאת נגיע למאה אלף. כמעט הכפלנו את מספר הדירות", הצהיר. עם זאת, נראה כי הקהל לא נוטה להתרשם, שכן כמה אנשים צעקו: "אין דירות לזוגות צעירים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל, עשית עבודה נפלאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו בירך בברכת שנה טובה את חברי מפלגת הליכוד ואת כל אזרחי המדינה, בשמו ובשם רעייתו שרה. לאחר מכן, הודה לשרי הליכוד ולחברי הכנסת מהמפלגה. בנוסף לכך, ציין נתניהו כי "החזק והחכם שורד", והצהיר: "המשימה שלנו היא להפוך למדינה מאוד חכמה וחזקה. בשנה האחרונה השגנו והמשכנו להשיג הישגים לחיזוקה של המדינה שלנו". לאחר מכן, טען כי בשנה החולפת הביטחון השתפר. "הטייסים והטייסות שלנו אחלה", העיר.

"אנחנו מובילים מדיניות נחושה להגיב ולפעול בתקיפות מול כל ניסיון לפגוע בנו. איני מוכן לסבול טפטוף לא של פצמ"רים ולא של רקטות. ברמת הגולן אנחנו מגיבים בעוצמה. מול טפטוף מגיבים במטח", אמר. "לפני כמה ימים חיילת צעירה, עולה חדשה, סיכלה ניסיון של מחבל שניסה לרצוח אותה. אני מלא הערכה לחיילים ולחיילות, כוחות הביטחון שעומדים בחזית כדי לסכל פיגועים בגופם - כל הכבוד להם".

"יש פשיעה ואלימות במגזר הערבי"

ראש הממשלה הזכיר את רפורמת השילוב במגזר הערבי. "יש מאבק גדול האם האזרחים הערבים ילכו לכיוון של אתמול, או ילכו איתנו לכיוון של מחר. אנחנו רוצים שהם יהיו רופאים, מדענים".

בתום דבריו בירך נתניהו את שרת התרבות מירי רגב "על המאמץ התרבותי שלה", כלשונו. ברכתו הגיעה על רקע הסערה שהתחוללה בטקס פרסי אופיר לקולנוע ביום חמישי, שבו עזבה רגב את האולם בעת ביצוע קטע משירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. בריאיון לוואלה! NEWS ביום שבת, אמר נתניהו כי היה נוהג כמוה.

(עדכון ראשון: 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully