וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לנו עוד הרבה עבודה": זינוק חד במספר מקרי הרצח בארה"ב

27.9.2016 / 7:36

לפי הנתונים של ה-FBI, השיעור הכולל של פשע אלים ברחבי המדינה עלה בשנה שעברה בכ-4%. למרות המספרים, התובעת הכללית הבהירה כי "שיעור הפשע בקהילות רבות נותר ללא שינוי או ירד"

צילום: רויטרס

(בווידאו: תיעוד רגעי הירי למוות באזרח שחור בשארלוט, קרוליינה הצפונית)

מספר מקרי הרצח שאירעו בארצות הברית ב-2015 זינקו ביותר מ-10% – כך פרסמה היום (שני) הבולשת הפדרלית (FBI). השיעור הכולל של פשע אלים עלה ב-3.9%, אך הוא עדיין נמוך יותר מהשיעור שנמדד בשנים 2011 ו-2006.

הנתונים פורסמו במסגרת דוח של ה-FBI הכולל מידע על מקרי רצח, תקיפה בנסיבות מחמירות, גניבות כלי רכב ועבירות נוספות. לפי הנתונים, 15,696 מקרי רצח והריגה אירעו במדינה ב-2015, עלייה של 10.8% מהנתונים בשנה הקודמת. מספרים אלה אינם כוללים מקרי מוות שהרשויות מצאו כי הם מוצדקים.

לקריאה נוספת:
תיעוד: גבר שחור בארה"ב מרים את ידיו - ונורה למוות בידי שוטרת לבנה
ארה"ב: שוטר לבן ירה למוות בנער בן 13 שחור שאחז באקדח צעצוע
יצא מהרכב - ונורה: משטרת שארלוט פרסמה את תיעוד הירי בגבר השחור

לילה שני של הפגנות בשארלוט שבקרוליינה הצפונית, ארצות הברית, בעקבות הריגת אזרח שחור בידי שוטר,22 ספטמבר 2016. רויטרס
זירת רצח של אזרח שחור שנורה למוות בידי שוטר בשארלוט, קרוליינה הצפונית/רויטרס

התובעת הכללית של ארצות הברית לורטה לינץ' אמרה כי הנתונים החדשים מראים כי "יש לנו הרבה עבודה לפנינו". עם זאת, היא ציינה כי שיעור הפשע בקהילות רבות נותר ללא שינוי או ירד. "חשוב לזכור כי אף ששיעור הפשע הכללי עלה בשנה שעברה, 2015 עדיין נחשבת לשנה שבה נרשם אחד משיעורי הפשע האלים הנמוכים ביותר בשני העשורים האחרונים", הוסיפה.

בשנים האחרונות נמתחה ביקורת על האיסוף של נתוני ה-FBI, בשל הדיווחים הלא עקביים של רשויות אכיפת החוק על מקרים שבהם שוטרים השתמשו בכוח מופרז. בהודעה שליוותה את הדוח השנתי, קרא ראש ה-FBI ג'יימס קומי לשקיפות גדולה יותר ברשויות וכן לקבלת אחריות. הוא אמר כי ה-FBI עובדת לקידום מסד נתונים שאליו יוזן מידע על תקריות של שוטרים שהשתמשו בכוח מופרז. "מידע מדויק, אמין ושלם יסייע לכולנו ללמוד היכן ישנן בעיות ואיך להשתפר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully