וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהפסיק לעשן וירוץ 500 קילומטרים כדי שתלכו אחריו

26.9.2016 / 9:30

לאחר שמצא את עצמו עם באפיסת כוחות בלב ים, הציב הרופא בפני אייזק כץ שתי אפשרויות: סיגריות או חיים בריאים. מאז השינוי בחייו התמסר כץ להעלאת המודעות, ובחודש הבא ייצא למסע מאתגר שיימשך יומיים ויכלול שבעה ענפי ספורט לגיוס למען האגודה למלחמה בסרטן

אייזיק כץ מתאמן לקראת מסע מאתגר בן יומיים אותו יצלח ב-7 ענפי ספורט, ספטמבר 2016. headstart, צילום מסך
הרופא הציג בפניו שתי אופציות: בריאות או סיגריות. כץ על האופניים/צילום מסך, headstart

אייזיק כץ, בן 45 מקריית חיים, אוהב מאוד את הים והיה גולש לא מעט. למרות התחביב הספורטיבי הוא לא ויתר על עישון סיגריות. לפני כשלוש שנים נקלע כץ עם הגלשן ללב ים כשהוא באפיסת כוחות. באותו יום הגיע הגולש המעשן לרופא שהציב בפניו שתי אפשרויות: חיים בריאים או להמשיך עם הסיגריות. בו ברגע החליט כץ כי הוא מוותר על הסיגריות ולאמץ אורח חיים בריא. כץ, בעל ואב לשלושה ילדים, החליט להתמסר לספורט באופן קבוע לצד עבודתו ברכבת ישראל.

"בשלוש שנים האחרונות חיי השתנו", סיפר כץ. "מאדם המעשן באופן קבוע עם מודעות מאוד נמוכה לבריאות ולספורט, הפכתי לאדם שאינו מעשן, עוסק בספורט במרבית שעות היום ומחדיר מוטיבציה באנשים רבים כדי שייסחפו יחד איתי לעולמות הספורט, אורח החיים הבריא והתזונה הנכונה".

כעת, אחרי השינוי בחייו, החליט כץ לסחוף אחריו עוד מכורים לסיגריות ומקווה לגרום לאחדים מהם לחולל גם כן שינוי בחייהם. ב-19 באוקטובר הוא ייצא למסע מאתגר בן יומיים לאורך 480 ק"מ, אותו יצלח בשבעה ענפי ספורט שונים. המסע יחל במטולה ויסתיים באילת, וכץ מתכנן לעבור אותו באופניים, בריצה, בשחייה, בגלישה על רולר בליידס, על סקייטבורד, על סאפ ובסרף סקי. באמצעות המסע המיוחד, כץ מתכוון לגייס תרומות עבור האגודה למלחמה בסרטן. מאז החליט לפני השנה על המסע האתגרי "חוצה ישראל - 7 האתגרים", כץ מתאמן שש שעות מדי יום במגוון ענפי הספורט. הוא גם פתח קמפיין גיוס מימון המונים והצטרפות לאתגר באתר האינטרנט הדסטארט.

עוד בוואלה! NEWS:
"שלום בסוריה - משימה כמעט בלתי-אפשרית": עשרות נהרגו בחאלב
בחרה לתרום כליה לדרוזי: "רציתי לעודד דו-קיום"
"טראמפ ליצן, קלינטון שקרנית": צפו בעימות הנשיאותי שיצא משליטה

אייזיק כץ מתאמן לקראת מסע מאתגר בן יומיים אותו יצלח ב-7 ענפי ספורט, ספטמבר 2016. headstart, צילום מסך
כץ במהלך האימונים/צילום מסך, headstart

לקראת המסע הספורטיבי, פרסמה האגודה למלחמה בסרטן כי שיעור המעשנים בישראל בקרב בני 21 ומעלה עומד על כ-19.8%, נתון המעיד על מגמת הירידה בשיעורי העישון בישראל שהחלה כבר בשנות השבעים. הגיל הממוצע להתחלת עישון סיגריות בקרב גברים יהודים הוא 18.2 זאת לעומת 19.9 שנים בקרב גברים ערבים. הגיל הממוצע להתחלת עישון בקרב נשים יהודיות עומד על 20.6 לעומת 26.51 בקרב נשים ערביות.

מומחי האגודה למלחמה בסרטן מדגישים כי הפסקת עישון מטיבה עם הבריאות בכל גיל ובכל שלב בחיים. כבר שנה לאחר הפסקת העישון יורד הסיכון לחלות במחלת לב ב-50%. לדברי המומחים, בתוך 20 דקות מהסיגריה האחרונה, משתפר לחץ הדם, קצב הלב וזרימת הדם ההיקפית ולאחר יומיים פוחת הסיכון להתקף לב. שנה לאחר הפסקת העישון הסיכון למחלת לב פוחת ב-50%. בכל גיל הפסקת עישון מאריכה משמעותית את תוחלת החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully